Viser innlegg med etiketten leppepomade. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten leppepomade. Vis alle innlegg

fredag 21. oktober 2011

Test: Amuse Chapbalm

Etter å ha slaktet EOS leppepomade i et tidligere innlegg tenkte jeg det kanskje var på sin plass å skrive om en leppepomade jeg virkelig liker. Jeg kjøpte Amuse Chapbalm for en tid tilbake og den ble raskt en av mine favoritter.

Forpakningen er enkel og grei, er vel mer eller mindre det man kan kalle en standard forpakning. Hetten sitter godt slik at den ikke skrur seg av i vesken eller lommen. Man skrur enkelt ut mer av stiften med skruknappen i bunnen.


Den inneholder vitamin E og aloe vera som beskytter og lindrer såre, tørre og sol- eller vindskade lepper. Den er enkel å påføre og den er ikke for tykk i konsistensen. Den er heller ikke så bløt at den blir klissete. Holdbarheten er bra og den føles umiddelbart mykgjørende på leppene. 
Og det beste av alt: Den koster bare $ 1 på Cherry Culture



Pris: ça 6 kr på Cherry Culture ($ 1)

+
Billig
Inneholder E-vitamin og aloe vera
Gjør leppene myk og smidig

-
Uten solfaktor

Konklusjon: Her får du mye for pengene! En enkel og grei leppepomade som gjør jobben for en latterlig billig penge.

Karakter: Ikke mye å trekke for her, trekker et kyss for manglende solfaktor.

søndag 16. oktober 2011

Test: EOS Lip Balm

Det er søndag, det er høst og hva passer da bedre enn en liten anmeldelse av lip balm, eller leppepomade som det heter så pent på norsk. Jeg har testet EOS lip balm Summer Fruit. Den er 100% naturlig og 95% økologisk. Jeg synes forpakningen er fin, MEN den er veldig stor, den er ikke egnet til å ha i bukselommen for å si det slik. På den annen side er den enkel å finne i vesken.



Litt om ingrediensene:

•100% naturlig og USDA økologisk sertifiserte
•Laget med 95 % sertifiserte økologiske ingredienser
•Petrolatum-fri og paraben-fri
•Solfaktor15
•Jojobaolje - gir langvarig fuktighet
•Shea butter – mykgjør og pleier
•Vitamin E - antioksidant som beskytter, beroliger og helbreder

Dette lover jo bra gjør det ikke? Produsenten lover at ingrediensene skal holde leppene myke, fuktige og glatte. Gjør den det?
Absolutt ikke! Den er tung og veldig "hard" i konsistensen. Minner meg litt om harsk leppestift. Jeg ble utrolig skuffet over denne. Den er tykk og tung å påføre og leppene kjennes på ingen måte hverken smidige eller myke.
Jeg blir også en smule forstyrret av at den kommer i ulike smaker..man skal da ikke spise den?? Etter min mening skal leppepomader helst være uten lukt og definitivt uten smak. Dette er dessverre ingen inntertier for meg, men liker du å spise leppepomaden din kan du glede deg av at den kommer i 6 ulike smaker.




Pris: Ca 69 kr på blivakker.no

+
Solfaktor
Ingen parabener
100% naturlig
95% Økologisk
Masse sunne ingredienser

-
Smak (??)
Den kjennes ubehagelig og tørr på leppene
Dyr

Konklusjon: Intensjonene her er det ingenting å utsette på, men det hjelper så lite når resultatet blir så dårlig.

Karakter: Det blir en 2'er for forsøket. Jeg kommer aldri til å kjøpe denne igjen.