Viser innlegg med etiketten Sensai. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Sensai. Vis alle innlegg

tirsdag 10. august 2010

Test: Kanebo Sensai Silky Purifying Cleansing Milk


Jeg har litt vekslende erfaringer med Kaneboprodukter. Noen synes jeg er helt fantastisk, mens andre...not so great... Denne rensemelken ble spontant med meg hjem fra Taxfree'en på Arlanda og jeg har brukt den en god stund nå.

Jeg liker flasken, synes pumpeflasker er mer hygenisk og blir mindre grisete en tuber. En ting jeg ikke liker så godt er at ett trykk på dispenseren gir alt for mye produkt. Et halvt trykk holder lenge til mitt ansikt.


Konsistensen er omtrent som tykkflytende melk og den har en mild, frisk, men litt syrlig duft. Kremen er lett og fordele og den kjennes fantastisk på huden. Den kjennes faktisk som silke. Men den er noe syrlig, så dersom du har veldig sensitiv hud anbefaler jeg at du tester på et lite område først. Etterpå kjennes huden fantastisk deilig ut, den kjennes ren, men ikke tørr. Den er såpass lett i konsistensen at jeg ikke vil anbefale den om du bruker mye sminke på huden, da tar den ikke alt skikkelig. Men helt perfekt til hverdagssminken.


Slik bruker du den: Masser lett inn i ansiktet og skyll godt av med lunket vann. Den skal bare brukes om kvelden.

Pris: Husker ikke helt da jeg kjøpte denne på taxfreen, men rundt 400 kan kanskje stemme

+
God konsistens
Kjennes silkeaktig på huden
Tørker ikke ut huden

_
Litt dyr
Dispenseren er i overkant raus med produktmengde
Ikke den beste til tung sminke


Konklusjon: Elsker produktet til hverdagsrens, pris og svak effekt på tyngre makeup trekker ned