søndag 11. juli 2010

Test: Biosilk Silk Therapy

Sliter du med krusete hår? Småhår som aldri vil på plass? Ser håret ut som kråkereir om det kommer litt regn? Da vil jeg anbefale deg å prøve BioSilk.

BioSilk er en silkebehandling som i tillegg til å gi deg kruskontroll på håret også også pleier, behandler og beskytter håret ditt.

Den beskytter mot varme, kulde, UV-stråler og forurensning og birdrar til å forebygge og reparere flisete hår.

Jeg har nevnt det tidligere og jeg finner mange likheter mellom BioSilk og Smashbox Photo Finish.

Prisen ligger på rundt 300 kr. Jeg skal gjøre en pristest på det i løpet av uken og da kan vi se hvor du får den billigst.

Slik bruker du Biosilk Silk Therapy
Her er dosering et nøkkelord, tar du for mye på så vil håret føles fett. Konsistensen kjennes, lett, men oljete. Jeg foreterekker å bruke denne i nedre halvdel av håret da jeg synes håret lett ser fett ut om jeg kommer for nærme hodebunnen. Krusete småhår faller på plass og håret blir blankt og skinnende. Den lukter i tillegg helt fantastisk! Den passer til alle hårtyper og kan brukes daglig, den kan brukes både i vått og i tørt hår.

Jeg har brukt denne en god del, men jeg føler at det jeg merker størst forskjell på er kontroll over brusete hår. Selve kureffekten kan jeg ikke si at jeg har merket nevneverdig. Konklusjonen er vel at jeg anbefaler denne dersom du vil ha kontroll på krusete hår, men om du er ute etter en hårkur eller varmebeskytter ville jeg gått for et annet produkt. F.eks hårkur fra Kerastase.

Tips: Fungerer bra som primer i ansiktet under foundation.


+
Lukter herlig
Gir god kontroll på krusete hår
Drøy i bruk

_
Inneholder parabener
Merker lite til reperasjon og rekonstruksjon av slitt/skadet hår
Håret ser fett ut om du ikke er varsom med mengden
Dyr

1 kommentar:

  1. Et annet minus er at den inneholder alkohol, og vil derfor, mest sansynlig, tørke ut håret på sikt. Likevel synes jeg den er super en gang i blant på krusete tupper, og gleder meg til pristest :-)

    SvarSlett