onsdag 5. januar 2011

Test: Max Factor Masterpiece Max

 Da var det tid for en liten omtale om denne mascaraen fra Max Factor kalt Masterpiece Max. Jeg har tidligere skrevet et innlegg om Masterpiece high definition mascara som en min favoritt, og denne er vel nærmest å betrakte som en søstermascara.

Masterpiece Max er gir primært volum, mens Masterpiece high definition gir lengde. Og er det egentlig noen stor forskjell på disse to mascaraene?
Det må jeg si et høyt og rungende JA til!

Dette sier Max Factor om mascaraen:

Få opptil 400 % mer volum.* Det kan være litt av en utfordring å finne en maskara som gir mye volum uten at vippene klumper seg sammen. Masterpiece Max Mascara er neste generasjon maskara. Den gir intense, fyldige vipper med opptil 400 % mer volum*, samtidig som den definerer og skiller vippene, slik at du får en overraskende elegant effekt. Et enkelt strøk med den avanserte IFX-børsten gir vakker og profesjonell finish på noen sekunder. Det er ingen stor overraskelse at denne maskaraen var den offisielle maskaraen under Oslo Fashion Week. For vakkert innrammede øyne, sjekk ut Masterpiece Mascara, som også finnes i en vannfast utgave. 


Dette er min erfaring om produktet:
400% ekstra volum..tja...vanskelig å etterkontrollere om du ikke er labtekninger, men at denne mascaraen gir god volum er det ingen tvil om.
Det kommer bra med produkt på børsten, selv om jeg synes det kommer litt i overkant mye helt i tuppen hvilket gjør det litt vanskelig når man skal komme til innerst og ytterst i øyekrokene.

For at dette skal bli en favoritt så tror jeg det avhenger veldig av øyenvippene dine. Jeg selv har forholdsvis mange og tette øyevipper, men ikke så mye lengde. Jeg synes denne gir bra volum, men minimalt med lengde så for meg er den ikke helt optimal. Dersom du har lange, men litt tynne vipper tror jeg denne vil passe deg helt perfekt om du bare ønsker å tilføre volum.

Rent holbarhetsmessig så synes jeg det har mye samme kvaliteter som søsteren Masterpiece high definition. Den holder bra og drysser lite, pluss for det!

Pris: Ca 120 kr

+
Gir mye volum
God børste
Bra holdbarhet
Drysser lite






-
Den drar med seg unødig mye produkt ytterst på børsten
Gir veldig lite volum

Konklusjon: Jeg kommer nok ikke til å kjøpe denne igjen, men det er da i hovedsak basert på at jeg ønsker å gi mest mulig lengde til vippene og ikke volum. Ønsker du volum er denne midt i blinken!

Karakter: Den får 5/6 fra meg, den lever i høyeste grad opp til forventingene, trekker litt pga mye produkt yttert på børsten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar