Viser innlegg med etiketten Hudpleie. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Hudpleie. Vis alle innlegg

fredag 31. desember 2010

Test: Dermalogica Multivitamin Thermafoliant

Dermalogica multivitamin Thermafoliant er en peeling som eksfolierer både kjemisk og fysisk.

Dette sier Dermalogica om produktet:
MultiVitamin Thermafoliant™ er en effektiv termisk peeling som kombinerer fysisk og kjemisk eksfoliering. Eksfolieringen forfiner hudens struktur og fremmer absorberingen av aktive ingredienser som forebygger aldring. En avansert ingrediensteknologi pleier og behandler huden så den blir synlig glattere etter bare én påføring.

Dette mener jeg om produktet:
Denne peelingen seiler opp som en av mine absolutte favoritter. Peelingen har en tykk honning/vaselinaktig konsistens og inneholder en mineralpulverblanding bestående av magnesiumoksid, silica og natrium bicarbonat, dette "polerer" huden og fjerner døde hudceller. 


.
Umiddelbart etter hudkontakt oppstår det deilig varmeutvikling i produktet som kanskje mest av alt minner om tigerbalsam. Den inneholder melkesyre og salisylsyre som stimulerer celleeksfolieringen og etterlater huden med en glattere overflate. Den inneholder også A, C og E vitaminer.
Dette produktet holder det Dermalogica lover, huden kjennes silkemyk og glatt etter behandlingen, og jeg simpelthen elsker denne peelingen.

Den kommer i en praktisk tube med åpne/lukke kork. Tuben er også laget av avstivende metall (ala majonestube) slik at det er lett å klemme ut produktet fra tuben.

Slik bruker du den:
Påføres ren, fuktig hud. Du kommer langt med lite produkt. Masser oppover, og utover i sirkulære bevegelser med fingertuppene i et par minutter. Skyll av med lunket vann. Den kan også brukes på tørr hud, men dette har jeg ikke testet selv enda. Brukes 1-2 ganger i uken. Husk å alltid la huden hvile 1-2 dager mellom hver behandling.

Tips: Denne er perfekt for hud med tidlige aldringstegn og for moden/voksen hud

Pris: 720 kr på Dermalogica


+
Kjennes deilig i kontakt med huden
Peeler skånsomt
Ikke testet på dyr
Gir umiddelbart resultat
Huden kjennes glatt og myk
Huden ser sunn ut
Rik på vitaminer
Peeler både kjemisk og fysisk

-
Dyr i pris

Konklusjon: Denne inngår i min faste hudpleierutine og det skal mye til for at jeg bytter den ut med et annet produkt.

Karakter: Denne får toppkarakter fra meg!

onsdag 29. desember 2010

Test: Bobbi Brown Vitamin Enriched Face Base

Før du legger makeup kan jeg ikke få sagt mange nok ganger hvor viktig det er med en god base. En god base/primer kan gjøre underverker og setter virkelig den lille prikken over den berømte i'en.

Jeg har tidligere skrevet at jeg liker designen og looken til Bobbi Brown. Enkel, stilig og sofistikert, men det er jo selvsagt innholdet som teller her.

Denne basen består av en rik og fyldig krem. Nesten som vaniljekrem bare ikke like luftig. Har du tørr hud er dette den perfekte basen for deg, kremen er fet, men kjennes ikke oljete i konsistensen. Huden min drikker den! Den lukter helt himmelsk, en blanding av sitrus og gulrotkake, mmmmmm.

Det finnes mange primere/baser på markedet som ikke er tilsatt velgjørende ingredienser, men det gjelder ikke denne. Den er tilsatt vitamin A, C og E, den er oljefri og inneholder Sheabutter som tilfører fuktighet til huden din.

Huden min kjennes umiddelbart glattere, jevnere og friskere etter påføring. Den gjør det lekende lett å påføre foundation etterpå med et feilfritt resultat. Jeg har tidligere brukt primer fra Smashbox, men synes denne fra BB er mye bedre.

Tips: Bruk spatel i krukken så du ikke overfører bakterier fra huden/fingre.

Pris: Ca 400 kr

Konklusjon: Vel velduftende primer/base som jobber på lag med huden din. Men vær obs, har du fet hud bør du velge et annet produkt.

+
Dufter nydelig
Tilfører masse fuktighet til huden
Inneholder vitamin A, C og E
Jevner og glatter ut huden

-
Litt dyr
Kunne godt ha kommet i pumpeflaske

Karakter: En solid og velbalansert 5'er

tirsdag 28. desember 2010

Test: Dermalogica Skin Smoothing Cream

Jeg har gått over til å bruke mange av dermalogica sine produkter siste månedene og tenkte jeg skulle dele mine erfaringer.

På Taxfree'en i London har de egen dermalogica stand og sist jeg var der ba jeg konsulenten plukke ut en rekke produkter som skulle passe min hud. Tenker hun var rimelig fornøyd etter å ha loppet meg for 5000 kr, spørsmålet er jo nå om jeg synes det var verdt pengene.

Jeg ba om en dagkrem som passer for veldig tørr nordisk hud, men som ikke er for fet. Jeg fikk da Skin Smoothing Cream som også er godt egnet for å bekjempe tidlige aldringstegn. Jeg kjøpte den minste flasken som er 50ml da jeg ikke liker å "go large" på produkter jeg ikke har prøvd før.

Kremen er veldig lett og kjennes silkeaktig ut, den trekker veldig fint inn i huden. Den inneholder ingen kunstige farge- eller duftstoffer og det liker både jeg og huden min. Kremen fungerer veldig bra som underlag til sminken. Når det er sagt så krever nok huden min enda mer fukt enn denne kremen kan gi meg, det går ikke lang tid før huden min kjennes noe tørr og stram igjen, spesielt nå om vinteren. Men jeg tror den vil passe perfekt til lett fuktfattighud og normal hud. Den er også en god krem for sommerhalvåret, men vær obs på at den ikke inneholder solfaktor.

Pris: 50 ml tube koster 380 kr på Coverbrands.no

+
Lett konsistens
Gjør huden myk og glatt
Ikke kunstig duft eller farge
Inneholder A, C og E vitaminer

-
Dyr
Ikke spesielt drøy i bruk
Ikke egnet for veldig tørr hud
Passer best om sommeren
Skrukork

Konklusjon: En helt grei allround krem til normal/litt tørr hud

Karakter: Denne får en 4'er på terningen av meg, den får mest trekk for pris og at den ikke tilfører huden min nok fukt.

mandag 11. oktober 2010

Test: Bobbi Brown Hydrating Face Cream




Jeg synes det er vanskelig å finne en god fuktighetkrem til ansiktet mitt med min fuktfattige hud. Som regel får man anbefalt noen fete kremer som gjør huden blank, fet og oljete. I tillegg så er det så og si umulig å legge bra makeup på en krem som er for fet og ikke trekker inn i huden.

På mitt shoppingraid i London plukket jeg med meg noen produkter fra Bobbi Browns nye hudpleieserie og da blant annet Hydrating Face Cream.

Førsteinntrykket er bra, jeg liker forpakningen og synes krukken har et tiltalende og nøytralt design. Jeg synes det er superpraktisk med plastikkrukker slik at min ikke risikerer å knuse krukken når man er på tur:-) Krukken er ganske stor og inneholder 50 ml. Husk å ALLTID bruke spatel i kremen slik at du ikke overfører bakterier fra fingrene.

Kremen er fyldig, uten å være fet. Den trekker lett inn i huden og er lett å legge makeup over. Huden min kjennes "rolig" etter å ha brukt dette produktet og jeg elsker at fuktighetskremen holder hele dagen. Huden blir ikke blank og kjennes ikke fet ut med denne kremen. Jeg får heller ingen urenheter av denne kremen så huden min kommer godt overens med den. Det jeg likte mest av alt er at den dufter himmelsk! Veldig anderledes og litt uvant duft, men jeg elsker den rett og slett!


Pris: Rundt 230 kr (i London)

+
Dufter himmelsk
Trekker lett inn i huden
Gir mye fukt uten å være fet
Holder hele dagen
Perfekt underlag for makeup

-
Kunne godt tenke meg en pumpeflaske istedet for krukke, men det er min personlige preferanse
Litt dyr

Karakter:

mandag 6. september 2010

Test: Dead Sea Spa Magik Salt Brushing

Denne har jeg vært ganske utålmodig med å fortelle dere om. Kjøpte en krukke med saltskrubb på feelunique for en måneds tid siden og dette må sies å være sommerens beste kjøp.

Den innholder deilige saltkrystaller som man masserer inn på tørr hud. Ja du leste riktig, tørr hud. (ikke i ansiktet)

Saltkrystallene "pusser" huden din slik at den kjennes glatt og babymyk. Krystallene løses sakte opp og du trenger bare litt vann for å skylle av det som er overflødig. I tillegg inneholder den kokusolje som gjør at huden rett og slett stråler! Vitamin E bidrar til å holde huden ung, og reparerer skader fortere. Jeg kan ikke få lovpriset dette produktet høyt nok!

Eneste negative, om jeg må nevne noe, er at den ikke kommer i 10-kilos sekker, hehe. Den går alt for fort tom, det går ikke an å bare bruke den av og til, man blir litt avhengig...

Denne er verdt hver krone!

Pris: Kr 120 ink frakt på feelunique

Karakter:

fredag 20. august 2010

Feet Rescue Del II + Konkurranse fortsetter


Nå kommer det du har gledet deg til hele uken...føttene mine!
Hehe, jeg har jo lovet å plage deg med føttene mine i 4 uker fremover og jeg er kjent for å holde det jeg lover.

1 uke i operasjon-redd-føttene-mine er nå gått, og om jeg skal si det selv så må jeg si at jeg ser en ganske klar forbedring fra forrige uke.
Jeg ser jo også at jeg har et godt stykke å gå, men jeg må si meg fornøyd etter 1 uke med halvhjertet fotpleie.

Og tusen takk for alle tips som er kommet inn. 
Husk at konkurransen om å vinne lipgloss fra Mary Kay fortsetter denne uken så la du ikke igjen en kommentar sist så kan du fortsatt gjøre det og være med i trekningen:)



Har forresten planer om å gjøre en twilight-inspirert makeup enten i kveld eller i morgen, høres det spennende ut?

onsdag 18. august 2010

Test: Lush Turkish Delight

Jeg har testet Turkish Delight fra Lushnorge.no. Det er en roseduftende kroppspolering for dusj eller bad.

Turkish Delight kommer i Lush sine karakterisktiske sorte krukker og som vanlig ser krukken større ut på nettsidene til Lush en de er i virkeligheten. Krukken er også merket med en hyggelig stickers som proklamerer at "Jack" har laget innholdet.

I nettbutikken står  der at det trengs 20.000 roseblad for å lage det parfymerte innholdet.

Og det skjønner jeg godt, for ikke bare lukter det av produktet, det rett og slett stinker. Jeg klarer ikke å forklare det, men det er en veldig konsentrert duft og minner kanskje om en overparfymert 80-åring. Jeg ble faktisk uvell av duften og følte meg kvalm og svimmel etter å ha brukt denne i dusjen. Lukten ble rett og slett for intens og overveldende. I tillegg er jeg allergisk for parfyme og denne reagerer jeg faktisk på, får kløende utslett.

Ikke skjønner jeg helt poenget med dette produktet heller, det føles kanskje behagelig å smøre på der og da, men når det vaskes av så er huden akkurat som før, ergo null effekt på meg i hvertfall.
Jeg er rett og slett utrolig skuffet over dette produktet.

Produktet er tykt kremete og forsåvidt greit å påføre. Det hevdes at produktet parfymerer (hell yeah!), polerer, glatter, varmer, renser og fukter huden, men jeg har ikke merket noe til de 5 sistnevnte egenskapene.

På Lush står der også at det er en "kremete såpe", jeg kan ikke forstå at dette kan kategoriseres som såpe og velger å tro at det er en trykkleif hos Lush.

Pris: Kr 279,- på Lushnorge

+
Håndlaget
Resirkulerbar embalasje


_
Overkonsentrert duft
Jeg blir svimmel og kvalm
Jeg fikk hudreaksjoner
Svindyr
Har ikke de egenskapene som er beskrevet

Konklusjon: Skal du bruke 279 kr på noe så bruk de for all del ikke på Turkish Delight. Jeg kommer aldri til å kjøpe dette produktet igjen.


Karakter: Den får ett kyss fra meg av den enkle grunn av at jeg i utgangspunktet er positiv til håndlaget hudpleie og at de resirkulerer boksen.

Les også: Test - Lush Brazened Honey ansiktsmaske

fredag 13. august 2010

Fredagsføtter - Feet Rescue + konkurranse

La meg få begynne dette innlegget med å si at om du ikke liker føtter så les for all del ikke videre.

Dette er vel kanskje en av de mest personlige og pinlige innleggene jeg har skrevet. Jeg må inrømme at jeg har verdens verste føtter, men det har ikke alltid vært slik. Huden på føttene er blitt ødelagt av en hudllidelse som heter Lichen og en påfølgende heavy kortisonkur.

Så nå legger jeg altså ut bilder av verdens ekleste føtter....mine egne. Det er ikke akkurat stoltheten min for å si det sånn.

Men nå er jeg frisk igjen og har bestemt meg for å "ta grep". Tenkte at jeg hver fredag gjennom 4 uker skal poste en follow-up til dette innlegget og se om jeg klarer å reparere mine døde føtter med kremer, peeling, polering, oljer og alle andre triksene i boken. Så hver fredag fremover blir det altså "Feet Rescue" som tema og jeg skal plage dere med bilder av mine fæle føtter.





Og apropos bilder, har du noen gang prøvd å ta bilde av dine egne fotblad? Det er slett ikke en enkel jobb så jeg beklager at bildene kanskje ikke blir verdens beste.








Jeg kjører også i gang en liten konkurranse i forbindelse med "feet rescue".

Hva er ditt beste tips til å redde ødelagte føtter?

Jeg trekker en heldig vinner av Mary Kay NouriShine Lip Gloss - Caramel Kiss etter 4 uker:)




torsdag 12. august 2010

Nye tester - kommer snart

Jeg begynner å gå tom for en del produkter og har noen prosjekter på gang så jeg måtte ut på nettet og handle litt. Så fremover kommer det mange spennende omtaler:)



Lily Lolo mineral foudation


Dette merket gleder jeg meg til å teste. Det er uten bismuth, parfyme, parabener, syntetiske tilsetningsstoffer og preservativer.




132 kr på feelunique







Dead Sea Spa Magik Salt Brushing


Eksfolierende skrubb som skal få huden til å gløde:)


Kr 132 på feelunique








theBalm Read My Lips Lipstick


Knallrød leppestift, gru-gleder meg litt;)


Kr 143 på feelunique.







Burt's Bees Honey & Shea Butter

Jeg har faktisk aldri testet ut bodybutter før så dette blir litt spennende.


Kr 94 på feelunique






MD formulations facial cleanser
Kanebo'en min er snart tom, og jeg er ikke kjent for å være spesielt trofast mot merkene jeg bruker. Kanskje det skjer når jeg finner noe som "blows me away", men det har ikke skjedd pr dags dato.


Kr 264 på feelunique






Aqua Mirabilis
En bodybutter bar, jeg blir nysgjerrig.


Kr 94 på lushnorge.no







Brazened Honey


En detokserende fersk ansiktsmaske. Frisker opp sliten hud.

Kr 98 på lushnorge.no







Skin drink
Fuktighetskrem til huden, jeg er IKKE fornøyd med de jeg bruker i dag så ser frem til å teste ut denne.


Kr 149 på lushnorge.no






Turkish Delight
Roseduftende kroppspolering

Kr 279 på lushnorge.no






onsdag 11. august 2010

Er Kanebo "trygt" å bruke?

Jeg fikk et spørsmål fra en av leserne mine vedr ingredienser i Kanebo. Tone lurte på om Kanebo var "trygg" å bruke, og jeg tenke like gjerne jeg kunne lage et helt innlegg om ingredienser i Kanebo rensemelk som jeg skrev et innlegg om i går.

Jeg presiserer at jeg ikke er hverken farmasøyt, kjemiker eller hudpleier og at om du ønsker en profesjonell uttalelse bør du oppsøke en av overnevnte.

Jeg har undersøkt ingrediensene i Kanebo Sensai Purifying cleansing Milk ut fra en vanlig forbrukers ståsted og har kryssjekket kilder inn og ut for å prøve å gi et mest mulig nyansert og riktig bilde.


Ingredienslisten leses slik at det som står øverst er det den inneholder mest av, nederst er det den inneholder minst av.

Ingrediensliste Kanebo Sensai Purifying Cleansing Milk:


Water - Denne trenger neppe mer forklaring

Squalane - ingrediens fra ulike planter og dyr bl.a. fra olivenolje. Mykgjørende og fuktighetgivende. Ikke-irriterende

Dipropylene Glycol - vanlig løsemiddel i kosmetikk, hud og hårprodukter, er ansett som ufarlig.

Glycerin - animalsk eller vegetabilsk fett eller olje. Kategorisert som sukker alkohol og er regnet som trygt. Brukes mye i balsam, tannkrem og hudpleie

Cyclomethicone - oljebasert silikon som skal forbedre glans og silkefølelse. Kan føre til hudirritasjon. Silikon trekker ikke inn i huden, men legger seg som en hinne som forhindrer huden å puste og klogger porene.

Peg-20 Glyceryl Triisostearate - Brukes for å løse opp sminken. Skal ikke brukes på skadet hud, men er ansett som trygg i begrensede mengder i kosmetikk og mat

Peg-40 Hydrogenated Castor Oil - Vurdert som trygg i opp til 100% konsentrajon av CIR (cosmetic ingredients review expert panel)


Alcohol - kan tørre ut og virke irriterende på huden i store mengder.

Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer - Vurderes som trygg. Brukes for å beskytte huden og binder vann som gjør at huden tilføres fuktighet og føles myk. Også brukt som tykner

Fragrance - parfyme. Jeg har parfymeallergi, men reagerer ikke på mengden i denne

Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil - ekstrakt fra appelsin og regnes som både mild og trygg

Potassium Hydroxide - Base som kontrollerer PH-verdien, tiltrekker seg vannmolekyler og løses opp i vannet det aborberer. Kan føre til hudirritasjon

Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil - Regnes ikke for å være potensiell utrygg eller giftig av CIR (cosmetic ingredient review). Mykgjør huden og gir den glans.


Xanthan Gum - brukes for å binde væsken. Brukes også som tilsetning i mat og regnes som trygt. Bør ikke spises om du er hypersensitiv for Gluten.

Ethyl Glucoside - Regnes som trygg

Disodium Edta - Brukes som preserveringsmiddel i kosmetikk og regnes som trygg

Hydrolyzed Silk - Regnes som trygt og silke har fuktighetsbevarende og UV-beskyttende egenskaper.

Panax Ginseng Root Extract- Ingredienser fra Ginseng er generelt regnet som mild og trygg. legger seg som en hinne på huden som holder på fuktigheten

Phenoxyethanol - preserverende aromatisk eter alkohol, hemmer vekst av microbakterier. Klassifisert som irritant. (European Union - Classification & Labelling)


Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben - Preservativer. Om parabener er farlig eller ikke er svært omdiskutert, både CIR og norske helsemyndigheter klassifiserer parabener som trygt

Limonene - Sterk duft av appelsiner/sitrus med rensende effekt. Klassifisert som irritant.

