søndag 22. august 2010

Test: OPI neglelakk

Jeg kjøpe denne neglelakken hos en fristørsalong i stavanger for et års tid siden og jeg er forelsket:) Jeg er i utgangspunktet ikke noen stor fan av neglelakk, synes det er vanskelig å finne noen som er virkelig gode. Men jeg må si at OPI overrasket meg stort! Neglakken har en ganske flytende konsistens som gjør den lett å påføre uten at den tørker for fort slit at man får striper eller bobler. Penselen tar også med seg akkurat passe med lakk og kosten er tett og myk slik at det er enkelt å drive presisjonsarbeid:)
Fargen jeg har testet heter "Rosy Future". Jeg synes godt at pigmenteringen på denne kunne ha vært kraftigere. Jeg må på med 3 strøk før jeg begynner å nærme meg fargen på flasken. Jeg har aldri før vært borti en neglelakk som er så enkel å påføre i flere strøk uten ødelegge noe. Jeg har ekstremt liten tålmodighet med neglelakk så denne passer meg helt perfekt!
Lakken har en fantastisk glans og har meget god holdbarhet. Etter 5 dager er lakken fortsatt kjempefin ved normal slitasje
+
Lett å påføre
Fantastisk glans
God holdbarhet

_
Litt svakt pigmentert





Pris: ca 160 kr

Karakter:

P.S. Nå skal jeg på jobbseminar i 3 dager og kan ikke garantere at jeg rekker så skrive noe før onsdag, men jeg skal prøve så godt jeg kan:)

4 kommentarer:

  1. Jeg elsker OPI! Har kun tre stykker selv, men jeg synes alle er veldig gode; de er lette å legge, tørker relativt kjapt og har god holdbarhet. Det at du trenger tre lag for å få nok farge tror jeg ikke er noe som gjelder alle, det er kun én av mine tre som er svakt pigmentert (og den er ei lys sølvfarge, mens de to andre er sterke farger, ser vi et mønster?), men jeg tror nok generelt at OPI-lakker er gode :-)

    SvarSlett
  2. Oh kult! Ja, jeg så den her en dag. Hadde ikke sett den før, hadde mange kule farger også. Skal prøves!

    SvarSlett
  3. @Tone: Er nok ikke utenkelig at lyse farger er mindre pigmenter enn de sterke ja. Jeg kan forøvrig melde at etter 6 dager ser lakken fortsatt fantastisk ut:)Ingen skalling og ingen flassing. Er ikke mange merker man kan si det samme om.

    @MK: Bare å teste ut ja, er fantastisk god. Var på SPA i Strømstad i Sverige nå i uken og der hadde de alle varianter, herregud så mange flotte farger, hadde lyst å ta med meg hjem alle sammen:)

    SvarSlett
  4. Kjøpte en OPI-lakk i London i sommer. Ble litt skuffet da jeg skulle prøve den, for jeg syntes den var litt seig i konsostensen og dermed vanskelig å legge. Det ble litt "tynt" med farge på negltuppene. Syntes også den ble veldig stripete i fargen. Dette var en mørk farge. Neste gang skal jeg prøve base-coat først (pleier ikke det..), for jeg syntes lag 2 var lettere å påføre. Kjøpte også en lakk fra China Glaze...den ble jeg veeeldig gla' i...;)

    SvarSlett