mandag 3. januar 2011

Test hårkur: Redken All Soft Silk Fuel

All soft-serien fra Redken er spesielt egnet for å gi næring og kontroll til tørt og brusete hår. Jeg har testet ut hårkuren Silk Fuel fra denne serien og skal dele mine erfaringer.

Dette sier Redken:
Dyptpleiende spesialkur som gir pleie til tørt, sprøtt og livløst hår. Etterlater håret mykt, blankt og kontrollert.

Redkens eksklusive Interbond Conditioning System og Silk-Luxe Complex angriper tørt/sprøtt hår og tilfører intens glatthet og mykhet fra innsiden, i tillegg til strålende glans.


ILLUMINATE = Gold CamelinaTM tilføyer strålende og luksuriøs glans til overflaten av håret

SILKEN = Avokado-olje gir påfyll av pleie og intens silkeaktig mykhet

INFUSE = Olivenolje pleie fra innsiden med en utrolig smidighet

FORTIFY = Silke aminosyrer er med på å gi styrke og erstatte proteintap



Dette er min erfaring:
Kuren kommer i en forpakning med 5 løse patroner/doseringer. Hver tube skal inneholde 1 dosering, men min erfaring er at den holder til minst 5 påføringer om du har kort hår og 2-3 påføringer i langt hår. Det er ingen åpne/lukke mekanisme på patronene hvilket er veldig upraktisk med tanke på hvor vanskelig det er å bruke opp hårkuren på 1 vask. Men når det er sagt så gjør denne kuren underverker for håret. Jeg liker at den gir umiddelbar og synlig effekt. Håret kjennes blankt, kontrollert og uten masse krusehår på avveie. Håret kjennes heller ikke tungt som jeg ofte har opplevd med andre hårkurer. Jeg elsker å bruke denne kuren om jeg har planer om å bruke rettetang på håret etterpå. Da ser det rett og slett nyklipt ut, en herlig følelse. Dette er ikke en leave-in kur så du må belage deg på å ha den i  håndkletørt hår i 5-15 minutter før du må skylle den ut igjen, litt upraktisk om du har en hektisk hverdag, men jeg lover deg at det er verdt det.

Pris: Rundt 200 kr

+
Gir umiddelbart resultat
Håret blir skinnende og blankt
Gir meget god frizzkontrol
Håret kjennes lett og nyklipt

-
Veldig upraktisk forpakning
Må skylles ut

Konklusjon: Selv om denne kuren har gode egenskaper og gir flotte resultater så ble rett og slett forpakningen så irriterende negativ. Usikker på om jeg kommer til å kjøpe den igjen.

Karakter: Blir en grei 4'er på terningen fra meg denne gangen, har trekt mest for en mildt sagt klønete forpakning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar