tirsdag 6. juli 2010

Test: Smashbox Photo Finish

Smashbox Photo Finish er en primer som brukes til ansiktet. Den kan brukes alene, eller under foundation.

Primeren er ment å dekke over fine linjer og porer i ansiktet for å gi en "airbrushet" effekt.
Den inneholder bl.a vitamin A og E og den er oljefri.

Den kjennes myk og silkeaktig på huden og minner mistenkelig mye om Biosilk Silk Therapy som brukes til å få kontroll over krusete hår. Jeg ble ikke veldig overrasket når jeg fant ut at Smashbox Photo Finish også fungerer strålende i håret. Men vær forsiktig med mengden, tar du for mye vil håret fort se fett ut.

Den er drøy i bruk og ett pumpetrykk holder som regel til hele ansiktet. Irriterende nok røk pumpekorken på min flaske etter kort tid. Jeg har sett at flere har slitt med det samme problemet så her er det nok en svakhet. Så nå må jeg fiske ut primeren med en q-tips, utrolig irriterende.

Men primeren gir et bra grunnlag til foundation og jeg synes foundationen blir lettere å påføre jevnt. Primeren er IKKE en fuktighetskrem så jeg anbefaler å bruke dette under. Personlig liker jeg ikke å bruke primeren alene uten foundation, jeg synes huden blir blank og at primeren ikke trekker skikkelig inn i huden og ligger som en hinne utenpå.

En ulempe med denne primeren er at den inneholder parabener.

+
Gjør huden myk og silkeaktig
Kan brukes i håret
Gir godt grunnlag til foundation

_
Elendig patent på flasken
Litt dyr
Inneholder parabener

Pris: Kr 188,- ink. frakt på http://www.brigettesboutique.com/

Karakter:

2 kommentarer:

  1. Dette produktet kjøpte jeg for en tid siden, og var overbevist om at skulle endre hele min sminkeeksistens. Resultatet blir veldig fint ja, men jeg tålte dessverre ikke parabenene og ble proppfull av småkviser :/

    Et godt (og billigere!) alternativ til denne er primerne fra Bodyography, (http://www.feelunique.com/p/Bodyography-Veil-foundation-Primer-Clear) som finnes i flere versjoner alt etter hvilket behov en har. Jeg har den grønne som skal nøytralisere røde områder, og er veldig fornøyd, det eneste er at den virker litt uttørkende ved daglig bruk :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tips Tone, denne skal jeg teste ut så snart smashbox'en min er tom:)

    SvarSlett