onsdag 6. juni 2012

Test: Dermalogica multi-active toner


Som du kanskje har fått med deg så synes jeg Dermalogica har fantastiske produkter. En av de få merkene som passer til huden min som er veldig tørr og sensitiv.

Jeg har nå testet Dermalogica multi-active toner og tenkte jeg skulle dele mine erfaringer med deg.

Dette sier Dermalocia om produktet:
"Lett og oppfriskende ansiktsspray som fukter og glatter huden. Multi-Active Toner pleier huden og forbereder den på absorbering av fuktighet"




Emballasje:

Klassisk og lett gjenkjennelig emballasje fra Dermalogica med hvit base og grå skrift. Den kommer i en praktisk sprayflaske som ikke lekker (det er ikke alltid en selvfølge med sprayflasker). Den sprayer en jevnt lag og fordeler produktet bra i ansiktet.

Produktet:

Produktet er omtrent som vann. Lite lukt og omtrent samme flytende konsistens. Produktet sprayes over ansikt og hals, pass på at du lukker øynene, mellom rens og fuktighetsgivende pleie. Jeg personlig synes at den er i overkant "våt", og med det mener jeg at det tar litt tid før huden absorberer væsken, spesielt når booster og fuktighetskrem kommer oppå. Derfor liker jeg helst å bruke denne toneren når jeg ikke skal sminke meg etterpå og da gjerne på kvelden. Toneren forbereder huden til å ta opp fukt, og min erfaring tilsier at man får mest effekt ut av denne om man i tillegg bruker en fuktighetsbooster før fuktighetskrem. Huden føles og ser frisk og opplagt ut om morgen etter denne behandlingen om kvelden.

Dermalogica multi-active toner inneholder lavendelekstrakt som er en naturlig antiseptisk ingrediens som renser og lindrer, sintronmelisse og aloe vera avkjøler og mykner. Den inneholder noen fruktsyrer som kan føre til prikking i huden. Jeg reagerer vanligvis mye på slike syrer, men med denne går det helt fint. Jeg anbefaler deg uansett å teste på et mindre område før du går i gang med full ansiktsbehandling.

Den er også anbefalt til å friske opp huden i løpet av dagen, og egnet til å ha med på f.eks reise. Personlig synes jeg dette blir alt for "vått" til å drive å spraye i ansiktet i "tide og utide" så for meg funker ikke det helt.


Pris:

Koster rundt 242,- kr på blush.no

+
Gir masse fukt
Ingen parfyme
Sprayflasken fordeler produktet jevnt

-
Inneholder fruktsyrer som kan irritere
Litt dyr i forhold til effekt

Konklusjon: 

Produktet passer bra for deg med tørr hud og som virkelig trenger å booste opp fuktighetsinntaket. Jeg trekker litt fordi jeg synes den er en smule dyr i forhold til hvilke resultat man får. Dette er ingen mirakelkur, men mer en supplement til vanlig hudpleie som rens og fuktighetskrem.

Terningkast: 


4 kommentarer:

  1. Den såg kjempe god ud! veldig bra skrevet! :))

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det Nadine:-)
    Den er supergod for tørr sommerhud!

    Klem fra Linn

    SvarSlett
  3. God test, takk for det.
    Jeg begynte å bruke denne i går, og ble overrasket over hvor våt den var. Sprayet kanskje litt mye på i iveren over å teste et nytt produkt, men konkluderte med at jeg bare kan bruke den om kvelden, for om morgenen har jeg ikke tid til å stå så lenge og vente på at det skal trekke inn i huden :)

    Synes du toneren var så bra at du bruker den jevnlig?

    Silje

    SvarSlett
  4. Hei Silje
    Du har helt rett i at denne er ganske "våt". Jeg pleier å ha godt med avstand til ansiktet når jeg skal spraye. Og den krever noe tørketid.
    Jeg pleier å gjøre følgende rutine

    1. Rens
    2. Toner+serum
    3. Fukt
    4. Pusse tenner mens det tørker (alternativt fikse håret)
    5. Sminke

    Men det er klart, om du har superdårlig tid om morningen og ikke har de 2-5 minuttene det tar for at det setter seg så skjønner jeg at den er mest praktisk å bruke om kvelden før du legger deg:-)

    Klem fra Linn

    SvarSlett