mandag 16. august 2010

Dagens makeup: Monday Masquerade


Jeg har vært på Youtube og latt meg inspirere! Jeg har aldri prøvd noe lignende, men dette var kjempegøy å prøve. Og jeg er ganske fornøyd med tanke på at jeg aldri har gjort dette før og bare brukte 30 minutter.


Slik gjorde jeg det:
Prøv å sminke bort øyenbrynene så best du kan. Jeg har ikke gjort verdens beste jobb her, klasket bare på ett tonn med concealer og foundation. Bruk for all del en god primer så ikke makeupen linjer seg. Tegn opp rammen til masken med en eyeliner, jeg var ikke så veldig nøye siden jeg har kamuflert streken med et "kantbånd" til slutt, men greit å prøve å få det likt rundt begge øynene.
Deretter fylte jeg hele "masken" med NYX white jumbo eyepencil (hva skulle jeg gjort uten den) og brukte deretter diverse blåfarger fra 88-paletten og MK. Har festet løsvipper som jeg aldri får skikkelig til, så du får leve med det, det er tross alt bare mandag;)

Blå og sort eyeliner og en dash maskara, rosa leppestift. Fant et bånd som jeg bruker til scrapping og festet det rundt kanten med øyevippelim. tada, ferdig!

Håper inderlig det ikke ringer på døren, da har jeg et lite forklaringsproblem, hehe

Hva synes du?

8 kommentarer:

  1. WOW! Det var helt fantastisk kult! Veldig bra utført!:-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk Laila! En ganske kul greie til maskeradeball, kostymeball og halloweenfest. Jeg ble litt frelst selv og tenkte å prøve meg på litt forskjellige maskeradelooks fremover. Det var enklere å få til enn jeg fryktet:) Så for meg et evighetsprosjekt når jeg startet, men det gikk jo i en fei. Har slurvet litt her og der, men øvelse gjør mester sies det;)

    SvarSlett
  3. Jepp, selv om en ikke akkurat tenker å gå sånn på jobb, så er det utrolig lærerikt å leke seg med sånne ting. At du bare brukte en halvtime overrasket meg også!:-D Hehe, når jeg står å diller med meg selv, så fyyyyyker minuttene!:-P

    SvarSlett
  4. Herregud så stilig! Du er kjempeflink, Linn!

    SvarSlett
  5. @Laila: Definitivt ikke jobbsminke dette her nei, hehe

    @Lise Marie: Tusen takk!

    @Tone: Tusen takk Tone, det var utrolig moro makeup å ligge og 100 ganger mer komfortabelt enn en maske:)

    SvarSlett
  6. OHH MY GOOOOOOOD! Det var drittkult! Hvorfor har jeg aldri tenkt på det samme selv? Genialt til karneval eller maskerade og suuuupert til teater. Denne må jeg notere meg bak øret :)

    SvarSlett
  7. @Katrine: Tusen takk, om du prøver dette selv en gang hadde jeg blitt glad om du sender meg resultatet:) Her er det jo bare fantasien som setter grenser:)

    SvarSlett