Linalool - Dufttilsetning med blomsterligndende lukt. Regnes som trygg i begrensede mengder (International Fragrance Association Codes & Standards)


Mine kommentarer:
En ansiktsrens er jo noe du vasker av etterpå slik at ingen produktrester blir sittende på huden over lengre tid. Jeg tåler f.eks mer parfyme i en rens enn jeg gjør i en krem, da rensen kun er i kontakt med huden over en kort periode. Så i utgangspunktet så bør ikke renseprodukter eller andre produkter du vasker av være pri 1 når det gjelder bekymringer i forhold til ingredienser. Jeg har merket produkter man skal merke seg med rødt. Det betyr ikke at de er farlig, men at noen av dem har egenskaper som kan irritere huden.

Rensen inneholder en del silikon, dette er nok for å gi den silkeaktige og mye følelsen. Silikon er ikke farlig, men bidrar ikke med noen positive effekter. Siden rensen vaskes av bekymrer silikoninnholdet meg svært lite.

Når det gjelder ingrediensene som er klassifisert som irritanter, er dette noe man gjerne bør merke seg. Noen kan reagere, andre ikke. Avhengig av hud, sensitivitet, mengde osv. Merk at Peg-20 Glyceryl Triisostearate ikke skal brukes på skadet hud. Så er du f.eks solbrent, har forkjølelsessår, hudsykdommer eller lignende bør du unngå denne ingrediensen.

Alkohol har mange positive antibaktrielle effekter i kosmetikk, men i store mengder kan den virke uttørrende. Alkohol kommer ganske langt nede på listen her så den er kun tilsatt i moderate mengder.

Parabener er meget omdiskutert og er mildt sagt et vepsebol. Norsk mattilsyn anser dette som trygt i moderate mengder, men det frarådes å bruke på barn og unge da det lettere absorberes i kroppen.

Konklusjon:
Dette produktet inneholder ingen "versting-ingredienser", men enkelte kan føre til hudirritasjon. Jeg har personlig ingen problemer med å fortsette å bruke dette produktet etter å ha studert ingredientslisten.


Til slutt:
Det finnes utrolig mye useriøs informasjon på nettet og ubeskrivelig mange mer eller mindre hysteriske innlegg om hvor farlig ditt og datt er. Jeg har brukt lang tid på å finne kilder i hovedsak er basert på seriøse og anerkjente forskningsrapporter. Har du innspill eller kommentarer hører jeg gjerne fra deg:)

Fant en ganske bra artikkel på kvinneguiden.no med en nyansert innfallsvinkelingredienser i makeup.

Kilder:
European Union - Classification & Labelling
International Fragrance Association Codes & Standard
CIR - cosmetic ingredients review

tirsdag 10. august 2010

Test: Kanebo Sensai Silky Purifying Cleansing Milk


Jeg har litt vekslende erfaringer med Kaneboprodukter. Noen synes jeg er helt fantastisk, mens andre...not so great... Denne rensemelken ble spontant med meg hjem fra Taxfree'en på Arlanda og jeg har brukt den en god stund nå.

Jeg liker flasken, synes pumpeflasker er mer hygenisk og blir mindre grisete en tuber. En ting jeg ikke liker så godt er at ett trykk på dispenseren gir alt for mye produkt. Et halvt trykk holder lenge til mitt ansikt.


Konsistensen er omtrent som tykkflytende melk og den har en mild, frisk, men litt syrlig duft. Kremen er lett og fordele og den kjennes fantastisk på huden. Den kjennes faktisk som silke. Men den er noe syrlig, så dersom du har veldig sensitiv hud anbefaler jeg at du tester på et lite område først. Etterpå kjennes huden fantastisk deilig ut, den kjennes ren, men ikke tørr. Den er såpass lett i konsistensen at jeg ikke vil anbefale den om du bruker mye sminke på huden, da tar den ikke alt skikkelig. Men helt perfekt til hverdagssminken.


Slik bruker du den: Masser lett inn i ansiktet og skyll godt av med lunket vann. Den skal bare brukes om kvelden.

Pris: Husker ikke helt da jeg kjøpte denne på taxfreen, men rundt 400 kan kanskje stemme

+
God konsistens
Kjennes silkeaktig på huden
Tørker ikke ut huden

_
Litt dyr
Dispenseren er i overkant raus med produktmengde
Ikke den beste til tung sminke


Konklusjon: Elsker produktet til hverdagsrens, pris og svak effekt på tyngre makeup trekker ned

torsdag 5. august 2010

Test: Dermalogica intensive moisture masque


Jeg sliter med ekstrem tørr hud i ansiktet og er mer enn mindre avhengig av fuktighetsgivende produkter. Etter at jeg har renset huden eller dusjet kjennes huden i ansiktet både stram og tørr ut. Det føles rett og slett ut som om den har krympet og er blitt 2 størrelser for liten.

Sol er også en døder for huden min, jeg elsker å få litt farge, men hater at huden føles tørr etter en dag i solen. Jeg har hørt så mye positivt om dermalogicaproduktene så jeg bestemte meg for å prøve denne i sommer.

Jeg elsker konsistensen på denne masken, den er akkurat passe tykk og lett å påføre. Den kjennes umiddelbart sval og deilig på huden. Jeg må innrømme at jeg kanskje var litt i overkant optimistisk etter alle de gode anmeldelsene av dette produktet og ble litt skuffet over at jeg ikke opplevde et umiddelbart resultat da jeg vasket den av første gangen. MEN etter 3 uker bruk merker jeg en tydelig forskjell! Huden min var synlig tørr, men spor av tørre flekker rundtom, men etter 3 uker er alt borte og huden kjennes bløt og myk.

Slik bruker du den:
Påføres etter ansiktsrens, la den virke i ca 10 minutter og vask av med lunket vann. Brukes 1-2 ganger i uken.

Konklusjon: Ja, jeg liker produktet, men synes ikke prisen forsvarer resultatet.

Tips:Fet Husk halsen når du bruker hudpleieprodukter. De første aldringstegnene sees ofte der. Rens og tilfør fuktighet/pleie også på halsen:)

+
Fin konsistens
Lett å påføre
Inneholder vitamin A, C og E
Inneholder ingen kunstig farge eller parfyme

_
Tar litt tid før synlige resultater
Dyr
Ikke spesielt drøy i bruk


Pris: 319 kr på blush.no (det ser ikke ut til at blush.no lenger fører dette produktet)

Jeg gjør oppmerksom på at jeg har testet dette produktet som en stand-alone og ikke som en del av dermalogica hudpleieserie. Resultatet kunne nok ha blitt bedre i kombinasjon med andre dermalogicaprodukter.

Terningkast:

fredag 9. juli 2010

Skrubb ansiktet!

Kveldens prosjekt: ansiktspeeling

Slik gjør jeg det:

Steg 1: Rens huden
”Splash” litt lunket vann i ansiktet og masser inn rens i ansiktet, unngå partiet rundt øynene. Husk: Oppover og utover i bevegelsene. Bruk mer vann enn krem. Renser, eksfolierer og frisker opp huden. Huden føles frisk, ren og fri for evt. overflødig fett.

Steg 2: Peeling
Masser inn i fuktig, ren hud (oppover og utover) unngå parti rundt øyne og munn. Skyll av og klapp tørr med et mykt håndkle. En god peeling gir næring til huden og stimulerer sirkulasjonen, noe som gir en frisk og strålende hud. Den reduserer synlige porer ved effektivt å fjerne døde hudceller som dannes naturlig inni og rundt kantene på hver pore. Jeg bruker den ca 1-3 ganger i uken (morgen eller kveld), har du sensitiv eller veldig tørr hud anbefaler jeg at du peeler sjeldnere.

Steg 3: Serum
Jeg bruker et lavendelserumet som gir næring til huden utenfra, hjelper fornyelsesprosessen og beskytter mot smuss og urenheter i omgivelsene. Virker beroligende på huden og hjelper til med å skape balanse samtidig som den forbereder huden din på neste trinn.

Steg 4:
Fuktighetskrem! Etter "sjokkbehandlingen" over trenger huden min mye fukt. Jeg bruker en fet krem for å tilføre huden nok fuktighet. Gjerne en nattkrem som jeg sover over med:)

Huden blir myk som en barnerumpe og jeg føler meg ung igjen:) Jeg har en tendens til å bli litt rød og varm i ansiktet etter denne behandlingen så jeg pleier å ta det om kvelden før jeg legger meg. Uten makeup får huden også hvile. Morgenen etter har huden normalisert seg og det er en drøm å påføre makeup på min nye, glatte og rene hud.

Ha en flott kveld!

Klem fra Linn

mandag 5. juli 2010

Tørr hud

Tørr hud er noe de fleste opplever i varierende grad en eller annen gang gjennom livet. Jeg har selv vært plaget med tørr og sensitiv hud fra jeg var liten og er allergisk mot både såpe og parfyme.


Symptomer på tørr hud er rødhet, kløe, flass, nupper, sårhet, sprekker og huden kan ofte kjennes rå og stram.


Hva forårsaker tørr hud?
Fuktighetsbalansen i huden styres av talgkjertler som finnes over hele kroppen unntatt i håndflatene og fotsålene. Talgkjertlene skiller ut en oljeaktig substans som birdrar til å holde huden din myk, smidig og vanntett. Den lager også en slags hinne eller barriere som beskytter huden din mot irritasjoner utenfra.
Tørr hud forekommer når talgkjertelene ikke klarer å gjøre jobben sin, vi ser det ofte hos barn hvor kjertlene gjerne ikke her helt utviklet enda. Hos voksne er tørr hud oftere grunnet eksterne faktorer.


Hva hjelper mot tørr hud?
Emollients er en samlebetegnelse på ingredienser som bidrar til å mykgjøre og/eller gjenopprette naturlig fuktighetsbalanse til tørr hud. Jeg har dessverre ikke en god oversettelse på "emollients" men eksempler på emollients er Aloe Vera, jojobaolje, Avocado, Vitamin A, C og E.
Jeg anbefaler følgende rutine mot tørr hud:
  • Dusj/vask deg med såpefri hudvask. Såpe tørker ut huden. Lactacyd er et eksempel på hudvask (bør ikke brukes i ansiktet) uten såpe. Klapp huden din tørr og smør på en emollient krem eller lotion. Påfør med hårretningen. Krem virker beroligende om huden din er hard og/eller stram, mens lotion er lettere og trekker raskere inn i huden og er fin å bruke over hele kroppen. Jeg bruker ofte krem i ansiktet, hendene og føttene og lotion på resten av kroppen.
  • I løpet av dagen vask hendene med såpefri hudvask. Påfør mykgjørende krem eller lotion når huden din føles stram og tørr. Ikke la huden tørke ut!
  • Ta deg et 10-minutters bad på kvelden. Ikke la vannet være varmere enn 35 grader. Tilsett mykgjørende badeolje, den renser huden din så såpe er unødvendig. Klapp huden tørr og påfør krem eller lotion mens huden fortsatt er fuktig.
Hva bør du unngå?
Det er flere faktorer som utløser tørr hud, her er noen av dem:
  • Vær: Tørr og/eller kald luft, vind
  • Inneklima: Dårlig ventilajon, sentralvarme
  • Kjemikalier: sterke rengjøringsmidler og såpe
  • Overdreven kontakt med vann
  • Dusj/badevann som er for varmt. Hold deg under 36 grader
  • Ullklær, bruk bomull som er mer skånsomt mot huden
  • P-pille, reduserer talgkjertlenes produksjon av naturlige oljer
  • Røyking - skitner huden og forårsaker skadelige frie radikaler
  • Alder - etterhvert som du blir eldre redusereres produksjonen av de smørende oljene fra talgkjertlene.