Viser innlegg med etiketten Produkttester. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Produkttester. Vis alle innlegg

onsdag 6. juni 2012

Test: Dermalogica multi-active toner


Som du kanskje har fått med deg så synes jeg Dermalogica har fantastiske produkter. En av de få merkene som passer til huden min som er veldig tørr og sensitiv.

Jeg har nå testet Dermalogica multi-active toner og tenkte jeg skulle dele mine erfaringer med deg.

Dette sier Dermalocia om produktet:
"Lett og oppfriskende ansiktsspray som fukter og glatter huden. Multi-Active Toner pleier huden og forbereder den på absorbering av fuktighet"




Emballasje:

Klassisk og lett gjenkjennelig emballasje fra Dermalogica med hvit base og grå skrift. Den kommer i en praktisk sprayflaske som ikke lekker (det er ikke alltid en selvfølge med sprayflasker). Den sprayer en jevnt lag og fordeler produktet bra i ansiktet.

Produktet:

Produktet er omtrent som vann. Lite lukt og omtrent samme flytende konsistens. Produktet sprayes over ansikt og hals, pass på at du lukker øynene, mellom rens og fuktighetsgivende pleie. Jeg personlig synes at den er i overkant "våt", og med det mener jeg at det tar litt tid før huden absorberer væsken, spesielt når booster og fuktighetskrem kommer oppå. Derfor liker jeg helst å bruke denne toneren når jeg ikke skal sminke meg etterpå og da gjerne på kvelden. Toneren forbereder huden til å ta opp fukt, og min erfaring tilsier at man får mest effekt ut av denne om man i tillegg bruker en fuktighetsbooster før fuktighetskrem. Huden føles og ser frisk og opplagt ut om morgen etter denne behandlingen om kvelden.

Dermalogica multi-active toner inneholder lavendelekstrakt som er en naturlig antiseptisk ingrediens som renser og lindrer, sintronmelisse og aloe vera avkjøler og mykner. Den inneholder noen fruktsyrer som kan føre til prikking i huden. Jeg reagerer vanligvis mye på slike syrer, men med denne går det helt fint. Jeg anbefaler deg uansett å teste på et mindre område før du går i gang med full ansiktsbehandling.

Den er også anbefalt til å friske opp huden i løpet av dagen, og egnet til å ha med på f.eks reise. Personlig synes jeg dette blir alt for "vått" til å drive å spraye i ansiktet i "tide og utide" så for meg funker ikke det helt.


Pris:

Koster rundt 242,- kr på blush.no

+
Gir masse fukt
Ingen parfyme
Sprayflasken fordeler produktet jevnt

-
Inneholder fruktsyrer som kan irritere
Litt dyr i forhold til effekt

Konklusjon: 

Produktet passer bra for deg med tørr hud og som virkelig trenger å booste opp fuktighetsinntaket. Jeg trekker litt fordi jeg synes den er en smule dyr i forhold til hvilke resultat man får. Dette er ingen mirakelkur, men mer en supplement til vanlig hudpleie som rens og fuktighetskrem.

Terningkast: 


onsdag 30. mai 2012

Test: Joico Color Endure Violet Shampoo

Sommeren står for døren og en god shampo er alfa, omega for sommerhåret. Mange velger å legge inn  lyse nyanser i håret om sommren for å komplimentere sommerbrun hud. Det kan likevel være en utfordring gå holde håret like pent hele sommeren.




Jeg gikk for en tid tilbake for helbleking av mitt hår. I praksis er det fin lite annet enn permanent og antipermanent som sliter mer på håret enn bleking, så generell kuring er et must. 
Jeg er har kalde farger og gult hår er intet mindre enn en total katastrofe på meg, jeg ser ut som en ananas bare jeg tenker på noe gult. Så frisøren fikk strenge intstruksjoner om at fargen måtte være kald, kald kald!


Utfordringen med kalde blonde toner er at det gulner og/eller ser "vassen" ut grunnet oksidering. Og det er noe av det verste jeg ser! Du ser at det er gammel farge i håret som ikke er blitt behandlet, og det er det ingen som kler.
Uansett, frisøren sendte meg hjem med Joico Color Endure Violet Shampoo for å passe på at jeg ikke forvandlet meg til en ananas de nærmeste ukene. 


Shampoen har en dyp, lilla farge og inneholder myyye fargepigmenter sammenlignet med tilsvarende shampoer. De lilla fargepigmentene nøytraliserer gulnet hår og bringer tilbake en klar og ren blond glans i håret. Rett og slett fantastisk bra på dette området.


Et par ting jeg dessverre ikke liker. Den renser ikke håret skikkelig, har du mye produkter i håret så synes jeg ikke denne klarer å rense det godt nok ut. Jeg pleier å først ta en shamponeringsrunde med en annen shampo, før jeg shamponerer runde #2 med denne. For meg så duger den altså ikke som eneste shampo.
I tillegg så svir det noe inn i heste....å få den i øyne, så vær obs! 


Når det er sagt så gjør den jobben sin så godt med å fjerne gule/orange pigmenter at det likevel er verdt det! I tillegg er den ekstremt drøy i bruk!





Slik bruker du den:
Brukes 2-3 ganger i uken. Påfør vått hår og la den sitte 3-5 minutter før du skyller ut.

Pris: ça 143,- kr på Feelunique

+
Fjerner gule/orange toner i håret
Ekstremt drøy i bruk
Grei i pris

-
Renser ikke bra nok

Konklusjon: En fantastisk shampo for blondiner. Håret ser nybehandlet ut etter bruk og jeg er rett og slett avhengig! Superdrøy i bruk og masse nøytraliserende lilla-pigmenter!

Karakter:  Selv om den ikke renser optimalt, må jeg likevel gi den en 5'er

fredag 21. oktober 2011

Test: Amuse Chapbalm

Etter å ha slaktet EOS leppepomade i et tidligere innlegg tenkte jeg det kanskje var på sin plass å skrive om en leppepomade jeg virkelig liker. Jeg kjøpte Amuse Chapbalm for en tid tilbake og den ble raskt en av mine favoritter.

Forpakningen er enkel og grei, er vel mer eller mindre det man kan kalle en standard forpakning. Hetten sitter godt slik at den ikke skrur seg av i vesken eller lommen. Man skrur enkelt ut mer av stiften med skruknappen i bunnen.


Den inneholder vitamin E og aloe vera som beskytter og lindrer såre, tørre og sol- eller vindskade lepper. Den er enkel å påføre og den er ikke for tykk i konsistensen. Den er heller ikke så bløt at den blir klissete. Holdbarheten er bra og den føles umiddelbart mykgjørende på leppene. 
Og det beste av alt: Den koster bare $ 1 på Cherry Culture



Pris: ça 6 kr på Cherry Culture ($ 1)

+
Billig
Inneholder E-vitamin og aloe vera
Gjør leppene myk og smidig

-
Uten solfaktor

Konklusjon: Her får du mye for pengene! En enkel og grei leppepomade som gjør jobben for en latterlig billig penge.

Karakter: Ikke mye å trekke for her, trekker et kyss for manglende solfaktor.

søndag 16. oktober 2011

Test: EOS Lip Balm

Det er søndag, det er høst og hva passer da bedre enn en liten anmeldelse av lip balm, eller leppepomade som det heter så pent på norsk. Jeg har testet EOS lip balm Summer Fruit. Den er 100% naturlig og 95% økologisk. Jeg synes forpakningen er fin, MEN den er veldig stor, den er ikke egnet til å ha i bukselommen for å si det slik. På den annen side er den enkel å finne i vesken.



