mandag 30. august 2010

Test: Lily Lolo Mineral Foundation

Jeg kjøpte Lily Lolo mineralfoundation på feeluniqe for noen uker siden. Jeg skulle jo egentlig ikke ha noe, men jeg ble rett og slett forelsket i den vakre logoen og det fortryllende navnet. Ja så er jeg kanskje overfladisk, men Lily Lolo er definitivt den vakreste foundation jeg eier:) Embalasjen er i frostet plast, og er kanskje litt "plastic fantastic", men logoen jeg er forelsket i veier opp for det.
Lily Lolo er også et rimelig produkt sammenlignet med mange andre merker. Koster ca 120 kr på feeluniqe.
Utover kjærlighet ved første blikk fant jeg flere andre kvaliteter med Lily Lolo som jeg likte. Den er helt fri for bismuth og parabener. Parfymefri, vannresistent og 100% naturlig...what's not to like?

Enda så fin forpakningen er så har de gjort noe alvorlig galt her. Det er jo nesten plett umulig å dunke foundation fra boksen til lokket. Joda, praktisk når man er på reise, men jeg vil heller ha det praktisk hjemme. Det er jo tross alt flere morgener hjemme enn reisedager:)
Men det er også det eneste jeg har å utsette på dette produktet. Den blender seg veldig fint med huden og det er lett å bygge opp dekkevnen med flere påføringer.

Jeg valgte fargen porcelain, mest av nysgjerrighet. Jeg har lys hud, men ikke porselensfarget akkurat. Men jeg fikk bruk for den da jeg laget Twilight Look. Hvordan den ser ut på meg kan du sjekke ut her.

Pris: 120 kr

+
Billig
100% naturlig
Nydelig design
Bra dekkevne
Fri for bismuth, parabener og parfyme
Vannresistent

_
Vanskelig å dunke ut pudder fra boksen til lokket

Konklusjon: Selv om doseringsproblemet irriterer meg noe helt grenseløst så er det altså det eneste som trekker ned på dette produktet. Alt i alt er nok dette et godt kjøp, du får mye både kvalitet og produkt for pengene:)

Karakter:

3 kommentarer:

  1. Hehe, jeg likte at hullene var små jeg. Syns ikke det var noe problem å få ut produkt egentlig, bare å snu den på hodet å gi den et slag ;) Bra du likte den ellers da! :)

    SvarSlett
  2. Hehe, det høres ut som en hakkespett er fanget på badet når jeg holder på å kakke ut produkt. Vet ikke om det er min det er noe fishy med, men det er akkurat som om pudderet "kaker" seg under hullene og blir umulig å få ut...Men ellers er den jo helt topp:) Kunne definitivt vært verre:)

    SvarSlett
  3. Hvor kjøpte du fra?:=)

    SvarSlett