søndag 3. juni 2012

Test: KMS California - volumizing spray


Frisøren min sender meg nesten alltid hjem med noe nytt og spennende i vesken som jeg må teste ut. Sist fikk jeg med meg KMS volumizing spray, en gele-spray som skal gi volum i håret.

Vanlig hårspray er jeg ikke noe fan av. Synes håret blir klissete og hardt og det ikke ser noe pent ut.
Gele er jeg heller ikke noe fan av, da det ofte er vanskelig å fordele jevnt og synes håret ser ut som et fettball om man ikke er forsiktig. Men hey, hvorfor ikke kombinere spray og gele?


Det første jeg må rope hurra for med denne sprayen er at den er varmebeskyttende! Stoort pluss for å beskytte håret. Det andre jeg roper hurra for er at den er alkoholfri og dermed ikke tørker ut og irriterer hår og hodebunn.


Den sprayes i håndkletørt hår (pass på å fordele den jevnt utover) og tørk med hårføner.
Dersom du ønsker å bygge mer volum kan du bygge dette lagvis med sprayen, pass på å holde litt avstand når du sprayer i tørt hår slik at den ikke legger seg for samlet i håret. 
Jeg har funnet ut at denne kan kombibrukes. Dersom du ønsker litt gele-effekt er det bare å spraye nærme hår/hodebunn (ikke i vått hår) og jobb ut produktet med fingrene. Da oppnår man samme effekt som ved vanlig gele.


En annen ting som alltid går rett hjem hos meg...den dufter vidunderlig!


Det jeg liker ved denne spray-gele komboen er at håret ikke blir stivt som med hårspray og ikke fett som ved bruk at gele. KMS Add Volume volumizing spray tilfører rett og slett struktur til håret slik at det er enkelt å jobbe opp volum. Når det i tillegg egner seg ypperlig å både vått og tørt hår og at det er lett å bygge opp flere lag så er dette en vinner hos meg!






Slik bruker du den:
Jobb inn i håndkletørt hår og tørk med hårføner.

Pris: ça 120,- kr for 200 ml på Feelunique

+
Kan brukes i tørt og vått hår
Varmebeskyttende
Ikke klissete
Lukter vidunderlig
Uten alkohol

-
Kunne ha tilført mer glans
Ikke egnet til fiksering

Konklusjon: Et supert stylingprodukt for deg som ønsker volum uten at håret blir stivt eller fett! Får litt trekk for at den godt kunne ha tilført litt mer glans til håret.

Karakter:  Den får en 5'er fra meg




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar