søndag 16. oktober 2011

Test: EOS Lip Balm

Det er søndag, det er høst og hva passer da bedre enn en liten anmeldelse av lip balm, eller leppepomade som det heter så pent på norsk. Jeg har testet EOS lip balm Summer Fruit. Den er 100% naturlig og 95% økologisk. Jeg synes forpakningen er fin, MEN den er veldig stor, den er ikke egnet til å ha i bukselommen for å si det slik. På den annen side er den enkel å finne i vesken.



Litt om ingrediensene:

•100% naturlig og USDA økologisk sertifiserte
•Laget med 95 % sertifiserte økologiske ingredienser
•Petrolatum-fri og paraben-fri
•Solfaktor15
•Jojobaolje - gir langvarig fuktighet
•Shea butter – mykgjør og pleier
•Vitamin E - antioksidant som beskytter, beroliger og helbreder

Dette lover jo bra gjør det ikke? Produsenten lover at ingrediensene skal holde leppene myke, fuktige og glatte. Gjør den det?
Absolutt ikke! Den er tung og veldig "hard" i konsistensen. Minner meg litt om harsk leppestift. Jeg ble utrolig skuffet over denne. Den er tykk og tung å påføre og leppene kjennes på ingen måte hverken smidige eller myke.
Jeg blir også en smule forstyrret av at den kommer i ulike smaker..man skal da ikke spise den?? Etter min mening skal leppepomader helst være uten lukt og definitivt uten smak. Dette er dessverre ingen inntertier for meg, men liker du å spise leppepomaden din kan du glede deg av at den kommer i 6 ulike smaker.




Pris: Ca 69 kr på blivakker.no

+
Solfaktor
Ingen parabener
100% naturlig
95% Økologisk
Masse sunne ingredienser

-
Smak (??)
Den kjennes ubehagelig og tørr på leppene
Dyr

Konklusjon: Intensjonene her er det ingenting å utsette på, men det hjelper så lite når resultatet blir så dårlig.

Karakter: Det blir en 2'er for forsøket. Jeg kommer aldri til å kjøpe denne igjen.

4 kommentarer:

  1. Denne er ikke blant mine favoritter heller. Synes den legger seg som et fettete lag på leppene.
    Du burde teste Jack Black sin lapbalm. Den lukter riktignok sitron (den jeg liker best hvertfall. Finnes i flere lukter), men den er superdeilig!

    SvarSlett
  2. Støtter Line her, altså! Det var hun som fikk meg til å gi Jack Black en sjans og den er super. Det samme er Weleda Everon Lip Balm, de er begge vanvittig mye bedre enn Eos som ikke gjør annet enn å lukte godt (Hallo gul, med deilig Fox-duft!).

    SvarSlett
  3. @Line:
    Helt enig med deg, kjennes absolutt ikke behagelig ut på leppene. Takk for tips, skal sjekke ut Jack Black lipbalm! Ha en superduper dag så lenge!

    SvarSlett
  4. @Tone:
    Godt at det ikke bare er meg som ikke liker denne. Synes alle andre skryter den opp i skyene;-) Skal sjekke ut Weleda Everon Lip Balm også! Jeg elsker også Amuse Chapbalm, jeg skal skrive et innlegg om de i løpet av uken:-) Ha en flott mandag Tone!

    SvarSlett