Viser innlegg med etiketten omtale. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten omtale. Vis alle innlegg

lørdag 8. oktober 2011

Test: NYX Rouge Cream Blush

Da var turen kommet for en liten test av NYX Rouge Cream Blush. Jeg har som nevnt tidligere et noe ambivalent forhold til NYX sine produkter, noen synes jeg er helt super, mens andre igjen synes jeg rett og slett er ubrukelige. 

Innpakningen synes jeg er fin. Svart plastboks med transperent lokk. Lokket er enkelt å åpne og det liker jeg, her knekker ingen negler. Lokket sitter likevel godt slik at du ikke risikerer at det åpner seg i toalettveksen.


Jeg har tidligere testet pudderblushene og de synes jeg rett og slett er søppel, og det var med en viss porsjon skepsis jeg kjøpte denne kremblushen. Men her ble jeg positivt overrasket! Kremen er akkurat passe bløt i konsistensen og den er utrolig lett å påføre. 
Jeg skvatt litt av fargen og tenkte umiddelbart på 80-tallet og Madonna. Men når du påfører den så fordeler fargen seg veldig pent og er ikke så sterk som man skulle tro. Den er godt pigmentert og du kommer langt på vei med lite produkt. Den fordeler seg fint på huden og sitter godt hele dagen.

Skal jeg pirke på noe så nynes jeg kanskje den er litt oljete i konsistensen, så har du fet, oljete hud ville jeg styrt unna denne.


Med det sagt, så synes jeg rett og slett det er alt for MYE produkt her. Jeg bruker ekstremt lite for å få tilstrekkelig farge og jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare å bruke den opp før den er blitt for gammel. Halvparten av størrelsen hadde vært mer enn nok. 



Pris: Ca 35 kr på cherryculture.com

+
Billig
Godt pigmentert
Lett å påføre
God holdbarhet
Drøy i bruk

-
Alt for mye produkt
Litt oljete i konsistensen

Konklusjon: Denne liker jeg! Grei forpakning og fin farge og holdbarhet. Synd at jeg aldri vil klare å bruke den opp, men man får i hvertfall mye for pengene. Denne kan jeg godt kjøpe igjen. Value for money!


Karakter: Denne ender opp med en midt på treet 4'er fra meg
P.S. Fargen jeg har testet heter Hot Pink

lørdag 15. januar 2011

Test: NYX Make-Up Artist Kit

 Jeg har testet ut NYX Make-Up Artist Kit i noen uker nå er er klar for å dele min vurdering og erfaring.
Settet kommer i en klassisk NYX forpakning med svart piano look. Settet inneholder 35 øyeskygger, 5 leppefarger og 5 blushers og 3 bronzers.


Jeg begynner med det jeg liker best, nemlig øyeskyggene. Det er et stort fargeutvalg og jeg liker at det er mange ulike nyanser i fargene. Synes det er litt kjedelig med sett som f.eks bare inneholder fargepaletter til f.eks "smokey eyes" eller "golden godess". Her er noe for alle og enhver og store variansjonsmuligheter. 32 av øyeskyggene er med shimmer, kun 3 stk er matt, en hvit, en brun og en rosa.  De fleste er godt pigmenterte, men unntak av de lyseste fargene. De synes jeg var veldig like hverandre og avga lite farge. Se swathces av alle fargene i dette innlegget.

Personlig synes jeg ikke øyeskyggene fra NYX verken er fantastiske eller uunnværlige. Som andre NYX øyeskygger jeg har prøvd å både drysser de og smuldrer de. Men når det er sagt, så er de også veldig rimelig. Så skal man vekte pris opp mot kvalitet så er det vel akseptabelt, selv om det er veldig irriterende



Det er også 5 farger til leppene med i dette settet, fra lys rosa, til nesten rustfarget. Helt ærlig, disse synes jeg ikke var noe å skrive hjem om. Lite pigmentert og lite holdbarhet funker ikke for meg. Disse er vel nesten mer å regne som en litt tyktflytende lipgloss med lite gloss.

Dessverre ble jeg heller ikke så veldig imponert over verken blusherne eller bronzerne. Pluss for at de er store, men det hjelper dessverre så lite når de er dårlig pigmentert og drysser verre enn et 3 måneder gammelt juletre. Det blir også veldig grisete i boksen siden de smuldrer så fælt. Positivt at bronzerne har fint skinn i seg.

Forpakningen synes jeg er fin. Den virker solid og det er lite som skrangler og hangler. Greit at øyeskyggene er på et eget "skyvebrett". Du trenger ikke brette ut hele esken om du kun skal bruke farger fra øyeskyggepaletten. Lokket inneholder også et stort og godt speil som kan være greit å ha om du f.eks er ute på reise.




Pris: ca 180 kr på Cherryculture

+
Flotte farger i øyeskyggepaletten
De fleste øyeskyggene er godt pigmentert
Fin forpakning
God størrelse på alle produktene
Billig

-
Blush, Bronzer og leppefarge er mer eller mindre ubrukelig
Produktene smuldrer og drysser

Konklusjon: Øyeskyggene er det som redder dette settet fra total katastrofe. Jeg trøster meg med at det uansett ikke er så galt å betale 180 kr for 32 øyeskygger. Men er du på jakt etter et godt allround sett burde du styre unna dette.


Karakter: Den får med nødskrik en 3'er fra meg og det er øyeskyggene som redder festen:-)

mandag 3. januar 2011

Test hårkur: Redken All Soft Silk Fuel

All soft-serien fra Redken er spesielt egnet for å gi næring og kontroll til tørt og brusete hår. Jeg har testet ut hårkuren Silk Fuel fra denne serien og skal dele mine erfaringer.

Dette sier Redken:
Dyptpleiende spesialkur som gir pleie til tørt, sprøtt og livløst hår. Etterlater håret mykt, blankt og kontrollert.

Redkens eksklusive Interbond Conditioning System og Silk-Luxe Complex angriper tørt/sprøtt hår og tilfører intens glatthet og mykhet fra innsiden, i tillegg til strålende glans.


ILLUMINATE = Gold CamelinaTM tilføyer strålende og luksuriøs glans til overflaten av håret

SILKEN = Avokado-olje gir påfyll av pleie og intens silkeaktig mykhet

INFUSE = Olivenolje pleie fra innsiden med en utrolig smidighet

FORTIFY = Silke aminosyrer er med på å gi styrke og erstatte proteintap



Dette er min erfaring:
Kuren kommer i en forpakning med 5 løse patroner/doseringer. Hver tube skal inneholde 1 dosering, men min erfaring er at den holder til minst 5 påføringer om du har kort hår og 2-3 påføringer i langt hår. Det er ingen åpne/lukke mekanisme på patronene hvilket er veldig upraktisk med tanke på hvor vanskelig det er å bruke opp hårkuren på 1 vask. Men når det er sagt så gjør denne kuren underverker for håret. Jeg liker at den gir umiddelbar og synlig effekt. Håret kjennes blankt, kontrollert og uten masse krusehår på avveie. Håret kjennes heller ikke tungt som jeg ofte har opplevd med andre hårkurer. Jeg elsker å bruke denne kuren om jeg har planer om å bruke rettetang på håret etterpå. Da ser det rett og slett nyklipt ut, en herlig følelse. Dette er ikke en leave-in kur så du må belage deg på å ha den i  håndkletørt hår i 5-15 minutter før du må skylle den ut igjen, litt upraktisk om du har en hektisk hverdag, men jeg lover deg at det er verdt det.

Pris: Rundt 200 kr

+
Gir umiddelbart resultat
Håret blir skinnende og blankt
Gir meget god frizzkontrol
Håret kjennes lett og nyklipt

-
Veldig upraktisk forpakning
Må skylles ut

Konklusjon: Selv om denne kuren har gode egenskaper og gir flotte resultater så ble rett og slett forpakningen så irriterende negativ. Usikker på om jeg kommer til å kjøpe den igjen.

Karakter: Blir en grei 4'er på terningen fra meg denne gangen, har trekt mest for en mildt sagt klønete forpakning.

tirsdag 28. desember 2010

Test: Dermalogica Skin Smoothing Cream

Jeg har gått over til å bruke mange av dermalogica sine produkter siste månedene og tenkte jeg skulle dele mine erfaringer.

På Taxfree'en i London har de egen dermalogica stand og sist jeg var der ba jeg konsulenten plukke ut en rekke produkter som skulle passe min hud. Tenker hun var rimelig fornøyd etter å ha loppet meg for 5000 kr, spørsmålet er jo nå om jeg synes det var verdt pengene.

Jeg ba om en dagkrem som passer for veldig tørr nordisk hud, men som ikke er for fet. Jeg fikk da Skin Smoothing Cream som også er godt egnet for å bekjempe tidlige aldringstegn. Jeg kjøpte den minste flasken som er 50ml da jeg ikke liker å "go large" på produkter jeg ikke har prøvd før.

Kremen er veldig lett og kjennes silkeaktig ut, den trekker veldig fint inn i huden. Den inneholder ingen kunstige farge- eller duftstoffer og det liker både jeg og huden min. Kremen fungerer veldig bra som underlag til sminken. Når det er sagt så krever nok huden min enda mer fukt enn denne kremen kan gi meg, det går ikke lang tid før huden min kjennes noe tørr og stram igjen, spesielt nå om vinteren. Men jeg tror den vil passe perfekt til lett fuktfattighud og normal hud. Den er også en god krem for sommerhalvåret, men vær obs på at den ikke inneholder solfaktor.

Pris: 50 ml tube koster 380 kr på Coverbrands.no

+
Lett konsistens
Gjør huden myk og glatt
Ikke kunstig duft eller farge
Inneholder A, C og E vitaminer

-
Dyr
Ikke spesielt drøy i bruk
Ikke egnet for veldig tørr hud
Passer best om sommeren
Skrukork

Konklusjon: En helt grei allround krem til normal/litt tørr hud

Karakter: Denne får en 4'er på terningen av meg, den får mest trekk for pris og at den ikke tilfører huden min nok fukt.

onsdag 18. august 2010

Test: Lush Turkish Delight

Jeg har testet Turkish Delight fra Lushnorge.no. Det er en roseduftende kroppspolering for dusj eller bad.

Turkish Delight kommer i Lush sine karakterisktiske sorte krukker og som vanlig ser krukken større ut på nettsidene til Lush en de er i virkeligheten. Krukken er også merket med en hyggelig stickers som proklamerer at "Jack" har laget innholdet.

I nettbutikken står  der at det trengs 20.000 roseblad for å lage det parfymerte innholdet.

Og det skjønner jeg godt, for ikke bare lukter det av produktet, det rett og slett stinker. Jeg klarer ikke å forklare det, men det er en veldig konsentrert duft og minner kanskje om en overparfymert 80-åring. Jeg ble faktisk uvell av duften og følte meg kvalm og svimmel etter å ha brukt denne i dusjen. Lukten ble rett og slett for intens og overveldende. I tillegg er jeg allergisk for parfyme og denne reagerer jeg faktisk på, får kløende utslett.

Ikke skjønner jeg helt poenget med dette produktet heller, det føles kanskje behagelig å smøre på der og da, men når det vaskes av så er huden akkurat som før, ergo null effekt på meg i hvertfall.
Jeg er rett og slett utrolig skuffet over dette produktet.

Produktet er tykt kremete og forsåvidt greit å påføre. Det hevdes at produktet parfymerer (hell yeah!), polerer, glatter, varmer, renser og fukter huden, men jeg har ikke merket noe til de 5 sistnevnte egenskapene.

På Lush står der også at det er en "kremete såpe", jeg kan ikke forstå at dette kan kategoriseres som såpe og velger å tro at det er en trykkleif hos Lush.

Pris: Kr 279,- på Lushnorge

+
Håndlaget
Resirkulerbar embalasje


_
Overkonsentrert duft
Jeg blir svimmel og kvalm
Jeg fikk hudreaksjoner
Svindyr
Har ikke de egenskapene som er beskrevet

Konklusjon: Skal du bruke 279 kr på noe så bruk de for all del ikke på Turkish Delight. Jeg kommer aldri til å kjøpe dette produktet igjen.


Karakter: Den får ett kyss fra meg av den enkle grunn av at jeg i utgangspunktet er positiv til håndlaget hudpleie og at de resirkulerer boksen.

Les også: Test - Lush Brazened Honey ansiktsmaske

tirsdag 10. august 2010

Test: Kanebo Sensai Silky Purifying Cleansing Milk


Jeg har litt vekslende erfaringer med Kaneboprodukter. Noen synes jeg er helt fantastisk, mens andre...not so great... Denne rensemelken ble spontant med meg hjem fra Taxfree'en på Arlanda og jeg har brukt den en god stund nå.

Jeg liker flasken, synes pumpeflasker er mer hygenisk og blir mindre grisete en tuber. En ting jeg ikke liker så godt er at ett trykk på dispenseren gir alt for mye produkt. Et halvt trykk holder lenge til mitt ansikt.


Konsistensen er omtrent som tykkflytende melk og den har en mild, frisk, men litt syrlig duft. Kremen er lett og fordele og den kjennes fantastisk på huden. Den kjennes faktisk som silke. Men den er noe syrlig, så dersom du har veldig sensitiv hud anbefaler jeg at du tester på et lite område først. Etterpå kjennes huden fantastisk deilig ut, den kjennes ren, men ikke tørr. Den er såpass lett i konsistensen at jeg ikke vil anbefale den om du bruker mye sminke på huden, da tar den ikke alt skikkelig. Men helt perfekt til hverdagssminken.


Slik bruker du den: Masser lett inn i ansiktet og skyll godt av med lunket vann. Den skal bare brukes om kvelden.

Pris: Husker ikke helt da jeg kjøpte denne på taxfreen, men rundt 400 kan kanskje stemme

+
God konsistens
Kjennes silkeaktig på huden
Tørker ikke ut huden

_
Litt dyr
Dispenseren er i overkant raus med produktmengde
Ikke den beste til tung sminke


Konklusjon: Elsker produktet til hverdagsrens, pris og svak effekt på tyngre makeup trekker ned

lørdag 7. august 2010

Omtale av nettbutikk: Kosmetikan

Jeg har vært å handlet litt på nettet og tenkte jeg skulle dele mine erfaringer med dere. Siste kjøpet jeg gjorde på nett var hos Kosmetikan.

Kosmetikan er en svensk nettbutikk som fører mange ulike produkter, alt fra hair extensions, tannbleking, makeup og utstyr.


Sånn ved første øyekast ser butikken litt billig og "tacky" ut. Veldig 1990 og ikke akkurat superinnbydene. Jeg tok likevel sjansen og bestemte meg for å kjøpe denne 88-paletten med øyesminke. Prisen var 199 svenske kroner, dvs ca 167 norske kroner. I kjøpsprosessen fikk jeg ikke betale for utenlandsforsendelse med VISA så jeg måtte ta kontakt med kundeservice.

De svarte overraskende fort og sendte meg en PayPal lenke hvor jeg fikk betalt for varen ved å logge meg inn på min paypal konto. Veldig enkelt og greit egentlig. Frakten var på rundt 80 svenske kroner om jeg ikke husker helt feil.

Jeg fikk nesten umiddelbart bekreftelse på mail av hyggelige Pernilla som bekreftet at betaling var mottatt og at varen ville bli sendt samme dag. Me like!
Så var det ventetiden da, den varte og rakk. Etter 1 mnd hadde jeg fortsatt ikke fått varen i posten.

Jeg sender en mail til kundeservice og forklarer at jeg ikke har mottatt varen. Jeg får svar etter få timer at pakken dessverre ikke var sporing på, men at de sender en ny umiddelbart! Ingen spørmål eller mistenkeliggjøring over min påstand over å ikke har mottatt varen. Noen få dager etterpå dumper varen i postkassen. DET kaller jeg god service!

Jeg tviler ikke ett sekund på at varen ikke var sendt i utgangspunktet, men at den har blitt rotet bort i posten. For sånt kan skje og det er verken nettbutikken eller kunden sin skyld, det vikigste er at nettbutikken viser vilje og evne til å rydde opp slik at ikke kunden blir skadelidende. I tillegg fikk jeg med litt forskjelle vareprøver av noen shampoer og vareprøver liker vi!

For 5 minutter siden sendte jeg dem en mail og bekretet at pakken nå var kommet frem, og for noen minutter siden fikk jeg svar tilbake hvor de ønsket meg velkommen igjen som kunde. På en lørdagskveld!! Jeg synes det er helt strålende, ikke mange nettbutikker som yter kundene sine så god service!

Konklusjon: Litt trekk for at design og layout på nettbutikken ikke er helt moderne, men et stooor pluss for fantastisk kundeservice! Anbefales på det varmeste.

Karakter:


Edit: Fikk en mail fra Kosmetikan hvor de informerer om at nettbutikken vil komme i ny og forbedret drakt tilsvarande www.dancoly.se. Så det gleder vi oss til:)