søndag 15. august 2010

Test: Lush Brazened Honey ansiktsmaske

Jeg har vært å shoppet litt på lushnorge.no og testet ut noen av produktene deres. Først ut i test er denne ansiktsmasken som de kaller Brazened Honey.

Dette skriver Lush:
Detokserende ansiktsmaske som frisker opp sliten hud. Denne masken kiler når den
treffer huden; den varmer, frisker opp, detokserer, beroliger og mater huden. Du trenger mest sannsynlig en slik maske. Maskene lages her i
Norge. og er helt uten konserveringsmidler. De må derfor oppbevares i kjøleskap.

Ansiktsmasken er fersk så den kom faktisk i en egen forsendelse. Jeg liker at krukken er merket med hvem som har laget masket, når den ble laget, og når den går ut på dato. Håndskrevet alt sammen, I like. Masken har en holdbarhet på 3-4 uker.Krukken er nok noe mindre enn man får inntrykk av på nettsidene til Lush. Der står riktignok at det er 75 g, men det er ikke enkel å visualisere 75 g.




Siden produktet er ferskt må det oppbevares i kjøleskap og jeg opplevde at det slett ikke var noen ulempe. Masken er jo iskald når du påfører den og kjennes utrolig deilig og kjølig på huden.




Jeg synes kanskje konsistensen var litt tykk slik at den var litt vanskelig å få ut av krukken uten å grise og krafse litt. Den luktet ikke akkurat noen rosehage, men det betyr ikke allverdens for en ansiktsmaske. Det står at den skal rekke til ca 2 påføringer, men jeg vil si at den rekker til minst 4. Hadde det kun vært til 2 behandlinger så kunne ikke prisen forsvares om den så hadde inneholdt 24 karat gull.


Fargen var lett gul/sennepsaktig med eksfolierende "frø". Jeg fryktet først at de var litt i overkant store og at jeg ville ende opp rød som en hummer etter på, men det gjorde jeg heldigvis ikke.




Etter at masken hadde fått virke 10-15 minutter tok jeg litt lunket vann og masserte lett i ansiktet og skyllet av. Huden min ble rett og slett fantastisk flott! Ikke rød eller irritert i det hele tatt, men rett og slett bare utrolig myk og glatt. Den tørket heller ikke ut huden på noe vis. Denne likte jeg!






Pris: Kr 98,- på Lush





 +
Fersk
Håndlaget
Uten koserveringsmidler
Eksfolierende
Tørker ikke ut huden
Gir frisk glødende hud


_
Litt klønete konsistens
Dyr
Kort holdbarhet


Konklusjon: Dette produktet likte jeg definitivt og kommer nok til å kjøpe igjen


Karakter:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar