mandag 10. oktober 2011

Test: Dermalogica intensive moisture balanse


Jeg har som du kanskje har skjønt er forkjærlighet til Dermalogica sine produkter. Jeg bruker Dermalogica Skin smoothing Cream som dagkrem og er greit fornøyd med den (full test av den kan du lese her). Men høst og vinter tar hardt på huden min og jeg har behov for enda mer fukt. Vær og vind gjør at huden føles stram og tør og mister spenst og vitalitet. Jeg troppet opp hos en Dermalogicakonsulent i London og spurte om råd. Konsulenten anbefalte straks denne ansiktskremen.


Jeg kjøpte 50 ml flasken da dette er en krem som jeg kun bruker som supplement til skin smoothing cream. Jeg liker veldig godt utseende til dermalogicaprodukter, enkelt og greit, uten noe fiksfakseri! Kremen er relativt tykk og fet i konsistensen og er helt på grensen til hva jeg føler er ok å bruke som dagkrem. 

Den trekker ikke like godt inn i huden som dagkremen, men det følger gjerne med territoriet til kremer for übertørr hud. Men som nattkrem derimot, hurramegrundt! Den er helt fantastisk og gjør underverker for min tørre høsthud.

Den inneholder ingredienser som gjør godt for tørr hud. Den inneholder C-vitaminer som bidrar til å redusere tørre linjer og skadet hud. A og E hjelper å beskytte huden mot frie radikaler. Solhatt, druekjerne og yamsrot gir en smidigere hud og reduserer tidlige aldringstegn. Og selvsagt: Ingen kunstige farge- eller parfymetilsetninger.

Denne kremen passer for deg som har veldig tørr hud, den er også godt tilpasset moden/voksen hud.

Pris: Ca 390 på coverbands for 50 ml flaske.

+
Gir MASSE fukt
Ikke tilsatt farge eller parfyme
Stappfull av vitaminer og andre gode virkestoffer

-
Dyr
Litt for fet for min personlige smak
Skrukork
Ikke solfaktor

Konklusjon: Perfekt for deg med veldig tørr hud, super i høst- og vintervær. Kommer nok til å kjøpe denne igjen.

Karakter: Vipper opp til en svak 5'er. Det er en perfekt nattkrem, men litt fet til å bruke under makeup

6 kommentarer:

  1. Åh, denne bloggen likte jeg!! Mange gode tips her :) Legger meg til som følger :) Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det Line:-) Ha en riktig fin uke du også!

    SvarSlett
  3. Så fin blogg du har :) Dumpet tilfeldig her and I'm glad I did :D

    God helg =)

    SvarSlett
  4. @Yasi:
    Tusen takk for det:-) Og god helg til deg også!

    SvarSlett
  5. Hei!

    Bruker også dermalogica. Et bra merke!
    Vil du anbefale denne som en nattkrem for en sensitiv fuktfattig hud? Har i tillegg fet hud, men ikke tørr. Bruker active moisture på dagtid, men er på jakt etter en nattkrem.

    SvarSlett
  6. @Anonym: Jeg ville nok tenkt meg om to ganger før jeg hadde brukt denne til fet hud siden kremen er veldig fet.
    Hva med å prøve en skin hydrating booster om natten under din vanlige fuktighetskrem? http://www.dermalogica.no/Default.aspx?ID=254&ProductID=PROD74

    SvarSlett