tirsdag 20. juli 2010

Test: Jonathan Products - Glossing Creme


Jeg var å shoppet litt på Blush.no, bl.a. denne condition leave-in hårkrem. Jeg må ærlig innrømme at jeg er litt forvirret over dette produktet. Er det en balsam? En hårkur? En krem? På nettsidene på blush er dette omtalt som en balsam, men på flasken står der vitterlig at den skal påføres etter balsam. Eller nærmere bestemt står der at den skal påføres en eller annen gang etter balsam og før styling. Jeg tolker det som at den kan brukes både i vått og tørt hår. Jeg har foreløpig bare prøvd den i vått hår, og uten balsam for å sjekke hvor stor effekt den egentlig har. Jeg antar at det er noen utfordringer rundt engelsk språkbruk, condition og conditioner er ikke det samme, fuktighet og balsam er vel noenlunde rette oversettelsen, så en liten fy til Blush.no der.

Den lukter vidunderlig, lukter er alltid vanskelig å beskrive og jeg finner ikke noe mer passende å si enn at den dufter frisør:) Den er lett kremete i konsistensen, minner kanskje mest om en lotion, og veldig drøy i bruk. Jeg har som nevnt bare testet dette i håndkletørt hår og synes det er deilig at den ikke skal vaskes ut. Håret blir balsam-mykt og flokefritt på null komma niks. Så jeg har rett og slett droppet balsam etter at jeg fikk denne. Håret kjennes ikke hverken fett eller tungt etter påføring og tørking. En super fuktighetskrem til håret:) Pluss for at den inneholder UV-filter som beskytter håret mot solen.

+
Lukter utrolig godt
Skal ikke vaskes ut
Håret blir mykt, glansfullt og flokefritt
100% vegetabilsk
UV-filter

_
Litt dårlige instruksjoner på flasken
Inneholder silikon


Konklusjon: Ja, jo til tross litt forvirring rundt hva dette egentlig skal betegnes som så liker jeg denne og kommer definitivt til å bruke den mye:)

Pris: 119,20 på blush.no

Karakter:
P.S Beklager lite blogging siste uken, 3 uker ferie på hytten legger sine begrensninger på slike nymotens ting som internett og PC;) Skal prøve å få skrevet noen innlegg i uken slik at jeg ikke blir helt fraværende. God sommer så lenge.

Klem fra Linn

2 kommentarer:

  1. Jeg tror nok at denne vil kunne gi deg bra "frizz kontroll". Har ikke sjekket om Jonathan products har noen egne serier for krøller, skal google litt og sjekke:)

    SvarSlett