Viser innlegg med etiketten Bobbi Brown. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Bobbi Brown. Vis alle innlegg

søndag 23. oktober 2011

Test: Bobbi Brown Eyeliner Gel

Jeg har testet utallige eyelinere uten å finne min favoritt, det var før jeg testet Bobbi Brown sin gele-eyeliner. Denne MÅ du bare prøve!

Jeg elsker Bobbi Brown sine forpakninger, de ser rett og slett veldig lekre og ekslusive ut, og det er ingen unntak med denne eyelineren. Men selvfølgelig er det jo innholdet som teller og her skuffer ikke Bobbi Brown.

Dette er en gelebasert eyeliner som ser ut som en flytende eyeliner når den er påført. Den er utrolig lett å både påføre og jobbe med. Dersom du er nybegynner eller synes flytende eyelinere er vanskelige å jobbe med så er denne perfekt for deg!

Når du påfører den har du litt tid til å jobbe med den før den setter seg. Husk å jobbe raskt når du skal påføre denne for når denne først setter seg, så sitter den! 
Jeg pleier først å påføre linjen på ett øye og jobbe dette ferdig før jeg påfører neste øye, det er viktig å få jobbet den ut før den tørker.


Den er vann- og værbestandig og den smitter ikke av. Helt perfekt i ruskevær eller om sommeren når det er veldig varmt. Denne holder til du fjerner den med sminkefjerner! Fargen holder seg også meget godt over tid.

Denne eyelineren ble kåret til "Best of beauty" i Allure 2011 og beste flytende eyeliner av "the Knot"i 2010, så det er ikke bare jeg som har falt pladask for denne.
Testene kan du lese her:
Allure - "Best of beauty"
The Knot - Best liquid eyeliner

Tips: Dersom du lar lokket være lenge/mye av kan den fort tørke ut, så pass på å skru på lokket så fort som mulig etter bruk.
Jeg pleier å bruke en smal skrå-børste fra Sigma når jeg skal påføre denne, fungerer helt utmerket.


Pris: Ca 150 kr

+
Utrolig lett å jobbe med
Sitter eviglenge
Smitter ikke av
Vannavvisende
Drøy i bruk

-
Kan tørke ut

Konklusjon: Min favoritt og den varmeste anbefaling! Kommer aldri til å bytte!

Karakter: Velfortjent toppkarakter!



torsdag 30. desember 2010

Test: Bobbi Brown Face Powder

Jeg liker å bruke et finishing pudder for å "sette" sminken i ansiktet. Jeg fikk anbefalt dette pudderet fra en Bobbi Brown konsulent i London og har testet det i noen måneder.

Jeg har vært svært fornøyd med flere av de andre Bobbi Brown produktene jeg har testet, men dette Face Powderet ble en gigantisk nedtur.

Umiddelbart etter påføring så ser det veldig bra ut, men etter kort tid så får den huden til å se fet og oljet ut. Og det er jo motsatt effekt en det man gjerne er ute etter. Et godt finishing powder skal matte huden og sette sminken, denne gjør ingen av delene.

Den legger seg også i porer og fine linjer og det ser helt forferdelig ut. Om du klapper ansiktet med tørt papir etterlater det store oljete flekker. Her er også noen ingrendienser som huden min ikke setter særlig pris på, jeg kjenner en mild "tingling" i huden når jeg bruker dette pudderet og det er et dårlig tegn. Jeg har prøvd alle mulige varianter: lite pudder, mye pudder, uten primer, med primer, uten foundation, med foundation, men resultatet blir like fett og oljet hver gang. Jeg skjønner nesten ikke at det er mulig å få min tørre hud til å se fet ut.

Pris: Koster ca 250 kr

+
Stor krukke

-
Får huden til å se fet ut
Irriterer huden
Legger seg i porer og linjer

Konklusjon: Totalt bomkjøp

Karakter: Det ble en stusselig 1'er på denne

onsdag 29. desember 2010

Test: Bobbi Brown Vitamin Enriched Face Base

Før du legger makeup kan jeg ikke få sagt mange nok ganger hvor viktig det er med en god base. En god base/primer kan gjøre underverker og setter virkelig den lille prikken over den berømte i'en.

Jeg har tidligere skrevet at jeg liker designen og looken til Bobbi Brown. Enkel, stilig og sofistikert, men det er jo selvsagt innholdet som teller her.

Denne basen består av en rik og fyldig krem. Nesten som vaniljekrem bare ikke like luftig. Har du tørr hud er dette den perfekte basen for deg, kremen er fet, men kjennes ikke oljete i konsistensen. Huden min drikker den! Den lukter helt himmelsk, en blanding av sitrus og gulrotkake, mmmmmm.

Det finnes mange primere/baser på markedet som ikke er tilsatt velgjørende ingredienser, men det gjelder ikke denne. Den er tilsatt vitamin A, C og E, den er oljefri og inneholder Sheabutter som tilfører fuktighet til huden din.

Huden min kjennes umiddelbart glattere, jevnere og friskere etter påføring. Den gjør det lekende lett å påføre foundation etterpå med et feilfritt resultat. Jeg har tidligere brukt primer fra Smashbox, men synes denne fra BB er mye bedre.

Tips: Bruk spatel i krukken så du ikke overfører bakterier fra huden/fingre.

Pris: Ca 400 kr

Konklusjon: Vel velduftende primer/base som jobber på lag med huden din. Men vær obs, har du fet hud bør du velge et annet produkt.

+
Dufter nydelig
Tilfører masse fuktighet til huden
Inneholder vitamin A, C og E
Jevner og glatter ut huden

-
Litt dyr
Kunne godt ha kommet i pumpeflaske

Karakter: En solid og velbalansert 5'er

mandag 11. oktober 2010

Test: Bobbi Brown Hydrating Face Cream




Jeg synes det er vanskelig å finne en god fuktighetkrem til ansiktet mitt med min fuktfattige hud. Som regel får man anbefalt noen fete kremer som gjør huden blank, fet og oljete. I tillegg så er det så og si umulig å legge bra makeup på en krem som er for fet og ikke trekker inn i huden.

På mitt shoppingraid i London plukket jeg med meg noen produkter fra Bobbi Browns nye hudpleieserie og da blant annet Hydrating Face Cream.

Førsteinntrykket er bra, jeg liker forpakningen og synes krukken har et tiltalende og nøytralt design. Jeg synes det er superpraktisk med plastikkrukker slik at min ikke risikerer å knuse krukken når man er på tur:-) Krukken er ganske stor og inneholder 50 ml. Husk å ALLTID bruke spatel i kremen slik at du ikke overfører bakterier fra fingrene.

Kremen er fyldig, uten å være fet. Den trekker lett inn i huden og er lett å legge makeup over. Huden min kjennes "rolig" etter å ha brukt dette produktet og jeg elsker at fuktighetskremen holder hele dagen. Huden blir ikke blank og kjennes ikke fet ut med denne kremen. Jeg får heller ingen urenheter av denne kremen så huden min kommer godt overens med den. Det jeg likte mest av alt er at den dufter himmelsk! Veldig anderledes og litt uvant duft, men jeg elsker den rett og slett!


Pris: Rundt 230 kr (i London)

+
Dufter himmelsk
Trekker lett inn i huden
Gir mye fukt uten å være fet
Holder hele dagen
Perfekt underlag for makeup

-
Kunne godt tenke meg en pumpeflaske istedet for krukke, men det er min personlige preferanse
Litt dyr

Karakter: