torsdag 5. august 2010

Test: Dermalogica intensive moisture masque


Jeg sliter med ekstrem tørr hud i ansiktet og er mer enn mindre avhengig av fuktighetsgivende produkter. Etter at jeg har renset huden eller dusjet kjennes huden i ansiktet både stram og tørr ut. Det føles rett og slett ut som om den har krympet og er blitt 2 størrelser for liten.

Sol er også en døder for huden min, jeg elsker å få litt farge, men hater at huden føles tørr etter en dag i solen. Jeg har hørt så mye positivt om dermalogicaproduktene så jeg bestemte meg for å prøve denne i sommer.

Jeg elsker konsistensen på denne masken, den er akkurat passe tykk og lett å påføre. Den kjennes umiddelbart sval og deilig på huden. Jeg må innrømme at jeg kanskje var litt i overkant optimistisk etter alle de gode anmeldelsene av dette produktet og ble litt skuffet over at jeg ikke opplevde et umiddelbart resultat da jeg vasket den av første gangen. MEN etter 3 uker bruk merker jeg en tydelig forskjell! Huden min var synlig tørr, men spor av tørre flekker rundtom, men etter 3 uker er alt borte og huden kjennes bløt og myk.

Slik bruker du den:
Påføres etter ansiktsrens, la den virke i ca 10 minutter og vask av med lunket vann. Brukes 1-2 ganger i uken.

Konklusjon: Ja, jeg liker produktet, men synes ikke prisen forsvarer resultatet.

Tips:Fet Husk halsen når du bruker hudpleieprodukter. De første aldringstegnene sees ofte der. Rens og tilfør fuktighet/pleie også på halsen:)

+
Fin konsistens
Lett å påføre
Inneholder vitamin A, C og E
Inneholder ingen kunstig farge eller parfyme

_
Tar litt tid før synlige resultater
Dyr
Ikke spesielt drøy i bruk


Pris: 319 kr på blush.no (det ser ikke ut til at blush.no lenger fører dette produktet)

Jeg gjør oppmerksom på at jeg har testet dette produktet som en stand-alone og ikke som en del av dermalogica hudpleieserie. Resultatet kunne nok ha blitt bedre i kombinasjon med andre dermalogicaprodukter.

Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar