onsdag 4. august 2010

Test: Jonathan Products - Add Moisture Shampoo

Jeg har de siste ukene testet ut Jonathan Products - Add Moisture Shampo, den skal være spesielt utviklet for skadet, tørt, grovt eller fargebehandlet hår.

Den inneholder alt fra hvit ingefær fra Hawaii til papayaektrakter. Konsistensen minner veldig om honning og den dufter utrolig godt. Jeg synes kanskje konsistensen er litt i overkant tykk slik at den er vanskelig å fordele jevnt i langt hår. I tillegg så skummer den irriterende lite.

Jeg trodde lenge at det var jeg som hadde litt hardt vann på hytten, men det er kun dette produktet som gir utslag og jeg har sett andre har kommentert det samme. Jeg er nesten avhengig av 2 shamponeringer for å føle at håret mitt er rent. Den er også litt tung å skylle ut pga dens konsistens. Noe av årsaken til at den skummer lite er gjerne at den er 100% fri for Sulfat som brukes som tilsetningsstoff i mange ulike såper/shampooer/rengjøringsmidler for å få dem til å skumme, håret rengjøres mer skånsomt uten Sulfat så det spørs om det positive veier opp for det negative.

Effekt på håret...? En stor tja tenker jeg...Ingen mirakler akkurat, og jeg vil vel si at den er verken dårligere eller bedre enn andre tilsvarende produkter jeg har prøvd.

Uten at det er så veldig relevant for selve produktet så må jeg innrømme at jeg liker designen på flasken:) Min favorittflaske i dusjen;)

Tips: Hår som er vasket med shampo uten sulfat kan føles noe tørt så her er det superviktig med en god balsam etterpå.

Pris: Kr 124,25 på Blush.no

+
Lukter kjempegodt
Inneholder UV-filter
100% Vegetabilsk
Drøy i bruk
Fri for Sulfat

_
Skummer lite
Inneholder parabener
Litt seig å vaske ut
Må ha god balsam etterpå for at håret ikke skal kjennes tørt

Terningkast: 3 av 6

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar