Viser innlegg med etiketten NYX. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten NYX. Vis alle innlegg

lørdag 8. oktober 2011

Test: NYX Rouge Cream Blush

Da var turen kommet for en liten test av NYX Rouge Cream Blush. Jeg har som nevnt tidligere et noe ambivalent forhold til NYX sine produkter, noen synes jeg er helt super, mens andre igjen synes jeg rett og slett er ubrukelige. 

Innpakningen synes jeg er fin. Svart plastboks med transperent lokk. Lokket er enkelt å åpne og det liker jeg, her knekker ingen negler. Lokket sitter likevel godt slik at du ikke risikerer at det åpner seg i toalettveksen.


Jeg har tidligere testet pudderblushene og de synes jeg rett og slett er søppel, og det var med en viss porsjon skepsis jeg kjøpte denne kremblushen. Men her ble jeg positivt overrasket! Kremen er akkurat passe bløt i konsistensen og den er utrolig lett å påføre. 
Jeg skvatt litt av fargen og tenkte umiddelbart på 80-tallet og Madonna. Men når du påfører den så fordeler fargen seg veldig pent og er ikke så sterk som man skulle tro. Den er godt pigmentert og du kommer langt på vei med lite produkt. Den fordeler seg fint på huden og sitter godt hele dagen.

Skal jeg pirke på noe så nynes jeg kanskje den er litt oljete i konsistensen, så har du fet, oljete hud ville jeg styrt unna denne.


Med det sagt, så synes jeg rett og slett det er alt for MYE produkt her. Jeg bruker ekstremt lite for å få tilstrekkelig farge og jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skal klare å bruke den opp før den er blitt for gammel. Halvparten av størrelsen hadde vært mer enn nok. 



Pris: Ca 35 kr på cherryculture.com

+
Billig
Godt pigmentert
Lett å påføre
God holdbarhet
Drøy i bruk

-
Alt for mye produkt
Litt oljete i konsistensen

Konklusjon: Denne liker jeg! Grei forpakning og fin farge og holdbarhet. Synd at jeg aldri vil klare å bruke den opp, men man får i hvertfall mye for pengene. Denne kan jeg godt kjøpe igjen. Value for money!


Karakter: Denne ender opp med en midt på treet 4'er fra meg
P.S. Fargen jeg har testet heter Hot Pink

lørdag 15. januar 2011

Test: NYX Make-Up Artist Kit

 Jeg har testet ut NYX Make-Up Artist Kit i noen uker nå er er klar for å dele min vurdering og erfaring.
Settet kommer i en klassisk NYX forpakning med svart piano look. Settet inneholder 35 øyeskygger, 5 leppefarger og 5 blushers og 3 bronzers.


Jeg begynner med det jeg liker best, nemlig øyeskyggene. Det er et stort fargeutvalg og jeg liker at det er mange ulike nyanser i fargene. Synes det er litt kjedelig med sett som f.eks bare inneholder fargepaletter til f.eks "smokey eyes" eller "golden godess". Her er noe for alle og enhver og store variansjonsmuligheter. 32 av øyeskyggene er med shimmer, kun 3 stk er matt, en hvit, en brun og en rosa.  De fleste er godt pigmenterte, men unntak av de lyseste fargene. De synes jeg var veldig like hverandre og avga lite farge. Se swathces av alle fargene i dette innlegget.

Personlig synes jeg ikke øyeskyggene fra NYX verken er fantastiske eller uunnværlige. Som andre NYX øyeskygger jeg har prøvd å både drysser de og smuldrer de. Men når det er sagt, så er de også veldig rimelig. Så skal man vekte pris opp mot kvalitet så er det vel akseptabelt, selv om det er veldig irriterende



Det er også 5 farger til leppene med i dette settet, fra lys rosa, til nesten rustfarget. Helt ærlig, disse synes jeg ikke var noe å skrive hjem om. Lite pigmentert og lite holdbarhet funker ikke for meg. Disse er vel nesten mer å regne som en litt tyktflytende lipgloss med lite gloss.

Dessverre ble jeg heller ikke så veldig imponert over verken blusherne eller bronzerne. Pluss for at de er store, men det hjelper dessverre så lite når de er dårlig pigmentert og drysser verre enn et 3 måneder gammelt juletre. Det blir også veldig grisete i boksen siden de smuldrer så fælt. Positivt at bronzerne har fint skinn i seg.

Forpakningen synes jeg er fin. Den virker solid og det er lite som skrangler og hangler. Greit at øyeskyggene er på et eget "skyvebrett". Du trenger ikke brette ut hele esken om du kun skal bruke farger fra øyeskyggepaletten. Lokket inneholder også et stort og godt speil som kan være greit å ha om du f.eks er ute på reise.




Pris: ca 180 kr på Cherryculture

+
Flotte farger i øyeskyggepaletten
De fleste øyeskyggene er godt pigmentert
Fin forpakning
God størrelse på alle produktene
Billig

-
Blush, Bronzer og leppefarge er mer eller mindre ubrukelig
Produktene smuldrer og drysser

Konklusjon: Øyeskyggene er det som redder dette settet fra total katastrofe. Jeg trøster meg med at det uansett ikke er så galt å betale 180 kr for 32 øyeskygger. Men er du på jakt etter et godt allround sett burde du styre unna dette.


