søndag 8. august 2010

Tips til hårstrikk

Alle typer stikk, hårbånd og klemmer sliter på håret. Men en stor synder for unødig slitasje er hårstrikk med metall.

Det er utrolig lett for at håret sitter fast i metallet og slites eller rives ut når du tar strikket inn og ut av håret. Dette har jeg smertelig erfart med extension hvor jeg ble litt utålmodig og nappet strikken ut litt for fort. Jeg klarte å slite av meg 2 stk extensions i farten og det skal jeg love deg gjorde ganske vondt. Det var jo ikke bare extensionhåret som ble revet av, men hårtusten det var festet i! Ouch!

Jeg oppfordrer alle til å være snille med håret sitt og kaste alle hårstrikk med metall. Du får kjøpt billige metallfrie hårstrikk overalt, H&M, dagligvarebutikken og mange andre steder:)

Tips: La håret få noen hviledager innimellom, dropp klemmer, bånd og strikk og la håret få blåse fritt i vinden:)
Har du extensions anbefaler jeg at du sover med flette, da får du mye mindre floker i håret og dermed mindre slitasje ved børsting.

3 kommentarer:

  1. Er hårstrikk uten metall like gode som de med, da? Jeg kjøper alltid "sånne vanlige, sorte" på HM og slikt, rett og slett fordi de er de enste som er elastiske nok. Har, for å være helt ærlig, aldri lagt merke til metalløse hårstrikk annet enn sånne glitterrosa barnestrikk.

    Må nok ut på leting!

    SvarSlett
  2. Hei Tone, skjønner hva du mener med glitterrosa barnestikk, hehe. Men det strikket uten metall som er på bildet har jeg kjøpt på HM og det har helt lik kvalitet som det med metall. Har forøvrig kjøpt begge strikkene på bildet på HM. De kjøpes i bunter på 5 eller 10 stk (husker ikke helt) og ligger vanligvis ved siden av hverandre. Anbefales virkelig:)

    SvarSlett
  3. Eg har kjøpt slike hårstrikk på Kappahl :)

    SvarSlett