Litt om ingrediensene:

•100% naturlig og USDA økologisk sertifiserte
•Laget med 95 % sertifiserte økologiske ingredienser
•Petrolatum-fri og paraben-fri
•Solfaktor15
•Jojobaolje - gir langvarig fuktighet
•Shea butter – mykgjør og pleier
•Vitamin E - antioksidant som beskytter, beroliger og helbreder

Dette lover jo bra gjør det ikke? Produsenten lover at ingrediensene skal holde leppene myke, fuktige og glatte. Gjør den det?
Absolutt ikke! Den er tung og veldig "hard" i konsistensen. Minner meg litt om harsk leppestift. Jeg ble utrolig skuffet over denne. Den er tykk og tung å påføre og leppene kjennes på ingen måte hverken smidige eller myke.
Jeg blir også en smule forstyrret av at den kommer i ulike smaker..man skal da ikke spise den?? Etter min mening skal leppepomader helst være uten lukt og definitivt uten smak. Dette er dessverre ingen inntertier for meg, men liker du å spise leppepomaden din kan du glede deg av at den kommer i 6 ulike smaker.




Pris: Ca 69 kr på blivakker.no

+
Solfaktor
Ingen parabener
100% naturlig
95% Økologisk
Masse sunne ingredienser

-
Smak (??)
Den kjennes ubehagelig og tørr på leppene
Dyr

Konklusjon: Intensjonene her er det ingenting å utsette på, men det hjelper så lite når resultatet blir så dårlig.

Karakter: Det blir en 2'er for forsøket. Jeg kommer aldri til å kjøpe denne igjen.

lørdag 8. oktober 2011

Test: NYX Rouge Cream Blush

Da var turen kommet for en liten test av NYX Rouge Cream Blush. Jeg har som nevnt tidligere et noe ambivalent forhold til NYX sine produkter, noen synes jeg er helt super, mens andre igjen synes jeg rett og slett er ubrukelige. 

Innpakningen synes jeg er fin. Svart plastboks med transperent lokk. Lokket er enkelt å åpne og det liker jeg, her knekker ingen negler. Lokket sitter likevel godt slik at du ikke risikerer at det åpner seg i toalettveksen.


Jeg har tidligere testet pudderblushene og de synes jeg rett og slett er søppel, og det var med en viss porsjon skepsis jeg kjøpte denne kremblushen. Men her ble jeg positivt overrasket! Kremen er akkurat passe bløt i konsistensen og den er utrolig lett å påføre. 
Jeg skvatt litt av fargen og tenkte umiddelbart på 80-tallet og Madonna. Men når du påfører den så fordeler fargen seg veldig pent og er ikke så sterk som man skulle tro. Den er godt pigmentert og du kommer langt på vei med lite produkt. Den fordeler seg fint på huden og sitter godt hele dagen.

Skal jeg pirke på noe så nynes jeg kanskje den er litt oljete i konsistensen, så har du fet, oljete hud ville jeg styrt unna denne.


Med det sagt, så synes jeg rett og slett det er alt for MYE produkt her. Jeg bruker ekstremt lite for å få tilstrekkelig farge og jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare å bruke den opp før den er blitt for gammel. Halvparten av størrelsen hadde vært mer enn nok. 



Pris: Ca 35 kr på cherryculture.com

+
Billig
Godt pigmentert
Lett å påføre
God holdbarhet
Drøy i bruk

-
Alt for mye produkt
Litt oljete i konsistensen

Konklusjon: Denne liker jeg! Grei forpakning og fin farge og holdbarhet. Synd at jeg aldri vil klare å bruke den opp, men man får i hvertfall mye for pengene. Denne kan jeg godt kjøpe igjen. Value for money!


Karakter: Denne ender opp med en midt på treet 4'er fra meg
P.S. Fargen jeg har testet heter Hot Pink

lørdag 15. januar 2011

Test: NYX Make-Up Artist Kit

 Jeg har testet ut NYX Make-Up Artist Kit i noen uker nå er er klar for å dele min vurdering og erfaring.
Settet kommer i en klassisk NYX forpakning med svart piano look. Settet inneholder 35 øyeskygger, 5 leppefarger og 5 blushers og 3 bronzers.


Jeg begynner med det jeg liker best, nemlig øyeskyggene. Det er et stort fargeutvalg og jeg liker at det er mange ulike nyanser i fargene. Synes det er litt kjedelig med sett som f.eks bare inneholder fargepaletter til f.eks "smokey eyes" eller "golden godess". Her er noe for alle og enhver og store variansjonsmuligheter. 32 av øyeskyggene er med shimmer, kun 3 stk er matt, en hvit, en brun og en rosa.  De fleste er godt pigmenterte, men unntak av de lyseste fargene. De synes jeg var veldig like hverandre og avga lite farge. Se swathces av alle fargene i dette innlegget.

Personlig synes jeg ikke øyeskyggene fra NYX verken er fantastiske eller uunnværlige. Som andre NYX øyeskygger jeg har prøvd å både drysser de og smuldrer de. Men når det er sagt, så er de også veldig rimelig. Så skal man vekte pris opp mot kvalitet så er det vel akseptabelt, selv om det er veldig irriterende



Det er også 5 farger til leppene med i dette settet, fra lys rosa, til nesten rustfarget. Helt ærlig, disse synes jeg ikke var noe å skrive hjem om. Lite pigmentert og lite holdbarhet funker ikke for meg. Disse er vel nesten mer å regne som en litt tyktflytende lipgloss med lite gloss.

Dessverre ble jeg heller ikke så veldig imponert over verken blusherne eller bronzerne. Pluss for at de er store, men det hjelper dessverre så lite når de er dårlig pigmentert og drysser verre enn et 3 måneder gammelt juletre. Det blir også veldig grisete i boksen siden de smuldrer så fælt. Positivt at bronzerne har fint skinn i seg.

Forpakningen synes jeg er fin. Den virker solid og det er lite som skrangler og hangler. Greit at øyeskyggene er på et eget "skyvebrett". Du trenger ikke brette ut hele esken om du kun skal bruke farger fra øyeskyggepaletten. Lokket inneholder også et stort og godt speil som kan være greit å ha om du f.eks er ute på reise.




Pris: ca 180 kr på Cherryculture

+
Flotte farger i øyeskyggepaletten
De fleste øyeskyggene er godt pigmentert
Fin forpakning
God størrelse på alle produktene
Billig

-
Blush, Bronzer og leppefarge er mer eller mindre ubrukelig
Produktene smuldrer og drysser

Konklusjon: Øyeskyggene er det som redder dette settet fra total katastrofe. Jeg trøster meg med at det uansett ikke er så galt å betale 180 kr for 32 øyeskygger. Men er du på jakt etter et godt allround sett burde du styre unna dette.


Karakter: Den får med nødskrik en 3'er fra meg og det er øyeskyggene som redder festen:-)

tirsdag 11. januar 2011

Test: MAC face and body foundation

Etter å ha lest mange lovord om denne face and body foundation fra MAC så måtte jo denne bare testes.

Dette er en foundation som kan brukes "all-over", altså både i ansikt, på hals, bryst, armer og ben. Den kommer i mange ulike nyanser, 13 stykker om jeg ikke tar helt feil. Jeg fikk min tilpasset av en MAC-konsulent og endte opp med nyansen N3.

Foundation er vannbasert og skal ifølge MAC gi langvarig dekkende effekt.

Det jeg kanskje reagerte mest på med denne er at den er veldig tyntflytende, nesten som vann.
Her må  du være forsiktig med snu flasken på hodet for da renner det ut. For å få foundation til å sitte skal man altså gni den inn i huden noen sekunder, den vil da tykne og sette seg. Jeg ble litt overrasket over dette da MAC-konsulenten demonstrerte for meg for jeg er ikke spesielt fristet til å regelrett gnikke produkter inn i min stakkers tørre og sensistive hud i ansiktet. Så det blir ingen testing i ansiktet av dette produktet på meg.

Foundation kan brukes alene eller blandes med fuktighetskrem. MAC skriver at den inneholder mykgjørende og fuktighetsgivende ingredienser, men jeg vil ikke akkurat si at huden min elsker den. Jeg tror denne vil passe aller best for normal til fet hud.

Positivt er at den er veldig drøy i bruk, nesten så jeg lurer litt på hvordan jeg skal få brukt den opp.
Den er ikke veldig dekkende, hvilket jeg i grunnen synes er helt ok slik at du slipper å bekymre deg for eventuelle stygge overganger. Dekkevnen kan bygges ved flere påføringer. Den dekker fint og gir en veldig jevn og fin farge på huden.

Det jeg IKKE liker med denne, er at den smitter! Om du venter 10 minutter etter påføring og tar litt papir og drar lett over er papiret full i foundation. Med andre ord, dette er ikke noe du skal bruke på bena med den fine hvite festkjolen, eller på armene med en nystrøket, hvit skjorte med halvarmer.

Pris: Ca 200 kr på All Cosmetics Wholesale

+
Drøy i bruk
Mange nyanser å velge mellom
Kan blandes med bodylotion
Lett dekkevne ved første påføring
Grei pris

-
Idiotisk gni-inn-påføring
Smitter av
Veldig tyntflytende
Kjennes litt tørr på huden

Konklusjon: Tror nok ikke jeg kommer til å kjøpe MAC face and body foundation igjen fordi den ikke passer til min tørre hud.

Karakter: En midt på treet 4'er fra meg denne gangen

onsdag 5. januar 2011

Test: Max Factor Masterpiece Max

 Da var det tid for en liten omtale om denne mascaraen fra Max Factor kalt Masterpiece Max. Jeg har tidligere skrevet et innlegg om Masterpiece high definition mascara som en min favoritt, og denne er vel nærmest å betrakte som en søstermascara.

Masterpiece Max er gir primært volum, mens Masterpiece high definition gir lengde. Og er det egentlig noen stor forskjell på disse to mascaraene?
Det må jeg si et høyt og rungende JA til!

Dette sier Max Factor om mascaraen:

Få opptil 400 % mer volum.* Det kan være litt av en utfordring å finne en maskara som gir mye volum uten at vippene klumper seg sammen. Masterpiece Max Mascara er neste generasjon maskara. Den gir intense, fyldige vipper med opptil 400 % mer volum*, samtidig som den definerer og skiller vippene, slik at du får en overraskende elegant effekt. Et enkelt strøk med den avanserte IFX-børsten gir vakker og profesjonell finish på noen sekunder. Det er ingen stor overraskelse at denne maskaraen var den offisielle maskaraen under Oslo Fashion Week. For vakkert innrammede øyne, sjekk ut Masterpiece Mascara, som også finnes i en vannfast utgave. 


Dette er min erfaring om produktet:
400% ekstra volum..tja...vanskelig å etterkontrollere om du ikke er labtekninger, men at denne mascaraen gir god volum er det ingen tvil om.
Det kommer bra med produkt på børsten, selv om jeg synes det kommer litt i overkant mye helt i tuppen hvilket gjør det litt vanskelig når man skal komme til innerst og ytterst i øyekrokene.

For at dette skal bli en favoritt så tror jeg det avhenger veldig av øyenvippene dine. Jeg selv har forholdsvis mange og tette øyevipper, men ikke så mye lengde. Jeg synes denne gir bra volum, men minimalt med lengde så for meg er den ikke helt optimal. Dersom du har lange, men litt tynne vipper tror jeg denne vil passe deg helt perfekt om du bare ønsker å tilføre volum.

Rent holbarhetsmessig så synes jeg det har mye samme kvaliteter som søsteren Masterpiece high definition. Den holder bra og drysser lite, pluss for det!

Pris: Ca 120 kr

+
Gir mye volum
God børste
Bra holdbarhet
Drysser lite






-
Den drar med seg unødig mye produkt ytterst på børsten
Gir veldig lite volum

Konklusjon: Jeg kommer nok ikke til å kjøpe denne igjen, men det er da i hovedsak basert på at jeg ønsker å gi mest mulig lengde til vippene og ikke volum. Ønsker du volum er denne midt i blinken!

Karakter: Den får 5/6 fra meg, den lever i høyeste grad opp til forventingene, trekker litt pga mye produkt yttert på børsten.

tirsdag 4. januar 2011

Test: Lorèal Leppestift - Coral Red

Jeg har lenge jaktet på en rød, fyldig leppestift for å skape dramatiske lepper og har hatt noen bomkjøp. Denne leppestiften fra Lorèal er imidlertidig ikke en av dem.

Jeg elsker den dype røde fargen den gir, for ikke å snakke om varigheten på denne leppestiften. En påføring holder hele kvelden, helt utrolig! Røde leppestifter eller leppestifter med kraftig farge kan ha en tendens til å blø litt så her bør du bruke en lipliner for å få leppestiften til å holde seg der den skal.

Etter påføring anbefaler jeg også å fjerne evt. overskuddsfarge ved å kysse litt på et papir. Da sitter fargen hele kvelden og smitter minimalt. Leppestiften tilfører bra med fukt og leppene kjennes ikke tørre.

Når det gjelder glans synes jeg den er helt midt på treet, matt nok til å gi lang holdbarhet, og blank nok til å gi en liten glamorøs prikk over i'en. Jeg bruker den ofte sammen med litt lipgloss for å få det lille ekstra.

Pris: Ca 120 kr i butikk

Konklusjon: Elsker denne fargen. Den passer perfekt for 50-talls retro look eller for å skape dramatiske lepper til den store festen. Konsistens og holdbarhet er også meget god. Stort pluss for at den ikke smitter så mye, et lite minus at den blør litt uten lipliner.


Karakter: Denne får en solid 5'er fra meg.

mandag 3. januar 2011

Test hårkur: Redken All Soft Silk Fuel

All soft-serien fra Redken er spesielt egnet for å gi næring og kontroll til tørt og brusete hår. Jeg har testet ut hårkuren Silk Fuel fra denne serien og skal dele mine erfaringer.

Dette sier Redken:
Dyptpleiende spesialkur som gir pleie til tørt, sprøtt og livløst hår. Etterlater håret mykt, blankt og kontrollert.

Redkens eksklusive Interbond Conditioning System og Silk-Luxe Complex angriper tørt/sprøtt hår og tilfører intens glatthet og mykhet fra innsiden, i tillegg til strålende glans.


ILLUMINATE = Gold CamelinaTM tilføyer strålende og luksuriøs glans til overflaten av håret

SILKEN = Avokado-olje gir påfyll av pleie og intens silkeaktig mykhet

INFUSE = Olivenolje pleie fra innsiden med en utrolig smidighet

FORTIFY = Silke aminosyrer er med på å gi styrke og erstatte proteintap



Dette er min erfaring:
Kuren kommer i en forpakning med 5 løse patroner/doseringer. Hver tube skal inneholde 1 dosering, men min erfaring er at den holder til minst 5 påføringer om du har kort hår og 2-3 påføringer i langt hår. Det er ingen åpne/lukke mekanisme på patronene hvilket er veldig upraktisk med tanke på hvor vanskelig det er å bruke opp hårkuren på 1 vask. Men når det er sagt så gjør denne kuren underverker for håret. Jeg liker at den gir umiddelbar og synlig effekt. Håret kjennes blankt, kontrollert og uten masse krusehår på avveie. Håret kjennes heller ikke tungt som jeg ofte har opplevd med andre hårkurer. Jeg elsker å bruke denne kuren om jeg har planer om å bruke rettetang på håret etterpå. Da ser det rett og slett nyklipt ut, en herlig følelse. Dette er ikke en leave-in kur så du må belage deg på å ha den i  håndkletørt hår i 5-15 minutter før du må skylle den ut igjen, litt upraktisk om du har en hektisk hverdag, men jeg lover deg at det er verdt det.

Pris: Rundt 200 kr

+
Gir umiddelbart resultat
Håret blir skinnende og blankt
Gir meget god frizzkontrol
Håret kjennes lett og nyklipt

-
Veldig upraktisk forpakning
Må skylles ut

Konklusjon: Selv om denne kuren har gode egenskaper og gir flotte resultater så ble rett og slett forpakningen så irriterende negativ. Usikker på om jeg kommer til å kjøpe den igjen.

