lørdag 28. august 2010

Test: Burt's Bees Body Butter

Jeg har lest mye om produktene til Burt's Bee og tiden er nå inne for å teste et av dem ut:) Burt's Bee er kjent for sine naturlige og miljøvennlige produkter så det lover jo godt.

Jeg liker krukken, den er bredere enn den er lav slik at det er lettere å få ut produktet uten å grise så mye. Krukken inneholdet 187, 1 gram er er en fin størrelse. Jeg har kjøpt varianten med Honey&Shea butter da jeg har utrolig tørr hud, og med høsten i møte blir den ikke noe bedre.

Jeg irriterer meg ofte over kosmetikk som skryter av å være 100% naturlig uten at de faktisk er det, Burt's Bee derimot sier det som det er. 98,01% naturlig. Den inneholder honning og shea butter (har ingen god oversettelse for shea). Shea er naturlig fett som er mye brukt i både kosmetikk, legemiddel, matlagingsindustri osv og er kjent for sine gode egenskaper. Shea smelter ved kroppstemperatur og trekker lett inn i huden uten at den føles fettet eller klisset. I tillegg inneholder den mangoekstrakter, vitamin E og aloe. Jeg liker at de bruker preservater som er 100% fri for parabener:)

Den lukter kraftig, jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker lukten eller ikke. Jeg ville i hvertfall ikke smørt inn hele meg med denne og så dratt rett i et møte. Den er litt i overkant intens, men roer seg i løpet av noen timer.
Den kjennes uansett utrolig deilig på huden, trekker inn og forsvinner på null komma niks og huden kjennes frisk og myk. Denne liker jeg!

Pris: Kr 94 på feelunique.com

+
Nesten helt naturlig
Uten parabener
Miljøvennlig profil
Rimelig
Mange "gode" ingredienser
Gjør huden myk og smidig uten overflødig fett

-
Litt for sterk duft

Karakter:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar