fredag 31. desember 2010

Test: Dermalogica Multivitamin Thermafoliant

Dermalogica multivitamin Thermafoliant er en peeling som eksfolierer både kjemisk og fysisk.

Dette sier Dermalogica om produktet:
MultiVitamin Thermafoliant™ er en effektiv termisk peeling som kombinerer fysisk og kjemisk eksfoliering. Eksfolieringen forfiner hudens struktur og fremmer absorberingen av aktive ingredienser som forebygger aldring. En avansert ingrediensteknologi pleier og behandler huden så den blir synlig glattere etter bare én påføring.

Dette mener jeg om produktet:
Denne peelingen seiler opp som en av mine absolutte favoritter. Peelingen har en tykk honning/vaselinaktig konsistens og inneholder en mineralpulverblanding bestående av magnesiumoksid, silica og natrium bicarbonat, dette "polerer" huden og fjerner døde hudceller. 


.
Umiddelbart etter hudkontakt oppstår det deilig varmeutvikling i produktet som kanskje mest av alt minner om tigerbalsam. Den inneholder melkesyre og salisylsyre som stimulerer celleeksfolieringen og etterlater huden med en glattere overflate. Den inneholder også A, C og E vitaminer.
Dette produktet holder det Dermalogica lover, huden kjennes silkemyk og glatt etter behandlingen, og jeg simpelthen elsker denne peelingen.

Den kommer i en praktisk tube med åpne/lukke kork. Tuben er også laget av avstivende metall (ala majonestube) slik at det er lett å klemme ut produktet fra tuben.

Slik bruker du den:
Påføres ren, fuktig hud. Du kommer langt med lite produkt. Masser oppover, og utover i sirkulære bevegelser med fingertuppene i et par minutter. Skyll av med lunket vann. Den kan også brukes på tørr hud, men dette har jeg ikke testet selv enda. Brukes 1-2 ganger i uken. Husk å alltid la huden hvile 1-2 dager mellom hver behandling.

Tips: Denne er perfekt for hud med tidlige aldringstegn og for moden/voksen hud

Pris: 720 kr på Dermalogica


+
Kjennes deilig i kontakt med huden
Peeler skånsomt
Ikke testet på dyr
Gir umiddelbart resultat
Huden kjennes glatt og myk
Huden ser sunn ut
Rik på vitaminer
Peeler både kjemisk og fysisk

-
Dyr i pris

Konklusjon: Denne inngår i min faste hudpleierutine og det skal mye til for at jeg bytter den ut med et annet produkt.

Karakter: Denne får toppkarakter fra meg!

2 kommentarer:

  1. Denne så spennende ut! Har multivitamin masken som jeg er fornøyd med. Kanskje dette blir min neste peeling? Har du testet MD sin? Synes du evt at denne er bedre?

    Supert at du blogger igjen!

    SvarSlett
  2. @Line: Jeg har ikke testet MD sin peeling. Jeg tok helt skrekken med MD sin ansiktsrens som holdt på å ta livet av huden min, så jeg må bruke litt tid på å mote meg opp til å prøve MD sine produkter igjen. Men lover å skrive en review om jeg bestemmer meg for å teste.
    Jeg har som nyttårsforsett å bli flinkere med bloggingen og ikke være så mye på/av;-) Ha en flott feiring i dag!

    Nyttårsklem fra Linn

    SvarSlett