Viser innlegg med etiketten MAC. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten MAC. Vis alle innlegg

tirsdag 11. januar 2011

Test: MAC face and body foundation

Etter å ha lest mange lovord om denne face and body foundation fra MAC så måtte jo denne bare testes.

Dette er en foundation som kan brukes "all-over", altså både i ansikt, på hals, bryst, armer og ben. Den kommer i mange ulike nyanser, 13 stykker om jeg ikke tar helt feil. Jeg fikk min tilpasset av en MAC-konsulent og endte opp med nyansen N3.

Foundation er vannbasert og skal ifølge MAC gi langvarig dekkende effekt.

Det jeg kanskje reagerte mest på med denne er at den er veldig tyntflytende, nesten som vann.
Her må  du være forsiktig med snu flasken på hodet for da renner det ut. For å få foundation til å sitte skal man altså gni den inn i huden noen sekunder, den vil da tykne og sette seg. Jeg ble litt overrasket over dette da MAC-konsulenten demonstrerte for meg for jeg er ikke spesielt fristet til å regelrett gnikke produkter inn i min stakkers tørre og sensistive hud i ansiktet. Så det blir ingen testing i ansiktet av dette produktet på meg.

Foundation kan brukes alene eller blandes med fuktighetskrem. MAC skriver at den inneholder mykgjørende og fuktighetsgivende ingredienser, men jeg vil ikke akkurat si at huden min elsker den. Jeg tror denne vil passe aller best for normal til fet hud.

Positivt er at den er veldig drøy i bruk, nesten så jeg lurer litt på hvordan jeg skal få brukt den opp.
Den er ikke veldig dekkende, hvilket jeg i grunnen synes er helt ok slik at du slipper å bekymre deg for eventuelle stygge overganger. Dekkevnen kan bygges ved flere påføringer. Den dekker fint og gir en veldig jevn og fin farge på huden.

Det jeg IKKE liker med denne, er at den smitter! Om du venter 10 minutter etter påføring og tar litt papir og drar lett over er papiret full i foundation. Med andre ord, dette er ikke noe du skal bruke på bena med den fine hvite festkjolen, eller på armene med en nystrøket, hvit skjorte med halvarmer.

Pris: Ca 200 kr på All Cosmetics Wholesale

+
Drøy i bruk
Mange nyanser å velge mellom
Kan blandes med bodylotion
Lett dekkevne ved første påføring
Grei pris

-
Idiotisk gni-inn-påføring
Smitter av
Veldig tyntflytende
Kjennes litt tørr på huden

Konklusjon: Tror nok ikke jeg kommer til å kjøpe MAC face and body foundation igjen fordi den ikke passer til min tørre hud.

Karakter: En midt på treet 4'er fra meg denne gangen

mandag 27. desember 2010

Test: MAC Studio Sculpt Foundation

Jeg har prøvd mye forskjellig når det kommer til foundations, men jeg har liksom aldri funnet noen som har vært helt god til min hud. Det kan være krevende å finne en god foundations til tørr nordisk hud. Nå har jeg oppdaget Mac Studio Sculpt Foundation som rett og slett har revolusjonert mitt forhold til flytende foundations.

Jeg har kjøpt Full Coverage, da jeg helst bruker mineralpudder til hverdags. Konsistensen er noe tykk, litt geleaktig, men til gjengjeld er den ekstremt drøy og den kaker seg ikke. Det skal veldig lite produkt til for å dekke hele ansiktet og den har meget god dekkevne. Jeg vil nok anbefale å bruke en god kost eller alternativt svamp for påføringen slik at du får fordelt den jevnt.

Den gir en utrolig vakker finish og blender seg nydelig med din naturlige hudtone slik at du får et jevnt og sømløst resultat. Det jeg virkelig elsker med denne foundations er at den IKKE tørker ut huden og at den gir huden en nydelig glød (altså ikke egnet om du er på jakt etter et matt resultat). Huden ser rett og slett strålende sunn og lykkelig ut med denne foundationen. I tillegg er det en stor bonus at denne holder hele dagen og den tåler godt litt vær og vind. Dersom du har fet/oljete hud ville jeg heller gått for medium coverage. Jeg har lys hud og bruker fargen NW20.

Pris: Jeg husker ikke helt hva jeg betalte for denne, rundt 200 kr kanskje?

+
Gir fantastisk glød
Bra dekkevne
Drøy
Blender seg fint med huden
Tørker ikke ut huden
Holder hele dagen
Solfaktor

-
Bør påføres med kost

Konklusjon: Den beste foundation jeg noen gang har prøvd, den passer perfekt til huden min! Kommer definitivt til å kjøpe denne igjen.

Karakter: Toppkarakter!