Viser innlegg med etiketten Jonathan products. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Jonathan products. Vis alle innlegg

onsdag 4. august 2010

Test: Jonathan Products - Add Moisture Shampoo

Jeg har de siste ukene testet ut Jonathan Products - Add Moisture Shampo, den skal være spesielt utviklet for skadet, tørt, grovt eller fargebehandlet hår.

Den inneholder alt fra hvit ingefær fra Hawaii til papayaektrakter. Konsistensen minner veldig om honning og den dufter utrolig godt. Jeg synes kanskje konsistensen er litt i overkant tykk slik at den er vanskelig å fordele jevnt i langt hår. I tillegg så skummer den irriterende lite.

Jeg trodde lenge at det var jeg som hadde litt hardt vann på hytten, men det er kun dette produktet som gir utslag og jeg har sett andre har kommentert det samme. Jeg er nesten avhengig av 2 shamponeringer for å føle at håret mitt er rent. Den er også litt tung å skylle ut pga dens konsistens. Noe av årsaken til at den skummer lite er gjerne at den er 100% fri for Sulfat som brukes som tilsetningsstoff i mange ulike såper/shampooer/rengjøringsmidler for å få dem til å skumme, håret rengjøres mer skånsomt uten Sulfat så det spørs om det positive veier opp for det negative.

Effekt på håret...? En stor tja tenker jeg...Ingen mirakler akkurat, og jeg vil vel si at den er verken dårligere eller bedre enn andre tilsvarende produkter jeg har prøvd.

Uten at det er så veldig relevant for selve produktet så må jeg innrømme at jeg liker designen på flasken:) Min favorittflaske i dusjen;)

Tips: Hår som er vasket med shampo uten sulfat kan føles noe tørt så her er det superviktig med en god balsam etterpå.

Pris: Kr 124,25 på Blush.no

+
Lukter kjempegodt
Inneholder UV-filter
100% Vegetabilsk
Drøy i bruk
Fri for Sulfat

_
Skummer lite
Inneholder parabener
Litt seig å vaske ut
Må ha god balsam etterpå for at håret ikke skal kjennes tørt

Terningkast: 3 av 6

tirsdag 20. juli 2010

Test: Jonathan Products - Glossing Creme


Jeg var å shoppet litt på Blush.no, bl.a. denne condition leave-in hårkrem. Jeg må ærlig innrømme at jeg er litt forvirret over dette produktet. Er det en balsam? En hårkur? En krem? På nettsidene på blush er dette omtalt som en balsam, men på flasken står der vitterlig at den skal påføres etter balsam. Eller nærmere bestemt står der at den skal påføres en eller annen gang etter balsam og før styling. Jeg tolker det som at den kan brukes både i vått og tørt hår. Jeg har foreløpig bare prøvd den i vått hår, og uten balsam for å sjekke hvor stor effekt den egentlig har. Jeg antar at det er noen utfordringer rundt engelsk språkbruk, condition og conditioner er ikke det samme, fuktighet og balsam er vel noenlunde rette oversettelsen, så en liten fy til Blush.no der.

Den lukter vidunderlig, lukter er alltid vanskelig å beskrive og jeg finner ikke noe mer passende å si enn at den dufter frisør:) Den er lett kremete i konsistensen, minner kanskje mest om en lotion, og veldig drøy i bruk. Jeg har som nevnt bare testet dette i håndkletørt hår og synes det er deilig at den ikke skal vaskes ut. Håret blir balsam-mykt og flokefritt på null komma niks. Så jeg har rett og slett droppet balsam etter at jeg fikk denne. Håret kjennes ikke hverken fett eller tungt etter påføring og tørking. En super fuktighetskrem til håret:) Pluss for at den inneholder UV-filter som beskytter håret mot solen.

+
Lukter utrolig godt
Skal ikke vaskes ut
Håret blir mykt, glansfullt og flokefritt
100% vegetabilsk
UV-filter

_
Litt dårlige instruksjoner på flasken
Inneholder silikon


Konklusjon: Ja, jo til tross litt forvirring rundt hva dette egentlig skal betegnes som så liker jeg denne og kommer definitivt til å bruke den mye:)

Pris: 119,20 på blush.no

Karakter:
P.S Beklager lite blogging siste uken, 3 uker ferie på hytten legger sine begrensninger på slike nymotens ting som internett og PC;) Skal prøve å få skrevet noen innlegg i uken slik at jeg ikke blir helt fraværende. God sommer så lenge.

Klem fra Linn