onsdag 18. august 2010

Test: Lush Turkish Delight

Jeg har testet Turkish Delight fra Lushnorge.no. Det er en roseduftende kroppspolering for dusj eller bad.

Turkish Delight kommer i Lush sine karakterisktiske sorte krukker og som vanlig ser krukken større ut på nettsidene til Lush en de er i virkeligheten. Krukken er også merket med en hyggelig stickers som proklamerer at "Jack" har laget innholdet.

I nettbutikken står  der at det trengs 20.000 roseblad for å lage det parfymerte innholdet.

Og det skjønner jeg godt, for ikke bare lukter det av produktet, det rett og slett stinker. Jeg klarer ikke å forklare det, men det er en veldig konsentrert duft og minner kanskje om en overparfymert 80-åring. Jeg ble faktisk uvell av duften og følte meg kvalm og svimmel etter å ha brukt denne i dusjen. Lukten ble rett og slett for intens og overveldende. I tillegg er jeg allergisk for parfyme og denne reagerer jeg faktisk på, får kløende utslett.

Ikke skjønner jeg helt poenget med dette produktet heller, det føles kanskje behagelig å smøre på der og da, men når det vaskes av så er huden akkurat som før, ergo null effekt på meg i hvertfall.
Jeg er rett og slett utrolig skuffet over dette produktet.

Produktet er tykt kremete og forsåvidt greit å påføre. Det hevdes at produktet parfymerer (hell yeah!), polerer, glatter, varmer, renser og fukter huden, men jeg har ikke merket noe til de 5 sistnevnte egenskapene.

På Lush står der også at det er en "kremete såpe", jeg kan ikke forstå at dette kan kategoriseres som såpe og velger å tro at det er en trykkleif hos Lush.

Pris: Kr 279,- på Lushnorge

+
Håndlaget
Resirkulerbar embalasje


_
Overkonsentrert duft
Jeg blir svimmel og kvalm
Jeg fikk hudreaksjoner
Svindyr
Har ikke de egenskapene som er beskrevet

Konklusjon: Skal du bruke 279 kr på noe så bruk de for all del ikke på Turkish Delight. Jeg kommer aldri til å kjøpe dette produktet igjen.


Karakter: Den får ett kyss fra meg av den enkle grunn av at jeg i utgangspunktet er positiv til håndlaget hudpleie og at de resirkulerer boksen.

Les også: Test - Lush Brazened Honey ansiktsmaske

2 kommentarer:

  1. Jeg lurte faktisk på å kjøpe denne, for den virker jo deilig, men var veldig skeptisk til denne rose lukten! Så takk for omtalen!:-)

    SvarSlett
  2. @Laila: Bare hyggelig du:) Denne her ville jeg som sagt virkelig ikke ha brukt penger på. Man kan få ganske mye annet bra for 279 kr;)

    SvarSlett