Viser innlegg med etiketten test. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten test. Vis alle innlegg

lørdag 15. januar 2011

Test: NYX Make-Up Artist Kit

 Jeg har testet ut NYX Make-Up Artist Kit i noen uker nå er er klar for å dele min vurdering og erfaring.
Settet kommer i en klassisk NYX forpakning med svart piano look. Settet inneholder 35 øyeskygger, 5 leppefarger og 5 blushers og 3 bronzers.


Jeg begynner med det jeg liker best, nemlig øyeskyggene. Det er et stort fargeutvalg og jeg liker at det er mange ulike nyanser i fargene. Synes det er litt kjedelig med sett som f.eks bare inneholder fargepaletter til f.eks "smokey eyes" eller "golden godess". Her er noe for alle og enhver og store variansjonsmuligheter. 32 av øyeskyggene er med shimmer, kun 3 stk er matt, en hvit, en brun og en rosa.  De fleste er godt pigmenterte, men unntak av de lyseste fargene. De synes jeg var veldig like hverandre og avga lite farge. Se swathces av alle fargene i dette innlegget.

Personlig synes jeg ikke øyeskyggene fra NYX verken er fantastiske eller uunnværlige. Som andre NYX øyeskygger jeg har prøvd å både drysser de og smuldrer de. Men når det er sagt, så er de også veldig rimelig. Så skal man vekte pris opp mot kvalitet så er det vel akseptabelt, selv om det er veldig irriterende



Det er også 5 farger til leppene med i dette settet, fra lys rosa, til nesten rustfarget. Helt ærlig, disse synes jeg ikke var noe å skrive hjem om. Lite pigmentert og lite holdbarhet funker ikke for meg. Disse er vel nesten mer å regne som en litt tyktflytende lipgloss med lite gloss.

Dessverre ble jeg heller ikke så veldig imponert over verken blusherne eller bronzerne. Pluss for at de er store, men det hjelper dessverre så lite når de er dårlig pigmentert og drysser verre enn et 3 måneder gammelt juletre. Det blir også veldig grisete i boksen siden de smuldrer så fælt. Positivt at bronzerne har fint skinn i seg.

Forpakningen synes jeg er fin. Den virker solid og det er lite som skrangler og hangler. Greit at øyeskyggene er på et eget "skyvebrett". Du trenger ikke brette ut hele esken om du kun skal bruke farger fra øyeskyggepaletten. Lokket inneholder også et stort og godt speil som kan være greit å ha om du f.eks er ute på reise.




Pris: ca 180 kr på Cherryculture

+
Flotte farger i øyeskyggepaletten
De fleste øyeskyggene er godt pigmentert
Fin forpakning
God størrelse på alle produktene
Billig

-
Blush, Bronzer og leppefarge er mer eller mindre ubrukelig
Produktene smuldrer og drysser

Konklusjon: Øyeskyggene er det som redder dette settet fra total katastrofe. Jeg trøster meg med at det uansett ikke er så galt å betale 180 kr for 32 øyeskygger. Men er du på jakt etter et godt allround sett burde du styre unna dette.


Karakter: Den får med nødskrik en 3'er fra meg og det er øyeskyggene som redder festen:-)

mandag 27. desember 2010

Test: MAC Studio Sculpt Foundation

Jeg har prøvd mye forskjellig når det kommer til foundations, men jeg har liksom aldri funnet noen som har vært helt god til min hud. Det kan være krevende å finne en god foundations til tørr nordisk hud. Nå har jeg oppdaget Mac Studio Sculpt Foundation som rett og slett har revolusjonert mitt forhold til flytende foundations.

Jeg har kjøpt Full Coverage, da jeg helst bruker mineralpudder til hverdags. Konsistensen er noe tykk, litt geleaktig, men til gjengjeld er den ekstremt drøy og den kaker seg ikke. Det skal veldig lite produkt til for å dekke hele ansiktet og den har meget god dekkevne. Jeg vil nok anbefale å bruke en god kost eller alternativt svamp for påføringen slik at du får fordelt den jevnt.

