fredag 9. juli 2010

Skrubb ansiktet!

Kveldens prosjekt: ansiktspeeling

Slik gjør jeg det:

Steg 1: Rens huden
”Splash” litt lunket vann i ansiktet og masser inn rens i ansiktet, unngå partiet rundt øynene. Husk: Oppover og utover i bevegelsene. Bruk mer vann enn krem. Renser, eksfolierer og frisker opp huden. Huden føles frisk, ren og fri for evt. overflødig fett.

Steg 2: Peeling
Masser inn i fuktig, ren hud (oppover og utover) unngå parti rundt øyne og munn. Skyll av og klapp tørr med et mykt håndkle. En god peeling gir næring til huden og stimulerer sirkulasjonen, noe som gir en frisk og strålende hud. Den reduserer synlige porer ved effektivt å fjerne døde hudceller som dannes naturlig inni og rundt kantene på hver pore. Jeg bruker den ca 1-3 ganger i uken (morgen eller kveld), har du sensitiv eller veldig tørr hud anbefaler jeg at du peeler sjeldnere.

Steg 3: Serum
Jeg bruker et lavendelserumet som gir næring til huden utenfra, hjelper fornyelsesprosessen og beskytter mot smuss og urenheter i omgivelsene. Virker beroligende på huden og hjelper til med å skape balanse samtidig som den forbereder huden din på neste trinn.

Steg 4:
Fuktighetskrem! Etter "sjokkbehandlingen" over trenger huden min mye fukt. Jeg bruker en fet krem for å tilføre huden nok fuktighet. Gjerne en nattkrem som jeg sover over med:)

Huden blir myk som en barnerumpe og jeg føler meg ung igjen:) Jeg har en tendens til å bli litt rød og varm i ansiktet etter denne behandlingen så jeg pleier å ta det om kvelden før jeg legger meg. Uten makeup får huden også hvile. Morgenen etter har huden normalisert seg og det er en drøm å påføre makeup på min nye, glatte og rene hud.

Ha en flott kveld!

Klem fra Linn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar