mandag 9. august 2010

10 spørsmål og svar om extensions med keratinfester

1. Hva koster det?

Det er utrolig vanskelig å estimere en pris uten å vite hvilket type hår du skal ha, hvor mange fester og hvor langt du vil ha det. Jeg har skulle gå fra kort til langt hår, valgte hår fra Great lengths og trengte 200 fester. Jeg valgte 60 cm pr feste for så å klippe det til etterpå. Det kostet ca 10.000 kr

2. Floker håret seg?

JA! Jeg tror at uansett hvilken hårtype man velger vil man oppleve at det floker seg lettere enn ditt eget hår. Etter første vask vil du også kunne oppleve at tuppene rett og slett "dør". Mine ble tørrere en Sahara og jeg klippet bort ca 6 cm. Men etter det har det vært helt fint:)

3. Er det mye jobb å stelle det?

En liten tja til det...Extensions trenger å få tilført mye fukt og du er derfor avhengig av å kure det relativt ofte for å holde det pent. Jeg kurer det med ulike kurer/produkter ca 5 dager i uken. Pass på å ikke få balsam eller kur på selve festene, da kan de løsne og ramle av.


4. Kan håret ramle av?

Ja, det kan det, se pkt over. Jeg snakket med frisøren min om dette og hun sa at det var mulig, men at hun pr dags dato ikke har opplevd at keratinfester som er festet skikkelig har ramlet av. Jeg har jo klart å slite av meg hår, du kan lese den historien i dette innlegget. Selve keratinfestet satt som en kule så jeg endte opp med å slite av meg mitt eget hår, så konklusjonen er vel at festene ramler ikke av om du behandler håret som du skal:)


5. Sliter det veldig på håret?

Nå har ikke jeg fjernet extensione mine enda så litt vanskelig å si noe om endelig resultat, men foreløpig har jeg ikke merket noe negativt på mitt eget hår, snarere tvert i mot, det får jo mye mer kuring nå enn tidligere:)


6. Hvilket hår anbefaler du?

Det finnes mange gode merker og kvaliteter der ute, men et par ting vil jeg virkelig anbefale. Velg ALLTID 100% menneskehår, kjøp hår som har vært klippet av i bunter, kjøper du hår som er børstet/skjært/klippet av vil du ende opp med en høysåte på hodet. Kjøp fra seriøse forhandlere, mange av dem som selger billighår til tilsatt mengder med silikon i håret som gjør at det oppleves som bra i starten, men etterhvert som du vasker det vil silikonen forsvinne og du sitter igjen med et matt, tørt og livløst hår.

7. Hvilken børste skal man bruke?

Kjøp en hårbørste som er tilpasset extensions, vanlige hårbørster vil slite unaturlig mye på håret og gjør det mye vondere å gre. Jeg kjøpte børste hos frisøren, den kostet vel rundt 150 kr.


8. Er det vondt å sove med?

Nei, litt uvant og småømt i starten kanskje, men 2-3 dager så er du vant med det:)


9. Tar det lang tid å feste?

Dette er jo selvsagt avhengig av hvor mange fester du skal ha og hvor mye klipp som kreves for å tilpasse det ditt eget hår. Jeg satt 6,5 time i frisørstolen for å få festet mine:)


10. Hvor lenge holder det?

Håret holder normalt i opptil 6 mnd. Det kan også holde lenger, men da vil normalt sett festene ha vokst seg så langt ned at det begynner å bli både synlig og ubehagelig.


Spør meg gjerne om du lurer på noe mer:)


Klem fra Linn

1 kommentar:

  1. Hei
    Hvor mange kreatin fester trenger man til en hårforlengelse?
    Hvor kjøper du det?

    SvarSlett