onsdag 29. desember 2010

Test: Dermalogica Ultracalming Cleanser

Det er ingen hemmelighet at vann tørker ut huden, og jeg var derfor på jakt etter en ansiktsrens som for det første ikke tørket ut eller irriterte huden og men også en som ikke trengte å vaskes bort med vann.
Jeg fikk anbefalt denne rensen av en dermalogicakonsulent og jeg kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd.

Rensen er lett kremet gelaktig og kjennes utrolig fin mot huden, ingenting som svir eller irriterer. Pumpeflasken doserer veldig bra og jeg får ut akkurat passe mengde til ansiktet.

Det jeg liker med denne er at den er så mild at den også kan brukes til å fjerne øyesminke uten at det irriterer øynene.



Denne fjerner sminken virkelig godt. På armen min har jeg følgende (fra toppen).

  • Foundation
  • Krem øyenskygge
  • Flytende eyeliner
  • Svart øyenskygge
  • Blush
  • Mascara
Jeg tar en dosering fra flasken og masserer godt inn i huden og tørker av med tørre bomullspadder.
Som du ser så fjernet rensen nesten samtlige produkter. Den sliter litt med vannfast maskara, men dersom du renser i 2 omganger så får du med deg alt.

Jeg synes det er utrolig deilig å slippe alt sølet med vannet samtidig som det er mer skånsomt mot huden å fjerne det med bommulspadder.

Den inneholder Lavendel, solhatt og bringebær som har har en beroligende effekt på irritert hud. Jeg brukte tidligere MD formulation, men det var så sterk på huden min at jeg bare måtte gi opp, dermalogica er rake motsetningen. Den inneholder selvsagt ingen kunstig farge eller parfyme.




Pris: Den store flasken (500 ml) koster rett over 400 kr.


Mild og skånsom
Trenger ikke vaskes av med vann
Kan brukes til å fjerne sminke på øynene
Super doseringspumpe
Super for hypersensitiv hud
Fin konsistens

-
Kunne vært litt bedre på fjerning av mascara

Konklusjon: En super rens som jeg garantert kommer til å kjøpe igjen, rett og slett et godt kjøp:-)

Karakter: Den når ikke helt til topps da den ikke fjerner all øyensminke like godt.



2 kommentarer:

  1. Hmm... Hvordan føles huden etter bruk da? Føler du deg ordentlig ren og frisk? Jeg gav rensemelken og toneren til Decleor en sjans, men føler ikke at jeg blir ordentlig ren uten vann. Mest sannsynlig en vanesak, men jeg synes jeg fikke t ekkelt belegg på huden av Decleors uten-vann-rens i alle fall.

    (Forresten; Gøy å se at du er tilbake!)

    SvarSlett
  2. Hei Tone, huden kjennes bare utrolig ren og myk etterpå. Men det som er så flott med denne rensen er at man kan velge om man vil skylle av med vann eller tørke den av med bomull, rensen fungerer like bra uansett hvilken måte du velger å fjerne den på:-)
    Huden min kjennes som silke etter jeg er ferdig å rense og ikke tørr og stram som jeg ofte opplever når jeg skal skylle med vann.

    SvarSlett