Den gir en utrolig vakker finish og blender seg nydelig med din naturlige hudtone slik at du får et jevnt og sømløst resultat. Det jeg virkelig elsker med denne foundations er at den IKKE tørker ut huden og at den gir huden en nydelig glød (altså ikke egnet om du er på jakt etter et matt resultat). Huden ser rett og slett strålende sunn og lykkelig ut med denne foundationen. I tillegg er det en stor bonus at denne holder hele dagen og den tåler godt litt vær og vind. Dersom du har fet/oljete hud ville jeg heller gått for medium coverage. Jeg har lys hud og bruker fargen NW20.

Pris: Jeg husker ikke helt hva jeg betalte for denne, rundt 200 kr kanskje?

+
Gir fantastisk glød
Bra dekkevne
Drøy
Blender seg fint med huden
Tørker ikke ut huden
Holder hele dagen
Solfaktor

-
Bør påføres med kost

Konklusjon: Den beste foundation jeg noen gang har prøvd, den passer perfekt til huden min! Kommer definitivt til å kjøpe denne igjen.

Karakter: Toppkarakter!

søndag 22. august 2010

Test: OPI neglelakk

Jeg kjøpe denne neglelakken hos en fristørsalong i stavanger for et års tid siden og jeg er forelsket:) Jeg er i utgangspunktet ikke noen stor fan av neglelakk, synes det er vanskelig å finne noen som er virkelig gode. Men jeg må si at OPI overrasket meg stort! Neglakken har en ganske flytende konsistens som gjør den lett å påføre uten at den tørker for fort slit at man får striper eller bobler. Penselen tar også med seg akkurat passe med lakk og kosten er tett og myk slik at det er enkelt å drive presisjonsarbeid:)
Fargen jeg har testet heter "Rosy Future". Jeg synes godt at pigmenteringen på denne kunne ha vært kraftigere. Jeg må på med 3 strøk før jeg begynner å nærme meg fargen på flasken. Jeg har aldri før vært borti en neglelakk som er så enkel å påføre i flere strøk uten ødelegge noe. Jeg har ekstremt liten tålmodighet med neglelakk så denne passer meg helt perfekt!
Lakken har en fantastisk glans og har meget god holdbarhet. Etter 5 dager er lakken fortsatt kjempefin ved normal slitasje
+
Lett å påføre
Fantastisk glans
God holdbarhet

_
Litt svakt pigmentert





Pris: ca 160 kr

Karakter:

P.S. Nå skal jeg på jobbseminar i 3 dager og kan ikke garantere at jeg rekker så skrive noe før onsdag, men jeg skal prøve så godt jeg kan:)

torsdag 19. august 2010

Test: Max Factor Masterpiece High Definition Mascara

Jeg har testet mange ulike typer maskara opp gjennom, men faller alltid tilbake til min favoritt Max Factor Masterpiece High Definition Mascara. Denne er rett og slett helt fanastisk!

Børsten gjør hele utslaget, den består av en gummibørste som tar med seg akkurat passe mengde mascara ut av tuben og gjør det utrolig enkelt å påføre mascaraen uten at det klumper seg eller drysser. 

Mascaren er geleaktig som også bidrar til at den ikke drysser eller legger seg i klumper på øyevippene. Den separerer vippene godt og gir fantastisk volum og lengde. Den holder også godt på "krøllen" hele dagen.







Her er jeg helt uten noen sminke whatsoever. Ganske kjedelig i grunnen, små øyne og bleke øyevipper.







Her er jeg med maskaraen påført. Den gir enormt med volum og lengde til vippene. Her har jeg lagt 2 lag. Dersom du skal legge mer enn dette er det viktig at maskaraen får tørke 100% mellom strøkene da den har en tendens til å klumpe seg noe da og gi deg litt flueben. På bildene har jeg ikke krøllet øyevippene så de kunne nok sett litt penere ut.

Pris: Ca 100-120 i norsk butikk (mener jeg å huske)

+
Fantastisk volum
super lengde
Luktfri
Kladder ikke
Drysser ikke

_
Presterer ikke på topp om du ønsker mer enn 2 strøk

Konklusjon: Min surverene favoritt som jeg alltid vender tilbake til! Anbefales på det varmeste

Karakter: Full pott!

torsdag 15. juli 2010

Test: Strømpebukse på sprayboks

Lei av strømpebukser som rakner? Tær som er fanget i strømper? Har du hørt om strømpebukse på boks? Jeg har testet airstockings.

Dette kjøpte jeg faktisk i fjor og har brukt det ganske mye, spesielt om sommeren. Sprayen kan vel nærmest sammenlignes med en foundation eller en concealer. Den jevner huden din slik at du får en jevn og flott farge på bena. Har du bare føtter i sandaler er dette et must i sommer

Slik bruker du den:

Ryst flasken, spray på et jevnt tynt lag og fordel sprayen med hendene. Husk å vaske hendene etter påføring. Den etterlater lite skjolder og jeg ble kanskje mest overrasket over hvor bra porene ble dekket og hvor jevn hudfargen ble.

Jeg har masse arr på bena da jeg har en hudlidelse som heter Lichen, men sprayen dekker rimelig godt mine arrete ben:)

Jeg anbefaler å påføre en fuktighetsfrem før du sprayer, vent 10 minutter og så spray. Dette hindrer at sprayen tørker ut huden og påføringen blir jevn og fin. Det blir ikke noe gris eller kliss! Den tørker kjempefort, kan på ingen måte sammenlignes med selvbruningskrem.

Sprayen er vannfast, og den vaskes av med såpe i dusjen.



Jeg kjøpte min på her på Ebay, jeg kjøpte 2 bokser og betalte ca 200 kr inkludert frakt.


Tips: Har du sjenerende myggstikk eller blåmerker på bena dekker/jevner sprayen dette kjempegodt.


+
Super til sommerben
Billig
Vannfast
Dekker/forminsker porer, arr, ujevnheter og blåmerker
Føles lett og silkemyk


_

Kan kjennes litt tørr på huden om du ikke bruker fuktighetskrem som underlag


Karakter:

tirsdag 13. juli 2010

Test: Dermica håndkrem

Jeg kjøpte en Dermica håndkrem på Apotek 1 for en tid tilbake. Det var vel helst på impuls da jeg sliter med veldig tørre hender og er så og si avhengig av fuktighetskrem. De hadde tilbud på Dermica, 50% rabatt så herligheten kostet meg rundt 19 kr. Ikke noe å si på prisen i hvertfall.

Men de gode nyhetene stopper der. Denne håndkremen synes jeg rett og slett ikke er noe god. Den kjennes grei umiddelbart etter påføring, men så synes jeg den har en tendens til å tørke ut hendene. Jeg føler et sterkt behov for å smøre meg 5-6 ganger i timen(!) når jeg bruker denne kremen og det er ALT for mye.

Jeg har prøvd å google merket litt og finner forsvinnende lite informasjon på nettet om dermica-produktene. Jeg blir litt skeptisk med en gang. Ellers så står det på tuben at kremen er kvalitetssikret av framasøyter, men personlig så synes jeg dette er en markedsførings jippo som veldig ofte er sterkt overdrevet.



Den inneholder parfyme som jeg er allergisk mot, men ikke så mye at jeg reagerer voldsomt. Men når de først på død og liv skal ha parfyme i så synes jeg i det minste de kunne hatt en som luktet godt. Vet ikke helt hvordan jeg beskrive lukten, men god er den i hvertfall ikke.

+
Billig

_
Lukter vondt
Tørker ut hendene
Finner lite tilleggsinformasjon på nettet



Karakter: Den får ett kyss fordi den er billig, eller hadde det vært stryk