Karakter: Blir en grei 4'er på terningen fra meg denne gangen, har trekt mest for en mildt sagt klønete forpakning.

onsdag 29. desember 2010

Test: Dermalogica Ultracalming Cleanser

Det er ingen hemmelighet at vann tørker ut huden, og jeg var derfor på jakt etter en ansiktsrens som for det første ikke tørket ut eller irriterte huden og men også en som ikke trengte å vaskes bort med vann.
Jeg fikk anbefalt denne rensen av en dermalogicakonsulent og jeg kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd.

Rensen er lett kremet gelaktig og kjennes utrolig fin mot huden, ingenting som svir eller irriterer. Pumpeflasken doserer veldig bra og jeg får ut akkurat passe mengde til ansiktet.

Det jeg liker med denne er at den er så mild at den også kan brukes til å fjerne øyesminke uten at det irriterer øynene.



Denne fjerner sminken virkelig godt. På armen min har jeg følgende (fra toppen).

  • Foundation
  • Krem øyenskygge
  • Flytende eyeliner
  • Svart øyenskygge
  • Blush
  • Mascara
Jeg tar en dosering fra flasken og masserer godt inn i huden og tørker av med tørre bomullspadder.
Som du ser så fjernet rensen nesten samtlige produkter. Den sliter litt med vannfast maskara, men dersom du renser i 2 omganger så får du med deg alt.

Jeg synes det er utrolig deilig å slippe alt sølet med vannet samtidig som det er mer skånsomt mot huden å fjerne det med bommulspadder.

Den inneholder Lavendel, solhatt og bringebær som har har en beroligende effekt på irritert hud. Jeg brukte tidligere MD formulation, men det var så sterk på huden min at jeg bare måtte gi opp, dermalogica er rake motsetningen. Den inneholder selvsagt ingen kunstig farge eller parfyme.




Pris: Den store flasken (500 ml) koster rett over 400 kr.


Mild og skånsom
Trenger ikke vaskes av med vann
Kan brukes til å fjerne sminke på øynene
Super doseringspumpe
Super for hypersensitiv hud
Fin konsistens

-
Kunne vært litt bedre på fjerning av mascara

Konklusjon: En super rens som jeg garantert kommer til å kjøpe igjen, rett og slett et godt kjøp:-)

Karakter: Den når ikke helt til topps da den ikke fjerner all øyensminke like godt.



Test: Bobbi Brown Vitamin Enriched Face Base

Før du legger makeup kan jeg ikke få sagt mange nok ganger hvor viktig det er med en god base. En god base/primer kan gjøre underverker og setter virkelig den lille prikken over den berømte i'en.

Jeg har tidligere skrevet at jeg liker designen og looken til Bobbi Brown. Enkel, stilig og sofistikert, men det er jo selvsagt innholdet som teller her.

Denne basen består av en rik og fyldig krem. Nesten som vaniljekrem bare ikke like luftig. Har du tørr hud er dette den perfekte basen for deg, kremen er fet, men kjennes ikke oljete i konsistensen. Huden min drikker den! Den lukter helt himmelsk, en blanding av sitrus og gulrotkake, mmmmmm.

Det finnes mange primere/baser på markedet som ikke er tilsatt velgjørende ingredienser, men det gjelder ikke denne. Den er tilsatt vitamin A, C og E, den er oljefri og inneholder Sheabutter som tilfører fuktighet til huden din.

Huden min kjennes umiddelbart glattere, jevnere og friskere etter påføring. Den gjør det lekende lett å påføre foundation etterpå med et feilfritt resultat. Jeg har tidligere brukt primer fra Smashbox, men synes denne fra BB er mye bedre.

Tips: Bruk spatel i krukken så du ikke overfører bakterier fra huden/fingre.

Pris: Ca 400 kr

Konklusjon: Vel velduftende primer/base som jobber på lag med huden din. Men vær obs, har du fet hud bør du velge et annet produkt.

+
Dufter nydelig
Tilfører masse fuktighet til huden
Inneholder vitamin A, C og E
Jevner og glatter ut huden

-
Litt dyr
Kunne godt ha kommet i pumpeflaske

Karakter: En solid og velbalansert 5'er

tirsdag 28. desember 2010

Test: Dermalogica Skin Smoothing Cream

Jeg har gått over til å bruke mange av dermalogica sine produkter siste månedene og tenkte jeg skulle dele mine erfaringer.

På Taxfree'en i London har de egen dermalogica stand og sist jeg var der ba jeg konsulenten plukke ut en rekke produkter som skulle passe min hud. Tenker hun var rimelig fornøyd etter å ha loppet meg for 5000 kr, spørsmålet er jo nå om jeg synes det var verdt pengene.

Jeg ba om en dagkrem som passer for veldig tørr nordisk hud, men som ikke er for fet. Jeg fikk da Skin Smoothing Cream som også er godt egnet for å bekjempe tidlige aldringstegn. Jeg kjøpte den minste flasken som er 50ml da jeg ikke liker å "go large" på produkter jeg ikke har prøvd før.

Kremen er veldig lett og kjennes silkeaktig ut, den trekker veldig fint inn i huden. Den inneholder ingen kunstige farge- eller duftstoffer og det liker både jeg og huden min. Kremen fungerer veldig bra som underlag til sminken. Når det er sagt så krever nok huden min enda mer fukt enn denne kremen kan gi meg, det går ikke lang tid før huden min kjennes noe tørr og stram igjen, spesielt nå om vinteren. Men jeg tror den vil passe perfekt til lett fuktfattighud og normal hud. Den er også en god krem for sommerhalvåret, men vær obs på at den ikke inneholder solfaktor.

Pris: 50 ml tube koster 380 kr på Coverbrands.no

+
Lett konsistens
Gjør huden myk og glatt
Ikke kunstig duft eller farge
Inneholder A, C og E vitaminer

-
Dyr
Ikke spesielt drøy i bruk
Ikke egnet for veldig tørr hud
Passer best om sommeren
Skrukork

Konklusjon: En helt grei allround krem til normal/litt tørr hud

Karakter: Denne får en 4'er på terningen av meg, den får mest trekk for pris og at den ikke tilfører huden min nok fukt.

mandag 11. oktober 2010

Test: Bobbi Brown Hydrating Face Cream




Jeg synes det er vanskelig å finne en god fuktighetkrem til ansiktet mitt med min fuktfattige hud. Som regel får man anbefalt noen fete kremer som gjør huden blank, fet og oljete. I tillegg så er det så og si umulig å legge bra makeup på en krem som er for fet og ikke trekker inn i huden.

På mitt shoppingraid i London plukket jeg med meg noen produkter fra Bobbi Browns nye hudpleieserie og da blant annet Hydrating Face Cream.

Førsteinntrykket er bra, jeg liker forpakningen og synes krukken har et tiltalende og nøytralt design. Jeg synes det er superpraktisk med plastikkrukker slik at min ikke risikerer å knuse krukken når man er på tur:-) Krukken er ganske stor og inneholder 50 ml. Husk å ALLTID bruke spatel i kremen slik at du ikke overfører bakterier fra fingrene.

Kremen er fyldig, uten å være fet. Den trekker lett inn i huden og er lett å legge makeup over. Huden min kjennes "rolig" etter å ha brukt dette produktet og jeg elsker at fuktighetskremen holder hele dagen. Huden blir ikke blank og kjennes ikke fet ut med denne kremen. Jeg får heller ingen urenheter av denne kremen så huden min kommer godt overens med den. Det jeg likte mest av alt er at den dufter himmelsk! Veldig anderledes og litt uvant duft, men jeg elsker den rett og slett!


Pris: Rundt 230 kr (i London)

+
Dufter himmelsk
Trekker lett inn i huden
Gir mye fukt uten å være fet
Holder hele dagen
Perfekt underlag for makeup

-
Kunne godt tenke meg en pumpeflaske istedet for krukke, men det er min personlige preferanse
Litt dyr

Karakter: