onsdag 29. desember 2010

Test: Bobbi Brown Vitamin Enriched Face Base

Før du legger makeup kan jeg ikke få sagt mange nok ganger hvor viktig det er med en god base. En god base/primer kan gjøre underverker og setter virkelig den lille prikken over den berømte i'en.

Jeg har tidligere skrevet at jeg liker designen og looken til Bobbi Brown. Enkel, stilig og sofistikert, men det er jo selvsagt innholdet som teller her.

Denne basen består av en rik og fyldig krem. Nesten som vaniljekrem bare ikke like luftig. Har du tørr hud er dette den perfekte basen for deg, kremen er fet, men kjennes ikke oljete i konsistensen. Huden min drikker den! Den lukter helt himmelsk, en blanding av sitrus og gulrotkake, mmmmmm.

Det finnes mange primere/baser på markedet som ikke er tilsatt velgjørende ingredienser, men det gjelder ikke denne. Den er tilsatt vitamin A, C og E, den er oljefri og inneholder Sheabutter som tilfører fuktighet til huden din.

Huden min kjennes umiddelbart glattere, jevnere og friskere etter påføring. Den gjør det lekende lett å påføre foundation etterpå med et feilfritt resultat. Jeg har tidligere brukt primer fra Smashbox, men synes denne fra BB er mye bedre.

Tips: Bruk spatel i krukken så du ikke overfører bakterier fra huden/fingre.

Pris: Ca 400 kr

Konklusjon: Vel velduftende primer/base som jobber på lag med huden din. Men vær obs, har du fet hud bør du velge et annet produkt.

+
Dufter nydelig
Tilfører masse fuktighet til huden
Inneholder vitamin A, C og E
Jevner og glatter ut huden

-
Litt dyr
Kunne godt ha kommet i pumpeflaske

Karakter: En solid og velbalansert 5'er

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Denne innholder vel ikke noe som tetter porene og gir kviser?
    Har fet og veldig fuktfattig hud..

    SvarSlett
  2. hvor kjøper du i norge?? leter overalt, på nett??

    SvarSlett