Viser innlegg med etiketten teater. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten teater. Vis alle innlegg

tirsdag 7. september 2010

Dagens makeup: Terrible Tuesday




I dag er dagen hvor alt har gått galt. Jeg kan jo derfor gi deg deg noen tips på hvordan du skal unngå dagens sminkekatastrofe.

1. Ha teatersminke. Ikke bruk opp NYX-pennene til å lage maske
2. Trekk masken godt ut i ansiktet mot munn og nese.
3. Trekk masken ned mot halsen, ikke avslutt med kjevebeinet (hva tenkte jeg på?)
4. Få hjelp - umulig å holde sjablonger på plass alene
5. Bestem deg for farger FØR du begynner. Hos meg er det hummer og kanari og ikke spesielt harmonisk
6. Ikke bli så ivrig at du ødelegger vippene du hadde tenkt å bruke og ender opp med noen blåprikkete som ser HELT mongo ut!
7. Ikke gjør dette en dag du har 30 grader i stuen! 
8. Ikke vær utålmodig...
9. Dekk til håret, kremmakeup er UMULIG å fjerne
10. Dette er tortur for huden så ikke gjør det om du har en dårlig periode...

Off, dette var virkelig ikke dagen, men kanskje du ble inspirert til å gjøre det bedre enn meg?

fredag 20. august 2010

Dagens Makeup: Freaky Friday - Twilight inspirert

Ingen hemmelighet at jeg har en liten crush på alt som heter vampyrer:) Var å så twilight forrige helg og følge meg litt inspirert i dag til å la makeupen gå i den retningen. Også utrolig morsomt til kostymeball, dette er på ingen måte hverdagssminke, jeg hadde sikkert skremt vannet av dem jeg hadde møtt;)


Har på Elf løsvipper og kan ikke få sagt høyt nok hvor mye jeg hater dem og hvor vanskelig de er å feste, så bare ignorer at de ikke helt sitter som de skal

Fiffige "fangs" som støpes fast på dine egne tenner fra Ebay. De ble levert i en egen mini likkiste, hehe. De kan gjenbrukes i opp til 1 år før man må smelte dem om. Kan drikke med dem på, men ikke spise. Monteres på 10 sekunder etter de er ferdigstøpt. Anbefales til kostymeball:)