fredag 13. august 2010

Fredagsføtter - Feet Rescue + konkurranse

La meg få begynne dette innlegget med å si at om du ikke liker føtter så les for all del ikke videre.

Dette er vel kanskje en av de mest personlige og pinlige innleggene jeg har skrevet. Jeg må inrømme at jeg har verdens verste føtter, men det har ikke alltid vært slik. Huden på føttene er blitt ødelagt av en hudllidelse som heter Lichen og en påfølgende heavy kortisonkur.

Så nå legger jeg altså ut bilder av verdens ekleste føtter....mine egne. Det er ikke akkurat stoltheten min for å si det sånn.

Men nå er jeg frisk igjen og har bestemt meg for å "ta grep". Tenkte at jeg hver fredag gjennom 4 uker skal poste en follow-up til dette innlegget og se om jeg klarer å reparere mine døde føtter med kremer, peeling, polering, oljer og alle andre triksene i boken. Så hver fredag fremover blir det altså "Feet Rescue" som tema og jeg skal plage dere med bilder av mine fæle føtter.





Og apropos bilder, har du noen gang prøvd å ta bilde av dine egne fotblad? Det er slett ikke en enkel jobb så jeg beklager at bildene kanskje ikke blir verdens beste.








Jeg kjører også i gang en liten konkurranse i forbindelse med "feet rescue".

Hva er ditt beste tips til å redde ødelagte føtter?

Jeg trekker en heldig vinner av Mary Kay NouriShine Lip Gloss - Caramel Kiss etter 4 uker:)




7 kommentarer:

  1. Hehe, tror vi er få som liker føttene våres!;-) Jeg gleder meg til å følge deg med jakten på "nye" føtter!:-D Dessuten må vi jo tenke på at de bærer kroppsvekten vår, er innstengt i sko og mine føtter- får virkelig gjennomgå om sommeren (elsker å gå barføtt)!

    Mitt beste tips for å redde føtter er;
    1. Babyfoot! (Noen har utrolig god virkning med denne og den kan hjelpe en på god vei iallefall).

    2. Ellers er fot og håndskrubben til Elizabeth Arden deilig (den varmer i kontakt med vann), etterpå smører du et tykt lag med fotkrem og pakker de inn i sokker så kremen virkelig får trekke inn.

    Selfølgelig er det jo lurt å file føttene, men jeg er ikke fan av det, så jeg gjør det så å si aldri...!:-P

    SvarSlett
  2. Hei Linn:) Du vet...når du alltid skal ha sånne "litt vonde sko" og "veldig vonde sko" og derfor må ta de av å gå barbeint...så er du ikke snill med føttene dine;)

    Jeg pleier iallefall 2 ganger i året å gå til fotpleier...det gjør veldig godt for føttene. ellers bruker jeg en fet krem jeg kjøper hos fotpleieren. Den er god, og føttene blir myke....men...dessverre ikke så mye som hjelper for å få de "perfekte føtter".

    SvarSlett
  3. Ikke bry deg noe om det, du. Jeg sverger til Scholl sin fotkrem i skumutgave. Se etter fotprodukter med Carbamid/Urea-syre.

    SvarSlett
  4. @Laila: takk for gode tips. Hadde meg en god fotskrubb i dusjen i går og det ser ut til å hjelpe litt:)

    @Tina: Ja det har jo hendt mer enn en gang at jeg har gått barfot hjem fra byn, må definitivt revurdere fottøyet mitt. Jeg tenkte jeg skulle prøve å leke fotpleier selv i noen uker, om det ikke funker så må jeg krype til korset..

    @Marit: Det var et godt tips, takk skal du ha:) Kjemefin blogg du har forresten:)

    SvarSlett
  5. Babyfoot.... Mine føtter var like som dine og babyfoot reddet de! KOmbinert med en god fotkrem er de nå mye bedre, til tross for lange dager i elendige sko. Må prøves om du har problemer emd føttene dine :)

    SvarSlett
  6. Smøre føttene hver kveld når du er i seng :-) Kombineres det med en liten fotpeeling er det gull!

    P.S. Lo så jeg skreik av føttene dine! ;-)

    SvarSlett
  7. @Silje: Takk for tips!

    P.S Føttene mine skal du ikke le av, du skal gråte;)

    SvarSlett