Viser innlegg med etiketten make up. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten make up. Vis alle innlegg

fredag 31. desember 2010

Dagens makeup: Casual Friday



Her har jeg lagt en enkel og lett makeup, som passer på jobb, på skolen eller på Cafe:-)
Jeg har brukt fargene 73, 85 og 80 fra 88-paletten og NYX white Jumbo eyepencil som base.
Våt eyeliner og en lett blush og lipgloss. Easypisy:-)


Jeg benytter samtidig anledningen til å ønske alle sammen et riktig godt nytt år! Jeg har som nyttårsforsett å bli flinkere med jevnlig blogglig så forhåpentligvis så får jeg testet mange nye og spennende produkter i 2011. Vi sees!

Nyttårsklem fra Linn

torsdag 30. desember 2010

Sminke til nyttårsaften



Her har jeg laget en enkel og klassisk festsminke med blå undertoner til ametyst og sort ytterst.

I tillegg har jeg laget noen ekstra lange festvinger og de har fått masse glitter på seg, men det er så og si umulig å få frem på bildene uten dagslys. 

Hvordan skal du sminke deg på nyttårsaften?




Test: Bobbi Brown Face Powder

Jeg liker å bruke et finishing pudder for å "sette" sminken i ansiktet. Jeg fikk anbefalt dette pudderet fra en Bobbi Brown konsulent i London og har testet det i noen måneder.

Jeg har vært svært fornøyd med flere av de andre Bobbi Brown produktene jeg har testet, men dette Face Powderet ble en gigantisk nedtur.

Umiddelbart etter påføring så ser det veldig bra ut, men etter kort tid så får den huden til å se fet og oljet ut. Og det er jo motsatt effekt en det man gjerne er ute etter. Et godt finishing powder skal matte huden og sette sminken, denne gjør ingen av delene.

Den legger seg også i porer og fine linjer og det ser helt forferdelig ut. Om du klapper ansiktet med tørt papir etterlater det store oljete flekker. Her er også noen ingrendienser som huden min ikke setter særlig pris på, jeg kjenner en mild "tingling" i huden når jeg bruker dette pudderet og det er et dårlig tegn. Jeg har prøvd alle mulige varianter: lite pudder, mye pudder, uten primer, med primer, uten foundation, med foundation, men resultatet blir like fett og oljet hver gang. Jeg skjønner nesten ikke at det er mulig å få min tørre hud til å se fet ut.

Pris: Koster ca 250 kr

+
Stor krukke

-
Får huden til å se fet ut
Irriterer huden
Legger seg i porer og linjer

Konklusjon: Totalt bomkjøp

Karakter: Det ble en stusselig 1'er på denne

mandag 27. desember 2010

Test: MAC Studio Sculpt Foundation

Jeg har prøvd mye forskjellig når det kommer til foundations, men jeg har liksom aldri funnet noen som har vært helt god til min hud. Det kan være krevende å finne en god foundations til tørr nordisk hud. Nå har jeg oppdaget Mac Studio Sculpt Foundation som rett og slett har revolusjonert mitt forhold til flytende foundations.

Jeg har kjøpt Full Coverage, da jeg helst bruker mineralpudder til hverdags. Konsistensen er noe tykk, litt geleaktig, men til gjengjeld er den ekstremt drøy og den kaker seg ikke. Det skal veldig lite produkt til for å dekke hele ansiktet og den har meget god dekkevne. Jeg vil nok anbefale å bruke en god kost eller alternativt svamp for påføringen slik at du får fordelt den jevnt.

Den gir en utrolig vakker finish og blender seg nydelig med din naturlige hudtone slik at du får et jevnt og sømløst resultat. Det jeg virkelig elsker med denne foundations er at den IKKE tørker ut huden og at den gir huden en nydelig glød (altså ikke egnet om du er på jakt etter et matt resultat). Huden ser rett og slett strålende sunn og lykkelig ut med denne foundationen. I tillegg er det en stor bonus at denne holder hele dagen og den tåler godt litt vær og vind. Dersom du har fet/oljete hud ville jeg heller gått for medium coverage. Jeg har lys hud og bruker fargen NW20.

Pris: Jeg husker ikke helt hva jeg betalte for denne, rundt 200 kr kanskje?

+
Gir fantastisk glød
Bra dekkevne
Drøy
Blender seg fint med huden
Tørker ikke ut huden
Holder hele dagen
Solfaktor

-
Bør påføres med kost

Konklusjon: Den beste foundation jeg noen gang har prøvd, den passer perfekt til huden min! Kommer definitivt til å kjøpe denne igjen.

Karakter: Toppkarakter!

tirsdag 7. september 2010

Dagens makeup: Terrible Tuesday




I dag er dagen hvor alt har gått galt. Jeg kan jo derfor gi deg deg noen tips på hvordan du skal unngå dagens sminkekatastrofe.

1. Ha teatersminke. Ikke bruk opp NYX-pennene til å lage maske
2. Trekk masken godt ut i ansiktet mot munn og nese.
3. Trekk masken ned mot halsen, ikke avslutt med kjevebeinet (hva tenkte jeg på?)
4. Få hjelp - umulig å holde sjablonger på plass alene
5. Bestem deg for farger FØR du begynner. Hos meg er det hummer og kanari og ikke spesielt harmonisk
6. Ikke bli så ivrig at du ødelegger vippene du hadde tenkt å bruke og ender opp med noen blåprikkete som ser HELT mongo ut!
7. Ikke gjør dette en dag du har 30 grader i stuen! 
8. Ikke vær utålmodig...
9. Dekk til håret, kremmakeup er UMULIG å fjerne
10. Dette er tortur for huden så ikke gjør det om du har en dårlig periode...

Off, dette var virkelig ikke dagen, men kanskje du ble inspirert til å gjøre det bedre enn meg?

søndag 29. august 2010

Dagens makeup: Inspirert av en orkide


Enkelte dager blir man inspirert og andre ikke. I dag fikk jeg en anfall av inspirasjon da jeg stellte med orkideene mine....hvorfor ikke sminke seg som en? Ikke hverdagssminke akkurat, men likte du det?
Hvor henter du din inspirasjon?

fredag 20. august 2010

Dagens Makeup: Freaky Friday - Twilight inspirert

Ingen hemmelighet at jeg har en liten crush på alt som heter vampyrer:) Var å så twilight forrige helg og følge meg litt inspirert i dag til å la makeupen gå i den retningen. Også utrolig morsomt til kostymeball, dette er på ingen måte hverdagssminke, jeg hadde sikkert skremt vannet av dem jeg hadde møtt;)


Har på Elf løsvipper og kan ikke få sagt høyt nok hvor mye jeg hater dem og hvor vanskelig de er å feste, så bare ignorer at de ikke helt sitter som de skal

Fiffige "fangs" som støpes fast på dine egne tenner fra Ebay. De ble levert i en egen mini likkiste, hehe. De kan gjenbrukes i opp til 1 år før man må smelte dem om. Kan drikke med dem på, men ikke spise. Monteres på 10 sekunder etter de er ferdigstøpt. Anbefales til kostymeball:)


tirsdag 17. august 2010

Dagens makeup: Tuesday Thoughts



Skolestart og snart høst. Selv om jeg er glad i sommeren kjenner jeg at jeg gleder meg litt til høsten også.
Luer, skjerf, støvler og strømper....om høsten kan man også tillate seg mye mørkere og tyngre makeup enn om sommeren.

Mørk, kraftig sminke får øynene dine til å "poppe" og jeg er personlig veldig glad i det:)


Hva er din favorittsminke om høsten?


Klem fra Linn

mandag 16. august 2010

Dagens makeup: Monday Masquerade


Jeg har vært på Youtube og latt meg inspirere! Jeg har aldri prøvd noe lignende, men dette var kjempegøy å prøve. Og jeg er ganske fornøyd med tanke på at jeg aldri har gjort dette før og bare brukte 30 minutter.


Slik gjorde jeg det:
Prøv å sminke bort øyenbrynene så best du kan. Jeg har ikke gjort verdens beste jobb her, klasket bare på ett tonn med concealer og foundation. Bruk for all del en god primer så ikke makeupen linjer seg. Tegn opp rammen til masken med en eyeliner, jeg var ikke så veldig nøye siden jeg har kamuflert streken med et "kantbånd" til slutt, men greit å prøve å få det likt rundt begge øynene.
Deretter fylte jeg hele "masken" med NYX white jumbo eyepencil (hva skulle jeg gjort uten den) og brukte deretter diverse blåfarger fra 88-paletten og MK. Har festet løsvipper som jeg aldri får skikkelig til, så du får leve med det, det er tross alt bare mandag;)

Blå og sort eyeliner og en dash maskara, rosa leppestift. Fant et bånd som jeg bruker til scrapping og festet det rundt kanten med øyevippelim. tada, ferdig!

Håper inderlig det ikke ringer på døren, da har jeg et lite forklaringsproblem, hehe

Hva synes du?

lørdag 14. august 2010

Dagens makeup: Saturday Night Fever


Trenger vel ikke å fortelle at min favorittfarge er rosa? Jeg elsker alle rosafarger, det er så gøy å prøve ut ulike kombinasjoner. Never mind bad hair day:)

Dette har jeg brukt:

Ansikt:
MK flytende foundations
i.d. mineralfoundation
i.d. solpudder
i.d. mineral veil
i.d. consealer
MK matt solpudder
MK blush




NYX hvit jumbo eye pencil (perfekt base)
Hvit matt øyeskygge fra bodyshop
Dior brynfarge
Loreal flytende eyeliner
Loreal mascara
Punktvipper fra Vita






Lepper:
Lipliner, leppestift og gloss fra MK



Hva synes du?









torsdag 12. august 2010

Nye tester - kommer snart

Jeg begynner å gå tom for en del produkter og har noen prosjekter på gang så jeg måtte ut på nettet og handle litt. Så fremover kommer det mange spennende omtaler:)



Lily Lolo mineral foudation


Dette merket gleder jeg meg til å teste. Det er uten bismuth, parfyme, parabener, syntetiske tilsetningsstoffer og preservativer.




132 kr på feelunique







Dead Sea Spa Magik Salt Brushing


Eksfolierende skrubb som skal få huden til å gløde:)


Kr 132 på feelunique








theBalm Read My Lips Lipstick


Knallrød leppestift, gru-gleder meg litt;)


Kr 143 på feelunique.







Burt's Bees Honey & Shea Butter

Jeg har faktisk aldri testet ut bodybutter før så dette blir litt spennende.


Kr 94 på feelunique






MD formulations facial cleanser
Kanebo'en min er snart tom, og jeg er ikke kjent for å være spesielt trofast mot merkene jeg bruker. Kanskje det skjer når jeg finner noe som "blows me away", men det har ikke skjedd pr dags dato.


Kr 264 på feelunique






Aqua Mirabilis
En bodybutter bar, jeg blir nysgjerrig.


Kr 94 på lushnorge.no







Brazened Honey


En detokserende fersk ansiktsmaske. Frisker opp sliten hud.

Kr 98 på lushnorge.no







Skin drink
Fuktighetskrem til huden, jeg er IKKE fornøyd med de jeg bruker i dag så ser frem til å teste ut denne.


Kr 149 på lushnorge.no






Turkish Delight
Roseduftende kroppspolering

Kr 279 på lushnorge.no






mandag 9. august 2010

88-palette

Jeg må bare si at jeg er superfornøyd med 88-paletten som kom i posten:) Nå har jeg numrert alle slik at det blir enklere å vise hvilke farger jeg bruker når jeg legger ut dagens makeup:)

Hvilke nummerkombinasjoner er dine favoritter?

Klem fra Linn