lørdag 15. januar 2011

Test: NYX Make-Up Artist Kit

 Jeg har testet ut NYX Make-Up Artist Kit i noen uker nå er er klar for å dele min vurdering og erfaring.
Settet kommer i en klassisk NYX forpakning med svart piano look. Settet inneholder 35 øyeskygger, 5 leppefarger og 5 blushers og 3 bronzers.


Jeg begynner med det jeg liker best, nemlig øyeskyggene. Det er et stort fargeutvalg og jeg liker at det er mange ulike nyanser i fargene. Synes det er litt kjedelig med sett som f.eks bare inneholder fargepaletter til f.eks "smokey eyes" eller "golden godess". Her er noe for alle og enhver og store variansjonsmuligheter. 32 av øyeskyggene er med shimmer, kun 3 stk er matt, en hvit, en brun og en rosa.  De fleste er godt pigmenterte, men unntak av de lyseste fargene. De synes jeg var veldig like hverandre og avga lite farge. Se swathces av alle fargene i dette innlegget.

Personlig synes jeg ikke øyeskyggene fra NYX verken er fantastiske eller uunnværlige. Som andre NYX øyeskygger jeg har prøvd å både drysser de og smuldrer de. Men når det er sagt, så er de også veldig rimelig. Så skal man vekte pris opp mot kvalitet så er det vel akseptabelt, selv om det er veldig irriterende



Det er også 5 farger til leppene med i dette settet, fra lys rosa, til nesten rustfarget. Helt ærlig, disse synes jeg ikke var noe å skrive hjem om. Lite pigmentert og lite holdbarhet funker ikke for meg. Disse er vel nesten mer å regne som en litt tyktflytende lipgloss med lite gloss.

Dessverre ble jeg heller ikke så veldig imponert over verken blusherne eller bronzerne. Pluss for at de er store, men det hjelper dessverre så lite når de er dårlig pigmentert og drysser verre enn et 3 måneder gammelt juletre. Det blir også veldig grisete i boksen siden de smuldrer så fælt. Positivt at bronzerne har fint skinn i seg.

Forpakningen synes jeg er fin. Den virker solid og det er lite som skrangler og hangler. Greit at øyeskyggene er på et eget "skyvebrett". Du trenger ikke brette ut hele esken om du kun skal bruke farger fra øyeskyggepaletten. Lokket inneholder også et stort og godt speil som kan være greit å ha om du f.eks er ute på reise.




Pris: ca 180 kr på Cherryculture

+
Flotte farger i øyeskyggepaletten
De fleste øyeskyggene er godt pigmentert
Fin forpakning
God størrelse på alle produktene
Billig

-
Blush, Bronzer og leppefarge er mer eller mindre ubrukelig
Produktene smuldrer og drysser

Konklusjon: Øyeskyggene er det som redder dette settet fra total katastrofe. Jeg trøster meg med at det uansett ikke er så galt å betale 180 kr for 32 øyeskygger. Men er du på jakt etter et godt allround sett burde du styre unna dette.


Karakter: Den får med nødskrik en 3'er fra meg og det er øyeskyggene som redder festen:-)

1 kommentar: