torsdag 8. juli 2010

Test: Saltvannsspray

Hvordan få beach-looken? Saltvannsspray er løsningen! Jeg har testet Lee Stafford sin Beach Babe Sea Salt Spray.

Hot i sommer er naturlig soltørket rett-fra-stranden-hår. Jeg kjøpte denne sprayen på impuls hos Vita og betalte helt sikkert overpris, men det er straffen for å være hastig og lystig.

Sprayen inneholder solsikkeekstrakter som skal tilføre fuktighet og glans samtidig som det beskytter mot frie radikaler. Den inneholder også saltmineraler fra dødehavet som gir deg god tekstur i håret.

Håret blir "seigere" uten å føles fett og sprayen gir god tekstur, men det er ingen fikseringsspray.


Slik bruker du saltvannspray
Spray i håndkletørt hår, føn tørt eller la håret lufttørke. Sprayen kan også brukes i tørt hår. Personlig synes jeg den funker best i sistnevnte, men det kommer gjerne litt an på hvilken hårtype du har. Jeg får frem fine, naturlige, litt bustete beach-krøller samtidig som den løfter og gir godt volum..
Det står at man skal spraydusje håret 50(!) ganger, jeg tror jeg bruker max 10-20 spraydusjer før jeg er fornøyd og det holder i lange baner for meg selv om jeg har langt hår til midjen.


Ulempen med sprayen er at håret blir et lite helvete å børste om du ikke vasker ut sprayen først. Enormt mye floker, men det får jeg jo også når jeg bader i saltvann så det burde vel ikke overraske meg.
Jeg elsker lukten av sprayen, får skikkelig syden-flashback av en eller annen solkrem jeg har brukt en gang i tiden. MEN lukten er kraftig! Det roer seg etter noen timer, men det skal jo ikke være sånn at duften av hårsprayen dominerer duften av parfymen du har på deg.

Tips: Saltvannspray er super til å lage flotte sommerfrisyrer. Fletter i alle former og fasonger blir mye lettere å få til med saltvannsspray da det gir håret mer tekstur og binder det sammen. Fliseklemmer får mye bedre feste og holder hele dagen. For maks volum og sommerlook, kombiner saltvannsspray med Dust It.

+
God lukt
Gir superbra tekstur
Håret føles ikke fett
Enkel å bruke

_
Mye lukt
Gjør håret vanskelig å gre

Karakter:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar