fredag 31. desember 2010
Test: Dermalogica Multivitamin Thermafoliant
Dette sier Dermalogica om produktet:
MultiVitamin Thermafoliant™ er en effektiv termisk peeling som kombinerer fysisk og kjemisk eksfoliering. Eksfolieringen forfiner hudens struktur og fremmer absorberingen av aktive ingredienser som forebygger aldring. En avansert ingrediensteknologi pleier og behandler huden så den blir synlig glattere etter bare én påføring.
Dette mener jeg om produktet:
Denne peelingen seiler opp som en av mine absolutte favoritter. Peelingen har en tykk honning/vaselinaktig konsistens og inneholder en mineralpulverblanding bestående av magnesiumoksid, silica og natrium bicarbonat, dette "polerer" huden og fjerner døde hudceller.
.
Umiddelbart etter hudkontakt oppstår det deilig varmeutvikling i produktet som kanskje mest av alt minner om tigerbalsam. Den inneholder melkesyre og salisylsyre som stimulerer celleeksfolieringen og etterlater huden med en glattere overflate. Den inneholder også A, C og E vitaminer.
Dette produktet holder det Dermalogica lover, huden kjennes silkemyk og glatt etter behandlingen, og jeg simpelthen elsker denne peelingen.
Den kommer i en praktisk tube med åpne/lukke kork. Tuben er også laget av avstivende metall (ala majonestube) slik at det er lett å klemme ut produktet fra tuben.
Slik bruker du den:
Påføres ren, fuktig hud. Du kommer langt med lite produkt. Masser oppover, og utover i sirkulære bevegelser med fingertuppene i et par minutter. Skyll av med lunket vann. Den kan også brukes på tørr hud, men dette har jeg ikke testet selv enda. Brukes 1-2 ganger i uken. Husk å alltid la huden hvile 1-2 dager mellom hver behandling.
Tips: Denne er perfekt for hud med tidlige aldringstegn og for moden/voksen hud
Pris: 720 kr på Dermalogica
+
Kjennes deilig i kontakt med huden
Peeler skånsomt
Ikke testet på dyr
Gir umiddelbart resultat
Huden kjennes glatt og myk
Huden ser sunn ut
Rik på vitaminer
Peeler både kjemisk og fysisk
-
Dyr i pris
Konklusjon: Denne inngår i min faste hudpleierutine og det skal mye til for at jeg bytter den ut med et annet produkt.
Karakter: Denne får toppkarakter fra meg!
onsdag 29. desember 2010
Test: Bobbi Brown Vitamin Enriched Face Base
Jeg har tidligere skrevet at jeg liker designen og looken til Bobbi Brown. Enkel, stilig og sofistikert, men det er jo selvsagt innholdet som teller her.
Denne basen består av en rik og fyldig krem. Nesten som vaniljekrem bare ikke like luftig. Har du tørr hud er dette den perfekte basen for deg, kremen er fet, men kjennes ikke oljete i konsistensen. Huden min drikker den! Den lukter helt himmelsk, en blanding av sitrus og gulrotkake, mmmmmm.
Det finnes mange primere/baser på markedet som ikke er tilsatt velgjørende ingredienser, men det gjelder ikke denne. Den er tilsatt vitamin A, C og E, den er oljefri og inneholder Sheabutter som tilfører fuktighet til huden din.
Huden min kjennes umiddelbart glattere, jevnere og friskere etter påføring. Den gjør det lekende lett å påføre foundation etterpå med et feilfritt resultat. Jeg har tidligere brukt primer fra Smashbox, men synes denne fra BB er mye bedre.
Tips: Bruk spatel i krukken så du ikke overfører bakterier fra huden/fingre.
Pris: Ca 400 kr
Konklusjon: Vel velduftende primer/base som jobber på lag med huden din. Men vær obs, har du fet hud bør du velge et annet produkt.
+
Dufter nydelig
Tilfører masse fuktighet til huden
Inneholder vitamin A, C og E
Jevner og glatter ut huden
-
Litt dyr
Kunne godt ha kommet i pumpeflaske
Karakter: En solid og velbalansert 5'er
tirsdag 28. desember 2010
Test: Dermalogica Skin Smoothing Cream
På Taxfree'en i London har de egen dermalogica stand og sist jeg var der ba jeg konsulenten plukke ut en rekke produkter som skulle passe min hud. Tenker hun var rimelig fornøyd etter å ha loppet meg for 5000 kr, spørsmålet er jo nå om jeg synes det var verdt pengene.
Jeg ba om en dagkrem som passer for veldig tørr nordisk hud, men som ikke er for fet. Jeg fikk da Skin Smoothing Cream som også er godt egnet for å bekjempe tidlige aldringstegn. Jeg kjøpte den minste flasken som er 50ml da jeg ikke liker å "go large" på produkter jeg ikke har prøvd før.
Kremen er veldig lett og kjennes silkeaktig ut, den trekker veldig fint inn i huden. Den inneholder ingen kunstige farge- eller duftstoffer og det liker både jeg og huden min. Kremen fungerer veldig bra som underlag til sminken. Når det er sagt så krever nok huden min enda mer fukt enn denne kremen kan gi meg, det går ikke lang tid før huden min kjennes noe tørr og stram igjen, spesielt nå om vinteren. Men jeg tror den vil passe perfekt til lett fuktfattighud og normal hud. Den er også en god krem for sommerhalvåret, men vær obs på at den ikke inneholder solfaktor.
Pris: 50 ml tube koster 380 kr på Coverbrands.no
+
Lett konsistens
Gjør huden myk og glatt
Ikke kunstig duft eller farge
Inneholder A, C og E vitaminer
-
Dyr
Ikke spesielt drøy i bruk
Ikke egnet for veldig tørr hud
Passer best om sommeren
Skrukork
Konklusjon: En helt grei allround krem til normal/litt tørr hud
Karakter: Denne får en 4'er på terningen av meg, den får mest trekk for pris og at den ikke tilfører huden min nok fukt.
mandag 11. oktober 2010
Test: Bobbi Brown Hydrating Face Cream


Jeg synes det er vanskelig å finne en god fuktighetkrem til ansiktet mitt med min fuktfattige hud. Som regel får man anbefalt noen fete kremer som gjør huden blank, fet og oljete. I tillegg så er det så og si umulig å legge bra makeup på en krem som er for fet og ikke trekker inn i huden.
På mitt shoppingraid i London plukket jeg med meg noen produkter fra Bobbi Browns nye hudpleieserie og da blant annet Hydrating Face Cream.
Førsteinntrykket er bra, jeg liker forpakningen og synes krukken har et tiltalende og nøytralt design. Jeg synes det er superpraktisk med plastikkrukker slik at min ikke risikerer å knuse krukken når man er på tur:-) Krukken er ganske stor og inneholder 50 ml. Husk å ALLTID bruke spatel i kremen slik at du ikke overfører bakterier fra fingrene.
Kremen er fyldig, uten å være fet. Den trekker lett inn i huden og er lett å legge makeup over. Huden min kjennes "rolig" etter å ha brukt dette produktet og jeg elsker at fuktighetskremen holder hele dagen. Huden blir ikke blank og kjennes ikke fet ut med denne kremen. Jeg får heller ingen urenheter av denne kremen så huden min kommer godt overens med den. Det jeg likte mest av alt er at den dufter himmelsk! Veldig anderledes og litt uvant duft, men jeg elsker den rett og slett!
Pris: Rundt 230 kr (i London)
+
Dufter himmelsk
Trekker lett inn i huden
Gir mye fukt uten å være fet
Holder hele dagen
Perfekt underlag for makeup
-
Kunne godt tenke meg en pumpeflaske istedet for krukke, men det er min personlige preferanse
Litt dyr
Karakter:
mandag 6. september 2010
Test: Dead Sea Spa Magik Salt Brushing
Den innholder deilige saltkrystaller som man masserer inn på tørr hud. Ja du leste riktig, tørr hud. (ikke i ansiktet)
Saltkrystallene "pusser" huden din slik at den kjennes glatt og babymyk. Krystallene løses sakte opp og du trenger bare litt vann for å skylle av det som er overflødig. I tillegg inneholder den kokusolje som gjør at huden rett og slett stråler! Vitamin E bidrar til å holde huden ung, og reparerer skader fortere. Jeg kan ikke få lovpriset dette produktet høyt nok!
Eneste negative, om jeg må nevne noe, er at den ikke kommer i 10-kilos sekker, hehe. Den går alt for fort tom, det går ikke an å bare bruke den av og til, man blir litt avhengig...
Denne er verdt hver krone!
Pris: Kr 120 ink frakt på feelunique
Karakter:
fredag 20. august 2010
Feet Rescue Del II + Konkurranse fortsetter

Nå kommer det du har gledet deg til hele uken...føttene mine!
Hehe, jeg har jo lovet å plage deg med føttene mine i 4 uker fremover og jeg er kjent for å holde det jeg lover.
1 uke i operasjon-redd-føttene-mine er nå gått, og om jeg skal si det selv så må jeg si at jeg ser en ganske klar forbedring fra forrige uke.
onsdag 18. august 2010
Test: Lush Turkish Delight
Turkish Delight kommer i Lush sine karakterisktiske sorte krukker og som vanlig ser krukken større ut på nettsidene til Lush en de er i virkeligheten. Krukken er også merket med en hyggelig stickers som proklamerer at "Jack" har laget innholdet.
I nettbutikken står der at det trengs 20.000 roseblad for å lage det parfymerte innholdet.
Og det skjønner jeg godt, for ikke bare lukter det av produktet, det rett og slett stinker. Jeg klarer ikke å forklare det, men det er en veldig konsentrert duft og minner kanskje om en overparfymert 80-åring. Jeg ble faktisk uvell av duften og følte meg kvalm og svimmel etter å ha brukt denne i dusjen. Lukten ble rett og slett for intens og overveldende. I tillegg er jeg allergisk for parfyme og denne reagerer jeg faktisk på, får kløende utslett.
Ikke skjønner jeg helt poenget med dette produktet heller, det føles kanskje behagelig å smøre på der og da, men når det vaskes av så er huden akkurat som før, ergo null effekt på meg i hvertfall.
Jeg er rett og slett utrolig skuffet over dette produktet.
Produktet er tykt kremete og forsåvidt greit å påføre. Det hevdes at produktet parfymerer (hell yeah!), polerer, glatter, varmer, renser og fukter huden, men jeg har ikke merket noe til de 5 sistnevnte egenskapene.
På Lush står der også at det er en "kremete såpe", jeg kan ikke forstå at dette kan kategoriseres som såpe og velger å tro at det er en trykkleif hos Lush.
Pris: Kr 279,- på Lushnorge
+
Håndlaget
Resirkulerbar embalasje
_
Overkonsentrert duft
Jeg blir svimmel og kvalm
Jeg fikk hudreaksjoner
Svindyr
Har ikke de egenskapene som er beskrevet
Konklusjon: Skal du bruke 279 kr på noe så bruk de for all del ikke på Turkish Delight. Jeg kommer aldri til å kjøpe dette produktet igjen.
Karakter: Den får ett kyss fra meg av den enkle grunn av at jeg i utgangspunktet er positiv til håndlaget hudpleie og at de resirkulerer boksen.
Les også: Test - Lush Brazened Honey ansiktsmaske
fredag 13. august 2010
Fredagsføtter - Feet Rescue + konkurranse
La meg få begynne dette innlegget med å si at om du ikke liker føtter så les for all del ikke videre.


torsdag 12. august 2010
Nye tester - kommer snart
Lil
y Lolo mineral foudationDette merket gleder jeg meg til å teste. Det er uten bismuth, parfyme, parabener, syntetiske tilsetningsstoffer og preservativer.
132 kr på feelunique

Dead Sea Spa Magik Salt Brushing
Eksfolierende skrubb som skal få huden til å gløde:)
Kr 132 på feelunique

theBalm Read My Lips Lipstick
Knallrød leppestift, gru-gleder meg litt;)
Kr 143 på feelunique.

Burt's Bees Honey & Shea Butter
Jeg har faktisk aldri testet ut bodybutter før så dette blir litt spennende.
Kr 94 på feelunique

MD formulations facial cleanser
Kanebo'en min er snart tom, og jeg er ikke kjent for å være spesielt trofast mot merkene jeg bruker. Kanskje det skjer når jeg finner noe som "blows me away", men det har ikke skjedd pr dags dato.

Skin drink
Fuktighetskrem til huden, jeg er IKKE fornøyd med de jeg bruker i dag så ser frem til å teste ut denne.
Roseduftende kroppspolering
Kr 279 på lushnorge.no
onsdag 11. august 2010
Er Kanebo "trygt" å bruke?
Jeg fikk et spørsmål fra en av leserne mine vedr ingredienser i Kanebo. Tone lurte på om Kanebo var "trygg" å bruke, og jeg tenke like gjerne jeg kunne lage et helt innlegg om ingredienser i Kanebo rensemelk som jeg skrev et innlegg om i går.Ingrediensliste Kanebo Sensai Purifying Cleansing Milk:
Water - Denne trenger neppe mer forklaring
Squalane - ingrediens fra ulike planter og dyr bl.a. fra olivenolje. Mykgjørende og fuktighetgivende. Ikke-irriterende
Dipropylene Glycol - vanlig løsemiddel i kosmetikk, hud og hårprodukter, er ansett som ufarlig.
Glycerin - animalsk eller vegetabilsk fett eller olje. Kategorisert som sukker alkohol og er regnet som trygt. Brukes mye i balsam, tannkrem og hudpleie
Cyclomethicone - oljebasert silikon som skal forbedre glans og silkefølelse. Kan føre til hudirritasjon. Silikon trekker ikke inn i huden, men legger seg som en hinne som forhindrer huden å puste og klogger porene.
Peg-20 Glyceryl Triisostearate - Brukes for å løse opp sminken. Skal ikke brukes på skadet hud, men er ansett som trygg i begrensede mengder i kosmetikk og mat
Peg-40 Hydrogenated Castor Oil - Vurdert som trygg i opp til 100% konsentrajon av CIR (cosmetic ingredients review expert panel)
Alcohol - kan tørre ut og virke irriterende på huden i store mengder.
Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer - Vurderes som trygg. Brukes for å beskytte huden og binder vann som gjør at huden tilføres fuktighet og føles myk. Også brukt som tykner
Fragrance - parfyme. Jeg har parfymeallergi, men reagerer ikke på mengden i denne
Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil - ekstrakt fra appelsin og regnes som både mild og trygg
Potassium Hydroxide - Base som kontrollerer PH-verdien, tiltrekker seg vannmolekyler og løses opp i vannet det aborberer. Kan føre til hudirritasjon
Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil - Regnes ikke for å være potensiell utrygg eller giftig av CIR (cosmetic ingredient review). Mykgjør huden og gir den glans.
Xanthan Gum - brukes for å binde væsken. Brukes også som tilsetning i mat og regnes som trygt. Bør ikke spises om du er hypersensitiv for Gluten.
Ethyl Glucoside - Regnes som trygg
Disodium Edta - Brukes som preserveringsmiddel i kosmetikk og regnes som trygg
Hydrolyzed Silk - Regnes som trygt og silke har fuktighetsbevarende og UV-beskyttende egenskaper.
Panax Ginseng Root Extract- Ingredienser fra Ginseng er generelt regnet som mild og trygg. legger seg som en hinne på huden som holder på fuktigheten
Phenoxyethanol - preserverende aromatisk eter alkohol, hemmer vekst av microbakterier. Klassifisert som irritant. (European Union - Classification & Labelling)
Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben - Preservativer. Om parabener er farlig eller ikke er svært omdiskutert, både CIR og norske helsemyndigheter klassifiserer parabener som trygt
Limonene - Sterk duft av appelsiner/sitrus med rensende effekt. Klassifisert som irritant.
Linalool - Dufttilsetning med blomsterligndende lukt. Regnes som trygg i begrensede mengder (International Fragrance Association Codes & Standards)
tirsdag 10. august 2010
Test: Kanebo Sensai Silky Purifying Cleansing Milk

+

torsdag 5. august 2010
Test: Dermalogica intensive moisture masque
Jeg sliter med ekstrem tørr hud i ansiktet og er mer enn mindre avhengig av fuktighetsgivende produkter. Etter at jeg har renset huden eller dusjet kjennes huden i ansiktet både stram og tørr ut. Det føles rett og slett ut som om den har krympet og er blitt 2 størrelser for liten.
Husk halsen når du bruker hudpleieprodukter. De første aldringstegnene sees ofte der. Rens og tilfør fuktighet/pleie også på halsen:)
fredag 9. juli 2010
Skrubb ansiktet!
Slik gjør jeg det:
Steg 1: Rens huden
”Splash” litt lunket vann i ansiktet og masser inn rens i ansiktet, unngå partiet rundt øynene. Husk: Oppover og utover i bevegelsene. Bruk mer vann enn krem. Renser, eksfolierer og frisker opp huden. Huden føles frisk, ren og fri for evt. overflødig fett.
Steg 2: Peeling
Masser inn i fuktig, ren hud (oppover og utover) unngå parti rundt øyne og munn. Skyll av og klapp tørr med et mykt håndkle. En god peeling gir næring til huden og stimulerer sirkulasjonen, noe som gir en frisk og strålende hud. Den reduserer synlige porer ved effektivt å fjerne døde hudceller som dannes naturlig inni og rundt kantene på hver pore. Jeg bruker den ca 1-3 ganger i uken (morgen eller kveld), har du sensitiv eller veldig tørr hud anbefaler jeg at du peeler sjeldnere.
Steg 3: Serum
Jeg bruker et lavendelserumet som gir næring til huden utenfra, hjelper fornyelsesprosessen og beskytter mot smuss og urenheter i omgivelsene. Virker beroligende på huden og hjelper til med å skape balanse samtidig som den forbereder huden din på neste trinn.
Steg 4:
Fuktighetskrem! Etter "sjokkbehandlingen" over trenger huden min mye fukt. Jeg bruker en fet krem for å tilføre huden nok fuktighet. Gjerne en nattkrem som jeg sover over med:)
Huden blir myk som en barnerumpe og jeg føler meg ung igjen:) Jeg har en tendens til å bli litt rød og varm i ansiktet etter denne behandlingen så jeg pleier å ta det om kvelden før jeg legger meg. Uten makeup får huden også hvile. Morgenen etter har huden normalisert seg og det er en drøm å påføre makeup på min nye, glatte og rene hud.
Ha en flott kveld!
Klem fra Linn
mandag 5. juli 2010
Tørr hud
Tørr hud er noe de fleste opplever i varierende grad en eller annen gang gjennom livet. Jeg har selv vært plaget med tørr og sensitiv hud fra jeg var liten og er allergisk mot både såpe og parfyme. - Dusj/vask deg med såpefri hudvask. Såpe tørker ut huden. Lactacyd er et eksempel på hudvask (bør ikke brukes i ansiktet) uten såpe. Klapp huden din tørr og smør på en emollient krem eller lotion. Påfør med hårretningen. Krem virker beroligende om huden din er hard og/eller stram, mens lotion er lettere og trekker raskere inn i huden og er fin å bruke over hele kroppen. Jeg bruker ofte krem i ansiktet, hendene og føttene og lotion på resten av kroppen.
- I løpet av dagen vask hendene med såpefri hudvask. Påfør mykgjørende krem eller lotion når huden din føles stram og tørr. Ikke la huden tørke ut!
- Ta deg et 10-minutters bad på kvelden. Ikke la vannet være varmere enn 35 grader. Tilsett mykgjørende badeolje, den renser huden din så såpe er unødvendig. Klapp huden tørr og påfør krem eller lotion mens huden fortsatt er fuktig.
- Vær: Tørr og/eller kald luft, vind
- Inneklima: Dårlig ventilajon, sentralvarme
- Kjemikalier: sterke rengjøringsmidler og såpe
- Overdreven kontakt med vann
- Dusj/badevann som er for varmt. Hold deg under 36 grader
- Ullklær, bruk bomull som er mer skånsomt mot huden
- P-pille, reduserer talgkjertlenes produksjon av naturlige oljer
- Røyking - skitner huden og forårsaker skadelige frie radikaler
- Alder - etterhvert som du blir eldre redusereres produksjonen av de smørende oljene fra talgkjertlene.
















