tirsdag 28. desember 2010

Test: Dermalogica Skin Smoothing Cream

Jeg har gått over til å bruke mange av dermalogica sine produkter siste månedene og tenkte jeg skulle dele mine erfaringer.

På Taxfree'en i London har de egen dermalogica stand og sist jeg var der ba jeg konsulenten plukke ut en rekke produkter som skulle passe min hud. Tenker hun var rimelig fornøyd etter å ha loppet meg for 5000 kr, spørsmålet er jo nå om jeg synes det var verdt pengene.

Jeg ba om en dagkrem som passer for veldig tørr nordisk hud, men som ikke er for fet. Jeg fikk da Skin Smoothing Cream som også er godt egnet for å bekjempe tidlige aldringstegn. Jeg kjøpte den minste flasken som er 50ml da jeg ikke liker å "go large" på produkter jeg ikke har prøvd før.

Kremen er veldig lett og kjennes silkeaktig ut, den trekker veldig fint inn i huden. Den inneholder ingen kunstige farge- eller duftstoffer og det liker både jeg og huden min. Kremen fungerer veldig bra som underlag til sminken. Når det er sagt så krever nok huden min enda mer fukt enn denne kremen kan gi meg, det går ikke lang tid før huden min kjennes noe tørr og stram igjen, spesielt nå om vinteren. Men jeg tror den vil passe perfekt til lett fuktfattighud og normal hud. Den er også en god krem for sommerhalvåret, men vær obs på at den ikke inneholder solfaktor.

Pris: 50 ml tube koster 380 kr på Coverbrands.no

+
Lett konsistens
Gjør huden myk og glatt
Ikke kunstig duft eller farge
Inneholder A, C og E vitaminer

-
Dyr
Ikke spesielt drøy i bruk
Ikke egnet for veldig tørr hud
Passer best om sommeren
Skrukork

Konklusjon: En helt grei allround krem til normal/litt tørr hud

Karakter: Denne får en 4'er på terningen av meg, den får mest trekk for pris og at den ikke tilfører huden min nok fukt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar