Viser innlegg med etiketten rens. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten rens. Vis alle innlegg

onsdag 29. desember 2010

Test: Dermalogica Ultracalming Cleanser

Det er ingen hemmelighet at vann tørker ut huden, og jeg var derfor på jakt etter en ansiktsrens som for det første ikke tørket ut eller irriterte huden og men også en som ikke trengte å vaskes bort med vann.
Jeg fikk anbefalt denne rensen av en dermalogicakonsulent og jeg kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd.

Rensen er lett kremet gelaktig og kjennes utrolig fin mot huden, ingenting som svir eller irriterer. Pumpeflasken doserer veldig bra og jeg får ut akkurat passe mengde til ansiktet.

Det jeg liker med denne er at den er så mild at den også kan brukes til å fjerne øyesminke uten at det irriterer øynene.



Denne fjerner sminken virkelig godt. På armen min har jeg følgende (fra toppen).

  • Foundation
  • Krem øyenskygge
  • Flytende eyeliner
  • Svart øyenskygge
  • Blush
  • Mascara
Jeg tar en dosering fra flasken og masserer godt inn i huden og tørker av med tørre bomullspadder.
Som du ser så fjernet rensen nesten samtlige produkter. Den sliter litt med vannfast maskara, men dersom du renser i 2 omganger så får du med deg alt.

Jeg synes det er utrolig deilig å slippe alt sølet med vannet samtidig som det er mer skånsomt mot huden å fjerne det med bommulspadder.

Den inneholder Lavendel, solhatt og bringebær som har har en beroligende effekt på irritert hud. Jeg brukte tidligere MD formulation, men det var så sterk på huden min at jeg bare måtte gi opp, dermalogica er rake motsetningen. Den inneholder selvsagt ingen kunstig farge eller parfyme.




Pris: Den store flasken (500 ml) koster rett over 400 kr.


Mild og skånsom
Trenger ikke vaskes av med vann
Kan brukes til å fjerne sminke på øynene
Super doseringspumpe
Super for hypersensitiv hud
Fin konsistens

-
Kunne vært litt bedre på fjerning av mascara

Konklusjon: En super rens som jeg garantert kommer til å kjøpe igjen, rett og slett et godt kjøp:-)

Karakter: Den når ikke helt til topps da den ikke fjerner all øyensminke like godt.



onsdag 6. oktober 2010

Test: md formulations Facial Cleanser

Full av forventninger kjøpte jeg denne ansiktsrensen på feelunique for en tid tilbake. Jeg har testet ut md formulations i noen måneder nå.

"Alle" skryter denne rensen opp i skyene så jeg så for meg julaften, 17.mai og bursdag på en og samme tid da den kom hjem i posten til meg.

Jeg må si at aldri har jeg prøvd så hardt å like et produkt i hele mitt liv! Men jeg er redd at dette var en total nedtur for min del.

Rensen inneholder Alpha Hydroxy Acids, som finnes naturlig i frukt, melk og sukker og det står på flasken at man kan oppleve en "mild tingling" som følge av dette.

Min personlige opplevelse av denne rensen er at den regelrett svir på huden. Ja det gjør nesten litt vondt og jeg må bite tennene sammen når jeg masserer den inn i huden. Det eneste jeg vil er å vaske den av igjen. I tillegg blir huden min megarød av den! Helt uaktuelt å rense ansiktet med denne uten å ta på et tonn med sminke etterpå.

For ikke å snakke om hvor ubegripelig vondt det er om du skulle være uheldig å få noe i øynene. Det står riktignok på pakken at øynene skal unngåes, men fort gjort å glippe litt når man står med hele ansiktet under springen for å vaske bort produktet.

I tillegg står der på flasken at den fjerner sminken, det kan jeg jo si med en gang at det gjør den IKKE. Om du tar en sminkeserviett over huden etter å ha renset den så ser du at det ligger myyye makeup igjen på huden. Jeg får samme resultat enten det er festsminke eller hverdagssminke. Og er det noe som irriterer meg så er det når produktet ikke holder det de lover.

Synes det blir meningsløst med en ansiktsrens når du i tillegg trenger en egen sminkefjerner for øynene og i tillegg en for huden. Da begynner ting å ta for lang tid for min del.

Jeg har sensitiv og fuktfattig hud og md formulations Facial Cleanser ble bare totalt krasj for min del. Huden føles sår, rød og stram etter rens, i tillegg gir den meg urenheter.

Man skal også være obs på at man skal være forsiktig med sol ved bruk av produkter som inneholder Alpha Hydroxy Acids. Forskning viser at huden blir mer sensitiv for UVA-stråling ved bruk av AHC-produkter. Husk derfor solfaktor om du bruker dette renseproduktet.

Kan også være verdt å merke seg at Feelunique insisterer på at den passer for alle hudtyper, mens andre anbefaler den til normal/kombinasjonshud. Min personlige erfaring er som dere kanskje har forstått at denne IKKE passer for fuktfattig og sensitiv hud!

Slik bruker du den:

Påfør en liten menge på tørr hud, masser inn og vask bort med vann.

Pris: Ca 260 på feelunique.com


+
Inneholder ikke parfyme

-
Passer ikke alle hudtyper
Svir
Kan ikke brukes på øyesminke
Fjerner sminke dårlig
Inneholder alkohol
Dyr

Konklusjon: Passer helt sikkert greit til andre hudtyper, men har du tørr, sensitiv hud: STYR UNNA! Kommer aldri til å kjøpe dette produktet igjen.

torsdag 12. august 2010

Hygiene: Bruk lokket




Mange makeup produkter kommer i krukker i ulike varianter. Og krukker er en praktisk sak, og ved riktig bruk hjelper de deg å holde produktene dine fri for bakterier.










1. Dryss produktet i lokket








2. Bruk påføringsbørsten i lokket og jobb produktet inn i den.


3. Dunk/blås av overfløding produkt på børsten og påfør ansikt









På denne måten vil du ikke overføre bakterier fra ansiktet til produktet og produktet ditt er fortsatt trygt og fri for bakterier.

Husk for all del å rengjøre lokket på krukken. Kjøp Heptan på apoteket, påfør en (engangs)klut eller bomull og vask lokket.