onsdag 30. juni 2010

Test av hårkur - Kèrastase Resistance Ciment Thermique

Pass på håret ditt i sommer. Sol, saltvann og klorvann, sliter ekstra på håret i sommermånedene. Jeg fikk anbefalt denne hårkuren av en frisør for et par år siden og det var kjærlighet ved første blikk.


Jeg opplever ofte at håret føles tungt og flatt etter en hårkur. Omtrent som om man har tatt overdose av balsam. Det gjelder ikke denne hårkuren. Den er utrolig lett og påføre og har en herlig frisk duft. En liten "dasj" på størrelse med en to-tre erter gjør susen.

Jeg sliter også med at dersom jeg bruker samme produkt over lang tid blir håret "mettet" eller "resistent", dvs at det ikke tar like godt som det gjorde i starten og at jeg da må ha en pause før jeg bruker det igjen. Denne kuren har jeg brukt jevnlig 1-2 ganger pr uke i nærmere 2 år og den fungerer like godt hver gang. Håret mitt har fått så god kvalitet at frisøren min mener jeg ikke trenger å kure det ekstra hos henne etter behandling.

Dette er en kur som ikke skal vaskes ut, en såkalt "leave in" kur. Påføres i håndkletørt hår og aktiveres av varme som f.eks hårføner eller rettetang. Den kan også brukes uten å tørke håret etterpå, men det beste resultatet får du om du bruker hårføner/rettetang etter påføring.

Den gir også varmebeskyttelse til håret slik at du ikke trenger å kjøpe et ekstra produkt til det.

Håret kjennes mykere og glattere umiddelbart etterpå og floker seg mindre. Håret blir styrket og får en deilig frisk duft.

Holder i intil 5 vask.


+
Drøy i bruk
Gir varmebeskyttelse


-
Fungerer ikke optimalt i extensions
GIr best resultat om man føner håret etter påføring

Pris: Kr 149,- på Feelunique.com

Karakter:

2 kommentarer:

  1. Dette er et beskyttelses produkt for rettetang, som har den egenskapen at det gir pleie. Men det er ikke hårkur... Men ening med deg, veldig godt produkt!

    SvarSlett
  2. @Anonym: Dette produktet er en rekonstruerende melk som aktiveres av varme. Fra produsentens nettsider: Résistance er produkter som styrker og gjenoppbygger strukturen til et svekket hår. For svekket hår, for fint og tynt hår, samt for et hår og hodebunn som har mistet vitalitet som følge av aldersforandringer. Håret gjenvinner sin vitalitet, fylde og styrke.
    Så jo, dette er nok en hårkur og gir ikke bare varmebeskyttelse:-)

    SvarSlett