Karakter: Den får med nødskrik en 3'er fra meg og det er øyeskyggene som redder festen:-)

torsdag 13. januar 2011

NYX Make-Up Artist Kit - Herlige farger - Swatches


 NYX make-up artist kit er bare å forelske seg i! Hele 36 farger i øyeskygge venter på å ta deg med storm!

Jeg skal komme tilbake med et fullt test-innlegg, men det tar litt tid å pløye gjennom hele kittet. I mellomtiden kan du jo kose deg med noen swatches. Var det noen farger her du likte?







Klem fra Linn

søndag 9. januar 2011

NYX Jumbo Eye Pencil - Milk

 NYX Jumbo Eye Pencil i fargen "Milk" er en av mine absolutte sminkefavoritter. Dette er et av få produkter som er i daglig bruk. Den er kremet i konsistensen og fargen Milk er helt perfekt som base for andre øyeskygger og gjør at fargene blir mer tydelig og gjør blending blir en lek:-)

Den kan kjøpes på Cherryculture for ca 21 kr. Cherryculture skriver også ned verdien på forsendelsen slik at du mest sannsynlig slipper unna toll og mva om du kjøper for mer enn 200 kr:-)

Har du er favorittfarge i NYX Jumbo Eye Pencil?

søndag 2. januar 2011

Sjekk ut ingrediensene i kosmetikk og hudpleie med iPhone

Det er ikke alltid så enkelt å vite hvilke ingredienser som er bra for huden og hva som kan være irritanter eller allergifremkallende. Spesielt ikke om man står i en butikk og ikke har allverdens med tid til å gjøre research.

Jeg har testet ut en app til iPhone som heter Cosmetics Ingredients som er et oppslagsverk som inneholder tusenvis av ingredienser du finner i kosmetikk og hudpleie slik at det er lettere å slå opp om du er i tvil når du skal gjøre nye innkjøp.

Jeg har gjort et kvikt søk på ingrediensene i NYX Jumbo Eyepencil og har fått følgende resultater:

Ceresin wax: Kan irritere enkelte hudtyper
Candelilla wax: Ikke noe skummelt med det
Beeswax: Ufarlig
Polyisobutene: Ufarlig
Mineral Oil: Til tross for at dette har rykte på seg for å tette porene er det likevel ansett som den tryggeste fuktighetsgivende, ikke-irritant ingrediens som finnes. Nice to know!
Hydrogenated Styrene: Appen fant ikke denne ingrediensen
Isopropyl Myristate: Tidligere testing på dyr har indikert at dette kan klogge porene, men ingen nyere forskning på mennesker har underbygget denne påstanden. Konklusjon: ansett som trygg
Ethylhexyl Palmitate: Appen fant ikke denne ingrediensen
Isostearyl Isosterate: Appen fant ikke denne ingrediensen heller
Mica: Trygt mineral som gir glans og skinn
Iron Oxide: Trygg
Pigment: Fant ikke denne heller gitt
Propyl paraben: Uenighet om dette preservativet er farlig eller ikke. Selv om den er ansett som lavere risiko enn andre preservativer har forskning vist at den kan forstyrre østrogenproduksjonen som igjen kan fremkalle bryskreft. Min kommentar: dette er på ingen måte påvist og norske helsemyndigheter sier at mengden som finnes i kosmetikk er å anse som ufarlig.
Bha: Syntetisk antioksidant som man mistenker å være kreftfremkallende (!!)
BHT: Syntetisk antioksidant som man mistenker å være kreftfremkallende (!!!)

Min mening om appen:
Appen fant 11 av 15 ingredienser. Enkelte søk kan være problematisk, som f.eks er Pigment en samlebetegnelse for flere ulike fargestoffer og man må vite ekstakt hvilket fargestoff som er brukt for å kunne gjøre et oppslag. Det er ikke så enkelt så lenge det ikke er listet under ingrediensene på produktet.

Jeg likte veldig godt at appen fortalte litt om ulik bakgrunn på ingrediensene, hvilken funksjon de har, hvilke produkter de er mest vanlig i og i hvor stor grad de blir brukt. Synes også det er et stort pluss at den informerer om omdiskuterte ingredienser som f.eks parabener, slik at forbruker selv kan få gjøre seg opp en mening og evt gjøre mer research på ingrediensen.

Språket er engelsk, men er skrevet på en grei og "folkelig" måte som gjør det enkelt å forstå.

Pris: 11 kr i appstore

I tillegg så har jeg jo lært ett og annet om NYX jumbo eyepencil, selv om jeg er happy for NYX ikke tester på dyr så er det jo urovekkende at hovedingrediensen er klassifisert som irritant og at den i tillegg inneholder flere mulige kreftfremkallende stoffer i tillegg til de omdiskuterte parabenene.

Konklusjon: Denne appen var vel verdt de 11 kr og den kommer til å brukes flittig!

Har du prøvd en app om makeup, hudpleie eller parfyme på iPhone så vil jeg gjerne høre dine erfaringer:-)

Søndagsklem fra Linn