mandag 4. juni 2012

Test: TRESemmé instant fresh tørrshampo

Vaske håret uten såpe og vann? Ja takk! Høres ut som en drøm å slippe å styre med hårvask om man har det litt småtravelt en dag. Jeg plukket med meg TRESemmè instant fresh waterless foam shampoo for å teste om det var for godt til å være sant.

Shampoen er altså en skumshampo som ikke krever vann. Denne shampoen er ment for tørt og brusete hår.


2-3 pumpetrykk er nok til halvlangt hår. Skummet påføres og fordeles i tørt hår med fingrene. Håret tørkes med håndkle eller hårtørrer.
I følge forpakningen så skal denne da altså fjerne olje fra håret og etterlate et friskt og velduftende resultat.


Utfordringen jeg har er at når jeg føler behov for en hårvask er det ikke nødvendigvis fordi at håret kjennes fett, men fordi det er full av produkter som hårspray, skum eller gele. 
Utfordringen med denne tørrshampoen er at den ikke fjerner produktrester fra håret...og da er man vel like langt er man ikke?


Når det er sagt, så fjerner den noe olje, men jeg synes fortsatt det er milevis langt fra en nyvasket-hår-opplevelse. Når man i tillegg må tørke håret med håndkle eller hårtørrer etter bruk så mister det også litt av poenget med at den er kjekk å ha i vesken om man bare vil friske opp håret litt etter jobb/skole eller lignende.

Så jeg er jammen ikke helt sikker på hvilke problemer dette produktet egentlig løser for meg....ingen? Kanskje det hadde vært bedre om jeg fort fikk fett/oljet hår og brukte lite produkter i håret i utgangspunktet? 
Vanskelig å si, men dette er ikke et produkt jeg ville kastet bort pengene på

Slik bruker du den:
Pump 2-3 ganger og fordel skummet i håret med fingrene. Tørk med håndkle eller hårføner

Pris: Jeg kjøpte denne på Boots i england og betalte rundt 35-40 kr. Tror pris i Norge ligger på rundt 60-70 kr.

+
Lukter godt
God pumpeflaske
Grei design
Billig

-
Renser ikke produktrester
Får ingen freshhetsfølelse
Erstatter på INGEN måte en vanlig hårvask
Den gjør egenentlig ingenting for håret mitt:-(

Konklusjon: Skuffende dårlig dette, både i bruk og resultat. Bruk pengene på noe annet.

Karakter:  Svinger opp på en 2-er på grunn av god duft.




2 kommentarer:

  1. Har du prøvd tørrsjampoene til Babtiste? De er ganske gode og lukter nydelig :) Anbefales!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tips Ingunn Margrete, det må sjekkes ut!

    Klem fra Linn

    SvarSlett