fredag 9. juli 2010

Test: Mary Kay Microdermabrasjon set

Kjennes huden trøtt og sliten, ønsker du frisk og glødende hud i sommer? Da vil jeg anbefale å ta en god peeling for ansiktet.

Som tidligere Mary Kay konsulent har jeg testet ut litt av hvert og gjort meg opp mine erfaringer om Mary Kay. Et Mary Kay produkt som jeg rett og slett elsker er Microdermabrasjon settet i TimeWise-serien.

Steg 1 er en kremete peeling som inneholder ørsmå krystaller som sliper huden din. Den er veldig drøy i bruk og du trenger ikke mye produkt for et bra resultat. Husk alltid å rense huden din før du tar peeling og påfør kremen på fuktig/våt hud.
Jeg liker at kremen er finkornet. Det holder lenge med en liten ert på hver side av ansiktet. Mer vann enn produkt er en fin tommelfingerregel på denne peelingen. Peelingen er heftige saker og om du har tørr eller sensitiv hud anbefaler jeg at du tester forsiktig før du setter i gang med full peeling. Dette er en krem som sliper huden og det er derfor en viss risiko for at du kan oppleve irritasjoner, rødhet og sårhet.

Vask av med lunket vann og tørk av. Kremen er ikke fet eller oljete så den er lett å vaske av.

Steg 2 er et lavendelbasert Serum som balanserer og roer huden. Det inneholder bl.a vitaminer, antioksidanter og anti -inflammatoriske ingredienser. Den kjennes deilig og sval mot huden. Personlig synes jeg dette serumet trekker litt sent inn i huden. Når jeg har smurt det på må jeg som regel vente 10 minutter før jeg tar på fuktighetskrem.

Husk at huden trenger å få tilført mye fuktighet etter denne behandlingen. Jeg bruker som regel en fet nattkrem. Jeg anbefaler også at du gir huden din sminkefri noen timer etter skrubben. Det beste er gjerne å kjøre dette programmet på kvelden før du legger deg.

Huden kjennes utrolig myk og frisk ut etter denne behandlingen, man kan kjenne en tydelig forbedring i hudens overflate når man stryker fingrene over. Jeg har lagt meg til en stygg uvane å sitte å klappe meg selv på kinnet etter at jeg har kjørt dette programmet, hehe.

Jeg synes den er litt vel drøy i pris hos MK-konsulenter, men innprisen som konsulentene betaler gir mye valuta for pengene.

Brukes 1-3 ganger i uken. La alltid huden hvile i 1-2 dager mellom hver behandling.

Tips: En god peeling før du skal på solferie gir en dypere og mer varig brunfarge:)

+
Huden kjennes fantastisk etterpå
Gir strålende glød
Drøy i bruk

-
Blir noe rødsmusset i huden rett etterpå
Lett å overdosere
Serumet trekker litt sent inn i huden
Litt drøy i pris


Karakter:

11 kommentarer:

  1. Skriv gjerne prisen på ting du tester og omtaler i innleggene, slik at slike nysgjerrige som meg slipper å lure på om "Litt drøy i pris" betyr at det koster 400, 900 eller 1700 etc :-)

    Det var forresten et ønske til innlegg generelt, da jeg er litt skeptisk til Mary Kay, og har funnet min livs(skrubb)ledsager i MD Formulations Face and Body Scrub :-)

    SvarSlett
  2. Tone: settet koster ca. 800 kr. Jeg har bare serumet igjen, og selger det for 250,- siden jeg skal slutte som hudpleiekonsulent for Mary Kay.

    http://hawre.blogg.no/1278615620_billig_sminke_fra_mar.html

    SvarSlett
  3. @ Tone: Jeg prøver å skrive prisen på produktene jeg tester, men MK er litt spesielt siden prisene ikke ligger offentlig noen steder. Prisen på et slikt sett kan derfor variere fra konsulent til konsulent og i tillegg kan man ofte finne det mye billigere på f.eks Ebay. Men jeg skal prøve å snuse opp prisen neste gang jeg tester et MK produkt:)

    @Hawre: Takk for hjelpen:)

    SvarSlett
  4. Aha, det var jeg ikke klar over! Og takk, til både Hawre og Linn :-)

    SvarSlett
  5. Hei!

    Legger du deg inn som kunde og bestiller produkter fra Mary Kay innen 17.november gir jeg deg 15% på alle produkter.
    Klikk på linken under for mer info!
    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen
    Anette Nadine Wiik
    Din frittstående hudpleiekonsulent i Mary Kay®

    Hjemmeside: http://www.anette.wiik.marykaynorway.no
    Her kan du handle - døgnet rundt om du vil :)

    SvarSlett
  6. Hei Anette, takker for tilbudet, men jeg har gått over til nye "jaktmarker";-) Mvh Linn

    SvarSlett
  7. Eg bruker også dette settet fra Mary Kay. Veldig fornøyd :D

    SvarSlett
  8. Hei
    Har lenge prøvd å lete etter dette produktet, men aldri klart å finne det. MEN, fant jo bloggen din, så lurte på om du vet om noen BUTIKKER ikke nettsteder, men butikker som selger dette produktet? ( Oslo )

    SvarSlett
  9. Hei Anonym
    Dessverre så selges ikke Mary Kay produkter fysisk i butikk, kun på nett eller via en Mary Kay konsulent.

    Linn

    SvarSlett
  10. Helt enig,jeg har tidligere også solgt Mary Kay.Har brukt mye annet siste årene .Men nå vender jeg tilbake ,kjøpte hele hudpleieserien inkludert ekstra øye serum ,c-vitamin serum og dermabration settet til 900 kr .. Fantastisk med ebay..Tror det er billigere enn konsulentpris i norge:)))) Nå skal jeg bli vakker igjen;)

    SvarSlett
  11. Wow, kult innlegg om Farger Vipper Og Bryn Oslo Billig . Jeg vil gjerne skrive som dette også - tar tid og virkelig hardt arbeid for å lage en god artikkel ... men jeg legger ting for mye og ser aldri ut til å komme i gang.

    SvarSlett