onsdag 14. juli 2010

Test: Bend it SuperStick - hårfjerning i ansiktet


Sliter du med småhår og dun i ansiktet som er vanskelig å fjerne? Glem voksing, napping, pinsett og barberblad. Jeg har testet Bend it SuperStick.

Jeg snublet over denne lille saken på Ebay og ble umiddelbart veldig fasinert. Jeg har tidligere prøvd meg litt frem med "threading" som er en populær hårfjerningsmetode fra India og midt-østen, men det krever en øvet hånd for å få det pent til. Denne lille saken er på mange måter en krysning av threading og epilator som gjør at vanlige dødelige som meg klarer å få det til.







Slik bruker du den:

Den fungerer så enkelt at man bøyer sticken og stryker over området man ønsker å fjerne hår mens man snurrer på håndtakene.


Småhårene blir da dratt inn og festet i spiralen slik at de nappes ut. Det går MYE raskere enn pinsett og den får tak i alle småhårene. I tillegg så får man tatt mye større områder enn med pinsetten. Jeg har litt smådun ved tinningene, mellom øyenbrynene og langs kjeven/kinnet og denne gjorde kort prosess, 1 minutt og alle småhårene var borte.I motsetning til andre kjemiske hårfjerningsmetoder som f.eks voksing, skader ikke dette huden:) I like!



Pris:

Jeg kjøpte denne her på Ebay. Den kostet meg 2 dollar, altså rundt 12 kroner og frakten var gratis.


Tips: Denne er super til å fjerne andre kroppshår også, feks på armene eller på fotvristen. Husk at denne kan brukes på store partier om gangen, men min erfaring er at jo større parti du tar, jo vondere gjør det. Ble litt ivrig på overleppen og trodde et øyeblikk jeg skulle dø, prøv deg forsiktig frem og finn teknikken som passer best for deg.

+

Super enkel
Skader ikke huden
Billig
Fjerne hårene raskt
Fjerne ALLE småhår

_

Vondt om man får for store partier
Lett å vikle inn i håret (bruk hårbøyle/bånd når du setter i gang med den


Karakter:

5 kommentarer:

  1. ååå sånn vil jeg prøve :-)

    SvarSlett
  2. @Lobelia-damen: Jeg er superfornøyd med min:) Teknikken begynner å komme seg nå og synes det er deilig å slippe å jakte småhår med pinsett. I tillegg så ser man ofte småhår/dun mye letter om sommeren fordi huden blir mer gylden og småhårene lysner.

    SvarSlett
  3. Fant ikkje denne på ebay. Vet du hvor den kan kjøpes?

    SvarSlett
  4. Bestilte fra ebay med en gang og betalte bare 5 NOK totalt. Gleder meg til å prøve den ut! Takk for tipset! :)

    SvarSlett
  5. dem har den på cubus!

    SvarSlett