tirsdag 4. januar 2011

Test: Lorèal Leppestift - Coral Red

Jeg har lenge jaktet på en rød, fyldig leppestift for å skape dramatiske lepper og har hatt noen bomkjøp. Denne leppestiften fra Lorèal er imidlertidig ikke en av dem.

Jeg elsker den dype røde fargen den gir, for ikke å snakke om varigheten på denne leppestiften. En påføring holder hele kvelden, helt utrolig! Røde leppestifter eller leppestifter med kraftig farge kan ha en tendens til å blø litt så her bør du bruke en lipliner for å få leppestiften til å holde seg der den skal.

Etter påføring anbefaler jeg også å fjerne evt. overskuddsfarge ved å kysse litt på et papir. Da sitter fargen hele kvelden og smitter minimalt. Leppestiften tilfører bra med fukt og leppene kjennes ikke tørre.

Når det gjelder glans synes jeg den er helt midt på treet, matt nok til å gi lang holdbarhet, og blank nok til å gi en liten glamorøs prikk over i'en. Jeg bruker den ofte sammen med litt lipgloss for å få det lille ekstra.

Pris: Ca 120 kr i butikk

Konklusjon: Elsker denne fargen. Den passer perfekt for 50-talls retro look eller for å skape dramatiske lepper til den store festen. Konsistens og holdbarhet er også meget god. Stort pluss for at den ikke smitter så mye, et lite minus at den blør litt uten lipliner.


Karakter: Denne får en solid 5'er fra meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar