mandag 27. desember 2010

Test: MAC Studio Sculpt Foundation

Jeg har prøvd mye forskjellig når det kommer til foundations, men jeg har liksom aldri funnet noen som har vært helt god til min hud. Det kan være krevende å finne en god foundations til tørr nordisk hud. Nå har jeg oppdaget Mac Studio Sculpt Foundation som rett og slett har revolusjonert mitt forhold til flytende foundations.

Jeg har kjøpt Full Coverage, da jeg helst bruker mineralpudder til hverdags. Konsistensen er noe tykk, litt geleaktig, men til gjengjeld er den ekstremt drøy og den kaker seg ikke. Det skal veldig lite produkt til for å dekke hele ansiktet og den har meget god dekkevne. Jeg vil nok anbefale å bruke en god kost eller alternativt svamp for påføringen slik at du får fordelt den jevnt.

Den gir en utrolig vakker finish og blender seg nydelig med din naturlige hudtone slik at du får et jevnt og sømløst resultat. Det jeg virkelig elsker med denne foundations er at den IKKE tørker ut huden og at den gir huden en nydelig glød (altså ikke egnet om du er på jakt etter et matt resultat). Huden ser rett og slett strålende sunn og lykkelig ut med denne foundationen. I tillegg er det en stor bonus at denne holder hele dagen og den tåler godt litt vær og vind. Dersom du har fet/oljete hud ville jeg heller gått for medium coverage. Jeg har lys hud og bruker fargen NW20.

Pris: Jeg husker ikke helt hva jeg betalte for denne, rundt 200 kr kanskje?

+
Gir fantastisk glød
Bra dekkevne
Drøy
Blender seg fint med huden
Tørker ikke ut huden
Holder hele dagen
Solfaktor

-
Bør påføres med kost

Konklusjon: Den beste foundation jeg noen gang har prøvd, den passer perfekt til huden min! Kommer definitivt til å kjøpe denne igjen.

Karakter: Toppkarakter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar