torsdag 30. desember 2010

Test: Bobbi Brown Face Powder

Jeg liker å bruke et finishing pudder for å "sette" sminken i ansiktet. Jeg fikk anbefalt dette pudderet fra en Bobbi Brown konsulent i London og har testet det i noen måneder.

Jeg har vært svært fornøyd med flere av de andre Bobbi Brown produktene jeg har testet, men dette Face Powderet ble en gigantisk nedtur.

Umiddelbart etter påføring så ser det veldig bra ut, men etter kort tid så får den huden til å se fet og oljet ut. Og det er jo motsatt effekt en det man gjerne er ute etter. Et godt finishing powder skal matte huden og sette sminken, denne gjør ingen av delene.

Den legger seg også i porer og fine linjer og det ser helt forferdelig ut. Om du klapper ansiktet med tørt papir etterlater det store oljete flekker. Her er også noen ingrendienser som huden min ikke setter særlig pris på, jeg kjenner en mild "tingling" i huden når jeg bruker dette pudderet og det er et dårlig tegn. Jeg har prøvd alle mulige varianter: lite pudder, mye pudder, uten primer, med primer, uten foundation, med foundation, men resultatet blir like fett og oljet hver gang. Jeg skjønner nesten ikke at det er mulig å få min tørre hud til å se fet ut.

Pris: Koster ca 250 kr

+
Stor krukke

-
Får huden til å se fet ut
Irriterer huden
Legger seg i porer og linjer

Konklusjon: Totalt bomkjøp

Karakter: Det ble en stusselig 1'er på denne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar