tirsdag 13. juli 2010

Test: Dermica håndkrem

Jeg kjøpte en Dermica håndkrem på Apotek 1 for en tid tilbake. Det var vel helst på impuls da jeg sliter med veldig tørre hender og er så og si avhengig av fuktighetskrem. De hadde tilbud på Dermica, 50% rabatt så herligheten kostet meg rundt 19 kr. Ikke noe å si på prisen i hvertfall.

Men de gode nyhetene stopper der. Denne håndkremen synes jeg rett og slett ikke er noe god. Den kjennes grei umiddelbart etter påføring, men så synes jeg den har en tendens til å tørke ut hendene. Jeg føler et sterkt behov for å smøre meg 5-6 ganger i timen(!) når jeg bruker denne kremen og det er ALT for mye.

Jeg har prøvd å google merket litt og finner forsvinnende lite informasjon på nettet om dermica-produktene. Jeg blir litt skeptisk med en gang. Ellers så står det på tuben at kremen er kvalitetssikret av framasøyter, men personlig så synes jeg dette er en markedsførings jippo som veldig ofte er sterkt overdrevet.



Den inneholder parfyme som jeg er allergisk mot, men ikke så mye at jeg reagerer voldsomt. Men når de først på død og liv skal ha parfyme i så synes jeg i det minste de kunne hatt en som luktet godt. Vet ikke helt hvordan jeg beskrive lukten, men god er den i hvertfall ikke.

+
Billig

_
Lukter vondt
Tørker ut hendene
Finner lite tilleggsinformasjon på nettet



Karakter: Den får ett kyss fordi den er billig, eller hadde det vært stryk


4 kommentarer:

  1. Jeg er helt uenig i dette! Dermica håndkremen er kjempe bra! Både venninen min og jeg bruker denne, vi syns den er bra og syns den lukter godt...

    SvarSlett
  2. @Anonym: Det er selvsagt lov å være uenig, og flott at denne kremen fungerer for deg.
    Den inneholder dessverre både parfyme og alkohol som er irritanter som også kan tørke ut huden, spesielt de som har sensitiv hud som meg kan reagere på disse ingrediensene.
    Tusen takk for kommentaren din:-)

    Linn

    SvarSlett
  3. Eg og er uenig. Denne kremen er billig og god. Og eg lika lukten og :)

    SvarSlett
  4. Hei Anonym
    Så kjekt at denne kremet fungerer for deg. Vi har som jeg har nevnt alle forskjellig hud og det som fungerer for deg fungerer ikke nødvendigvis for andre.

    Kremen inneholder irritanter som kan virke uheldig på sensitiv hud. Og det merker jeg når jeg bruker den for å si det sånn. Det er ikke dermed sagt at alle vil reagere negativt på den:-)

    Og om lukten er god eller dårlig er jo i høyeste grad en subjektiv mening;-)

    Uansett, så er du heldig som har funnet en billig krem som fungerer for deg!

    Tusen takk for innspill!

    Klem fra Linn

    SvarSlett