lørdag 8. oktober 2011

Test: NYX Rouge Cream Blush

Da var turen kommet for en liten test av NYX Rouge Cream Blush. Jeg har som nevnt tidligere et noe ambivalent forhold til NYX sine produkter, noen synes jeg er helt super, mens andre igjen synes jeg rett og slett er ubrukelige. 

Innpakningen synes jeg er fin. Svart plastboks med transperent lokk. Lokket er enkelt å åpne og det liker jeg, her knekker ingen negler. Lokket sitter likevel godt slik at du ikke risikerer at det åpner seg i toalettveksen.


Jeg har tidligere testet pudderblushene og de synes jeg rett og slett er søppel, og det var med en viss porsjon skepsis jeg kjøpte denne kremblushen. Men her ble jeg positivt overrasket! Kremen er akkurat passe bløt i konsistensen og den er utrolig lett å påføre. 
Jeg skvatt litt av fargen og tenkte umiddelbart på 80-tallet og Madonna. Men når du påfører den så fordeler fargen seg veldig pent og er ikke så sterk som man skulle tro. Den er godt pigmentert og du kommer langt på vei med lite produkt. Den fordeler seg fint på huden og sitter godt hele dagen.

Skal jeg pirke på noe så nynes jeg kanskje den er litt oljete i konsistensen, så har du fet, oljete hud ville jeg styrt unna denne.


Med det sagt, så synes jeg rett og slett det er alt for MYE produkt her. Jeg bruker ekstremt lite for å få tilstrekkelig farge og jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare å bruke den opp før den er blitt for gammel. Halvparten av størrelsen hadde vært mer enn nok. 



Pris: Ca 35 kr på cherryculture.com

+
Billig
Godt pigmentert
Lett å påføre
God holdbarhet
Drøy i bruk

-
Alt for mye produkt
Litt oljete i konsistensen

Konklusjon: Denne liker jeg! Grei forpakning og fin farge og holdbarhet. Synd at jeg aldri vil klare å bruke den opp, men man får i hvertfall mye for pengene. Denne kan jeg godt kjøpe igjen. Value for money!


Karakter: Denne ender opp med en midt på treet 4'er fra meg
P.S. Fargen jeg har testet heter Hot Pink

5 kommentarer:

  1. @Camilla
    Ja, jeg synes også den er helt skjønn:-)

    SvarSlett
  2. SV: Fin blogg selv:-) Nei de rosa skoenen er faktisk fra H&M. Mye fint der for tiden:-)

    SvarSlett
  3. Fin!
    Hvilken farge kjøpte du?

    SvarSlett
  4. @Line:
    Det er CB 08 Hot Pink:-)

    SvarSlett