lørdag 8. januar 2011

Japonesque Lash Replacement Tool - hjelp til å feste løsvipper

Har du det som meg, og synes løsvipper i hele ramser er noe hersens møl å få festet skikkelig? Jeg snublet ved en tilfeldighet over denne fiffige anretningen fra Japonesque og jeg måtte jo bare teste dette ut. Japonesque Lash Replacement tool er rett og slett en liten klype som ikke bare hjelper deg å få festet løsvippene, men påføringen av vippelim blir også en helt annen histore ved hjelp av denne lille klypen.

Klypen har perfekt fasong i forhold til de fleste løsvipper, de passer perfekt inn i bredden. Det jeg likte aller best med denne klypen er at tuppen er dekket av et lag med silikon. For det første holder den løsvippene skikkelig fast, uten å skade form og fasong. For det andre er den utrolig lett å rengjøre for vippelim. Dette gjør både påføring og ferning hygienisk.


Slik bruker du den: Først måler du opp vippene i forhold til dine egne, er de for lange så klipper du litt av dem. Plasser så en vipperemse i klypen. Skyv den ned til kun limkanten stikker frem.

Nå gjelder det å holde tungen rett i munnen. Husk å sjekke hvilket øye vippene skal på. De lengste vippene skal vende utover. Påføringen blir speilvendt, så pass på så du ikke fester vippene opp ned. Det klarte jo selvsagt jeg å gjøre i første forsøk, men øvelse gjør mester;-)


Påfør deretter vippelim langs kanten. Vent litt til limen blir fastere i konsistensen 20-50 sek avhengig av hvilken vippelim du bruker. Før deretter klypen med vippene så nært din egen vippekant som mulig. Det er mye lettere å beregne med denne klypen siden tuppen er hvit og det er lett å se hvor du treffer. I tillegg skygger ikke vippen for "utsikten" siden den er gjemt inni klypen. Hold noen sekunder, og slipp.

Resultatet: Jeg kan fortsatt jobbe litt med å perfeksjonere dette, men for å være forøk nr 2 så synes jeg slett ikke dette var verst. I hvertfall 100 ganger, lettere, raskere og penere enn når jeg prøver med fingre og pinsett.


Japonesque Lash Replacement Tool koster 10 dollar, altså rundt 60 kr på All Cosmetics Wholesale

7 kommentarer:

  1. Smart!!
    Kanskje jeg skal investere i en slik:-)

    SvarSlett
  2. Åååh, jeg som ikke hadde helt troen på sånne, æsj altså :-( Nå må jeg vente til neste gang jeg kan forsvare en ny pakke i postkassen..... Sukk.

    SvarSlett
  3. @Line: Ja det er en 60-lapp vel anvendt;-)

    @Tone: Hehe, kjenner til den problemstillingen. Skal man først handle, så skal man jo virkelig handle. Går jo ikke an å bare leke butikk;-)

    SvarSlett
  4. Hvorfor bestilte eg ikke den der? Angrer :(

    SvarSlett
  5. ååh takk for tips:D den må jeg prøve:D har aldri fått til løsvipper selv så den var genial;)

    SvarSlett